Inlägg från: Anonym (Lumlumi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lumlumi)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

SmulanFnulan skrev 2023-11-14 12:23:58 följande:

Varför undviker du att svara på min fråga?

Tänker inte hänga ut orsaker som gäller mitt fall.. kan nämna 2 punkter:
    1) Soc tycker att jag lägger allt ansvar på mitt barn för att hen inte vill syssla med någon sport i nuläget.
    2) Hen är lite över gränsen till övervikt, men den övervikten ska jag "magiskt" trolla bort på en månad.. vem fan är jag Merlin eller Harry Potter?
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-14 12:46:19 följande:
    Det är faktiskt två allvarliga punkter. Du brister ju i ditt föräldraskap. 

Alla fattar att man inte "trollar bort" övervikt på en månad. Men på en månad gör man ändringar och sätter nya rutiner. Som att man ser till att komma ut och röra på sig tillsammans med barnet! Promenader, cykla, spela boll - varje dag! 
    Man ser över kosten tar bort sötsaker, andra dåliga kolhydrater, introducerar fler grönsaker och ser till att barnet är delaktigt i matlagning. Man begränsar stilla sittande aktiviteter så som tv-spels spelandet!
    DET kan man göra på en månad! 

Du som dessutom är arbetslös (även om du ska söka jobb på heltid) borde ha tiden till att hjälpa ditt barn! Jag jobbar heltid, har en aktiv fritid, två barn som sportar och en man som är lika mycket i gång som jag är och vi hinner hjälpa våra barn med läxor, vara med på tävlingar och vara aktiva tillsammans. 

Du väljer ett gnälla om spel, orättvisor och tummar i röven. Omoget. Gör något vettigt istället!
    NI ÄR JU 2, JAG ÄR HELT ENSAM VARS FAN SKA JAG SKRIVA DE FÖR ATT DE SKA SYNAS?????????

JAG SKA ALLTSÅ MOT MITT BARNS VILJA TVINGA HEN ATT BÖRJA NÅGON SPORT???? 

ÄR DE DEN FRAMTIDEN SOM SKA INSTALLERAS I UNGDOMARNA, DE SKA VARA AKTIVITETER VIA TVÅNG???
  • Anonym (Lumlumi)

Ops, caps.

• Anonym (Lumlumi)
    Mrs Moneybags skrev 2023-11-14 12:54:19 följande:
    Nu har han ju redan fått besked om att han inte kommer att få tillbaka vårdnaden, så det kanske är försent för goda råd. Om han dessutom bara får träffa barnet en gång var tredje vecka känns det som att hans inflytande på barnet har begränsats väldigt mycket. Förhoppningsvis kan familjehemmet ta tag i de här grejerna. 

Det är säkerligen fler faktorer som spelar in än övervikt och sportande. Och säkert mer än bara lätt övervikt...
    Klart de är mer men de är saker som hänt för typ 3 år sen när barnets mamma fortfarande var med i bilden och som redan klarats upp men de sket ju socialen i när dom gick till domstol, där togs även med den allra första utredningen med och inte en TILLSTYMMELSE att nämna att dom blivit åtgärdade.
    Men inte tror jag att ett par kvinnor som nämndemän i förvaltningsrätten eller kammarrätten hjälpte mig något, Mitt barns advokat träffade mitt barn 2 gånger, under förvaltningsrätten så höjdes jag upp i skyarna av advokaten, men när de kom till slutpläderingen så kom dolken i ryggen.. naturligtvis.
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-14 13:10:49 följande:
    Vi är två HELTIDSARBETANDE, du är arbetslös. Så tidsmässigt ska du kunna fixa att ta hand om ETT barn!

Jag skrev ingenstans att du ska TVINGA ditt barn. Men att få med barnet ut på en promenad är inte någon raketforskning!

Sen är det ditt jobb som förälder att lära ditt barn att rörelse och vad man äter är viktigt för hälsan! 
    Vad gjorde du under den där månaden som du ansåg att du ska utföra mirakel?
    SOC verkade tro på mirakel, Om jag gillar fiske och vi bor nära en lekpark där även kompisar från skolan går, tror du verkligen att vi väljer en solig fin dag att sitta inne och spela 24-7?
  • Anonym (Lumlumi)
    Anonym (?) skrev 2023-11-14 13:04:40 följande:
    Vad sa ditt ombud?
    Han gjorde ju sitt bästa, men 2 män mot 7 kvinnor i förvaltningsrätten och 8 kvinnor i kammarrätten... inte fan har vi någon suck.
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-14 13:13:08 följande:

Ts: Vad gör du konkret för ditt barn?
    Vill du ens ha tillbaka sitt barn? Klarar du ditt föräldraskap? 

Har du fått komma på intervjuv på något av de jobbet du sökt? Om inte så bör du se över både cv och personligt brev. Kanske ta hjälp av någon porfisionell. 

Har du bra referens från tidigare jobb eller kan det vara det som gör att du inte får komma på intervjuv eller får jobben du sökt? 

NEJ, har inte kommit på någon intervju. vad är en porfisionell?
    Jag har bra referenser från mina 3 senaste jobb, 4:e tog jag bort vill inte ha den skurken som referens.
  • Anonym (Lumlumi)
    Anonym (?) skrev 2023-11-14 13:18:16 följande:
    Var det någon i domstolarna som utrycket avvikande åsikt och röstad emot?

Måste vara skönt att veta att det inte var pga soc dåliga utredning eller advokatens falskspel utan pga att domstolen var fel sammansatt.
    Alla vet ju att kvinnor är känslostyrda... bara läsa Why women deserve less av Myron Gaines
  • Anonym (Lumlumi)
    Anonym (Tråkiga mamman) skrev 2023-11-14 13:20:38 följande:

Men jag fattar inte.
    I minst 3 år har du varit i klorna på soc men inte jobbat på att bli en bra far.
    Det finns kurser i föräldraskap, du kunde flyttat till en ort med arbetstillfällen,
    Em mamma och fru som bara sticker skapar inte ett tryggt barn.
    Övervikt hos barn är vanligt med de blir inte fosterhems placerade för det.
    När gav du upp som far TS?

Kurser i föräldraskap??
    Får man fråga hur golvet är på ditt jobb?
  • Anonym (Lumlumi)
    Anonym (?) skrev 2023-11-14 13:27:44 följande:
    Hur röstade männen i domstolen? Uttryckte någon man en avvikande åsikt i domskälen?
    Fanns ingen man... enda mannen var mitt ombud.
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..