Inlägg från: Anonym (Lumlumi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lumlumi)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Anonym (Tråkiga mamman) skrev 2023-11-14 10:46:42 följande:

Min tolkning är att ditt barn är ett yngre barn och ingen tonåring.
    Upplever dig som ung eller omogen.
    Vad har hänt innan det gick så långt som att ditt barn blev placerat?
    Har du fått stöd i ditt föräldraskap?
    Är du ensam förälder eller finns det många bra vuxna runt dig?

Ensamstående, X-fru på vift som aldrig svarar på telefon, sms, mail.
    Enligt Socialen som valde att ta upp ALLT från begynnelsen- ÄVEN de som blivit åtgärdat.
    Stöd? har släktingar, men Soc har inte velat gå till mötes mot något vi har kokat upp.
    Stöd? från soc? har aldrig fått något erbjudande om familjebehandling.
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-14 11:01:49 följande:
    Men om du ska någon chans att få tillbaka ditt barn så får du hålla dig till reglerna. Om det innebär att du inte kan spela på spelbutiken så ofta du vill så får du acceptera det. 

Är det så att familjehemmet också brukar vara ofta i butiken? Eller är det bara något du tror? 

Vad är viktigast för dig? Att spela spelet eller att få tillbaka ditt barn (eller att iallfall skapa en relation med ditt barn)?
    Sossepacket vinner alltså igen, jag letar nu lägenhet alternativt mindre fritidshus på annan ort...
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-14 11:06:36 följande:
    Förlåt. Jag var för snabb. LVU är inte frivilligt. Det är inte alltid lätt att multitaska.
    Multitaska inte då.......
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-14 11:10:48 följande:
    Och varför kan ditt barn inte få hämta Nintendo Switchen? 
    Familjen han är omplacerad hos har 3 barn sedan tidigare, så då kan han väl spela på deras enheter om dom nu har, varför ska jag låna ut de? om jag inte vill sitta en kväll och se dessa skitprogram på Tv och vill spela på Nintendot då?
    Eller ska jag bara vandra på kvällarna i min lägenhet och kasta ut mjöl eller kaffepulver på golvet så jag får städa igen bara för att få kvällarna att gå?
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-14 11:24:28 följande:
    Så du har inte ditt barns bästa som prio ett, bra att veta. Den signal du sänder till ditt barn är att du skiter i henne/honom. 

Som vuxen kan man göra annat än att glo på tv eller spela tv spel. 
    Det finns böcker, det finns gym, det finns andra människor som man kan umgås med. Det finns föräldrakurser som man kan gå för att öka möjligheten att få tillbaka sitt barn från en LVU placering. 
    Jag har läst ut alla böcker jag har, minnet är för FÄRSKT för att jag ska börja om från början.
    Gym?? kommer aldrig på fråga, På tok för dyrt för en arbetslös man med usel A-kassa. Gym kulturen idag är skunk. Kommer ALDRIG gå dit.
    Snegla på en kvinna idag som gör sitt jävla gym pass och ska filma samtidigt är man näst intill automatiskt ett svin.
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-14 11:31:03 följande:

Om det är din sons spel och han använder det så är det väl en självklarhet att han ska få med sig det till familjehemmet... 

Hur gammal är du ts? Du låter som en omogen tonåring. 

Om du har betett sig här tidigare föraråe jag varför ditt ex lämnade dig. Däremot borde hon ha tagit med sig barnet. 

Det är MITT spel, jag köpte vid skilsmässan ett Ps4 Pro, som jag senare bytte mot ett Nintendo switch via Facebook Marketplace.
    Anta inte att det var orsaken till skilsmässa, de var JAG som drog igång skilsmässan.
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-14 11:38:29 följande:
    Sök jobb då!
    För enligt arbetsförmedlingen ska du stå till arbetsmarknadens förfogande 40h/v!

På gym är man för att träna, inte för att glo på andra. 
    Sök jobb?? VAD tror du jag gör?
    Sitter hemma och glor på porrfilmer på mobilen?
    Jag menade inte dumstirra, och inte glo heller, snegla skrev jag, den kvinnan kanske använder en maskin man skulle använda efteråt, och man vill snegla och se om hon är klar med den.
  • Anonym (Lumlumi)
    Agda90 skrev 2023-11-14 11:36:10 följande:
    Det har du inget att säga till om
    Kan jag väl!!!

Sitter själv här på FL, filar samtidigt på mitt CV och personliga brev så jag inte skickar samma till alla, ser på youtube och lyssnar på podcast samtidigt
    -UTAN problem.
  • Anonym (Lumlumi)
    EpicF skrev 2023-11-14 11:44:06 följande:
    Det verkar faktiskt som att du gör allt annat än att säga jobb. 

Du skulle använda en maskin och därför sneglade, men du går inte på gym säger du? Sneglade du genom fönstret eller? 
    Pratar dina hjärnceller med varandra?
  • Anonym (Lumlumi)

Jag kanske har sökt 10- 15 jobb varje månad sen jag tog min sista arbetsdag i Juli.. men de verkar som dom flesta här har fötts med en frigolithjärna och tummarna upp i röven är för mig ett mysterium.

Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..