Inlägg från: Anonym (Cricket) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cricket)

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 09:36:37 följande:
    Jag ska alltså hindras över att gå dit när jag vill i slutändan?
    Då kan jag ju lika bra omlokalisera till en annan stad som har någon liknande butik.
    Bara för att min stad är liten och mitt barn har blivit omplacerat, ska jag behöva ha ett samarbete och göra ett eventuellt "schema" hur ofta jag kan gå dit...???

För att citera Raul Julia från Addams Family Values -93:
    Has the planet gone mad?

Hur fick du det till att du skulle begränsas? Det var ju inte alls vad personen skrev. Prata med handläggaren hos soc så får du besked utan att behöva spekulera och dra iväg i katastroftankar som du gör nu. 

Ingen här kan svara på vad som gäller för er eftersom vi inte vet förutsättningarna i ert fall. 

• Anonym (Cricket)
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 09:52:06 följande:
    Jag har fått sms och fr om denna vecka är de umgänge och sen är de 1 gg var 3:e vecka, har dessutom kollat kalendern, så om dom ska dit veckan efter, ska jag alltså behöva ställa in kommande Magic The Gathering turnering::
    Frågat soc, men "kärringen" har väl fullt upp med att pimpla kaffe, för de kommer garanterat tuta upptaget resten av dagen.

Att det tutar upptaget betyder att hon pratar med någon annan i telefon. Försök igen eller skicka mail. Handläggarna har ofta hög arbetsbelastning.
    Att kalla handläggaren för "kärring" och anklaga dem för att maska är inte en attityd du kommer att komma långt med. 

• Anonym (Cricket)
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 10:21:12 följande:
    Jag kommer enligt dom på sista mötet inte att få tillbaka mitt barn.
    Uppdaterade dom LVU när du jobbade eller är de som folk säger att de inte är uppdaterat på 20- 30 år?
    Larvigt spel? - Skaparna har nog mer framgång och entreprenörskap än vad du har, men om du tycker att de är så larvigt tycker jag att du kan skapa ett nytt spel som inte är larvigt, eller är du en spelhatare, spel är satans skapelse?

I sammanhanget är ett spel larvigt ja. Vad prioriterar du: samarbetet om dina barn eller spelandet? Men som sagt: du vet ju inte vad som gäller så innan du målar fan på väggen så är det rimligt att du tar reda på det. 

Att spelskaparna är framgångsrika har inget med detta att göra. Du framstår som grälsjuk och omogen, inte heller en vinnande taktik. 

• Anonym (Cricket)
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 10:38:10 följande:
    OOHHH... Ännu en spelhatare,, WOW... Vad gillar du att göra då på din fritid som är sååå mycket bättre?
    Är du alltid så här? Du drar helt galna slutsatser baserat på någon sorts instinktiv reflex att bli arg och kasta skit omkring dig. 
    Ett av mina stora intressen råkar vara just spelande, men skulle jag stå i ett val mellan mina barns välmående och spelande så är det inte ett svårt val....
  • Anonym (Cricket)

Det är rätt svårt att ta dig på allvar. Du kan inte ens unna ditt barn (som blivit av med sin mamma och nu även placerats i annat hem) en jävla spelkonsol för den måste du, vuxna människa, ha för att du har läst alla böcker du har hemma (gå till biblioteket?)
    Och du kan inte gå till gymmet för där filmade du någon kvinna och då är det gymkulturens fel att du betedde dig illa?

• Anonym (Cricket)
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 13:53:26 följande:
    Lyssnar inte på AT....
    Läser och Lyssnar på f.d FBI agenten Myron Gaines.
    Ah, förklarar en del.

och btw: HSI, inte FBI. 
  • Anonym (Cricket)
    HeiHei skrev 2023-11-17 10:53:50 följande:

Jag kan lägga EN åsikt iaf om att FL kan ta denna tråd och eliminera den då dom flesta verkar inte vilja hålla vänlig ton och trycker ner TS lite onödigt.
    Vid vänligare kommentarer tror jag säkert att TS hade öppnat sig mer om situationen.
    Om du nu jobbat tidigare inom soc som du skrivit tidigare kanske du inte skulle ha varit så otrevlig och kalla en hobby för ett larvigt spel och be TS växa upp.
    Jag spelar samma kortspel som TS, håller dessutom på att lära upp min äldsta son i spelreglerna och hur man spelar, då är jag också larvig.

Sluta vara så "tantig" Ingen har väl kallat dina hobbyer för larviga eller?
    Ts bemöttes vänligt i början av tråden men valde att läsa allt som kritik mot hans hobby (som många av oss delar) så vänlighet funkade inte heller.
  • Anonym (Cricket)
    EpicF skrev 2023-11-17 16:40:29 följande:
    Verkar inte spela så stor roll då ts till synes har lämnat tråden... 
    Har han verkligen det.....? Tveksamt. 
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..