Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Gaza eller Israel?

AndreaBD skrev 2023-11-27 16:50:34 följande:
    Förresten så betyder sionist ju bara att man vill att judarna ska ha ett land att leva i. 

Det du säger då - som "anti-sionist" - måste ju då vara att du inte anser att de har rätt att leva någonstans. 
    Ja, man använder tydligen ordet sionist för alla som är emot antisemitism. I så fall måste ju vi alla vara sionister.
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Fader) skrev 2023-12-05 11:37:53 följande:
    Att stödja mord och bombningar av civila är vidrigt oavsett om man stödjer Hamas eller Israel.

Det är stor skillnad,Hamas gick medvetet in för att döda så många civila som möjligt. 
    Sen önskar jag självfallet att Israel kunde bekämpa Hamas utan att skada civila.
    Men vad skall Israel göra efter den blodiga attacken den 7oktober? När Hamas går ut och säger att de planerar fler, tills dess att Israel inte finns längre. 

De har ju inget annat val än att kriga med Hamas. Och Gazaborna har ju ändå valt dessa terrorister till sina ledare i demokratiska val? Precis som tyskarna valde Hitler. Som jag förstått det leder Hamas Gaza?

Är Gazaborna kidnappade av Hamas? Vill de bli av med Hamas?

• TvillingmammaVästgöte

Hamas inte bara mördade utan kidnappade bebisar, små barn, gamla och sjuka. Gazaborna borde bekämpa denna terrorsekt om de vill leva ifred? Kanske svårt, men de kunde samarbeta med IDF, om de ville.

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-16 18:37:21 följande:
    Du undviker mina frågor.

Du verkar inte förstå riktigt. 21 000 dödade barn och kvinnor är ENDAST OSKYLDIGA barn och kvinnor. Detta utifrån Israels egna siffror där man påstår att ca 60% av det totala antalet döda (ca 33 000) är civila, alltså folk som inte deltar i väpnad konflikt. 

Så min fråga är igen, hur många palestinska döda barn är för många för dig egentligen? Och hur många skulle vara för många om det handlade om judar? 
    Varför friger inte Hamas gisslan? Varför tog de över huvud taget gisslan, som till stor del bestod av helt oskyldiga barn? 
Svar på tråden Gaza eller Israel?