• Agda90

Ni som har erat/ era barn omplacerade..

Det bästa är om du har den här dialogen med socialsekreteraren.

• Agda90
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 09:52:06 följande:
    Jag har fått sms och fr om denna vecka är de umgänge och sen är de 1 gg var 3:e vecka, har dessutom kollat kalendern, så om dom ska dit veckan efter, ska jag alltså behöva ställa in kommande Magic The Gathering turnering::
    Frågat soc, men "kärringen" har väl fullt upp med att pimpla kaffe, för de kommer garanterat tuta upptaget resten av dagen.
    Jag har jobbat på soc, inte som sockärring men nära nog. En fråga ,vill du ha tillbaka ditt barn?
    Om ja då är det för sjutton viktigare att samarbeta med soc och familjehemmet än att spela något larvigt spel!
    Väx upp!
  • Agda90

Wow!
    Skaparna har alltså pengar i och med spelet som du är beroende av. För ja, om man inte kan släppa ett data spel så är man beroende. Kanske något som du borde sätta dig in i och läsa på om?
    Jag är ingen spelhatare men jag förespråkar ett aktivt liv där man rör på kroppen och inte bara sitter still. 

Jag må inte ha flera miljoner på mitt konto men mitt liv är helt underbart som det är. Jag har ett jobb, jag har tak över huvudet, mat på bordet och en familj som jag älskar. 

LVU är frivilligt om soc säger att du inte kommer att få tillbaka ditt barn då har du gjort något ganska så stort för att ett sådant omhändertagande ska ske. 

Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 10:21:12 följande:
    Jag kommer enligt dom på sista mötet inte att få tillbaka mitt barn.
    Uppdaterade dom LVU när du jobbade eller är de som folk säger att de inte är uppdaterat på 20- 30 år?
    Larvigt spel? - Skaparna har nog mer framgång och entreprenörskap än vad du har, men om du tycker att de är så larvigt tycker jag att du kan skapa ett nytt spel som inte är larvigt, eller är du en spelhatare, spel är satans skapelse?
  • Agda90
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 10:32:04 följande:

I ett annat sms Socialen skickade då dom tycker att jag inte svarat när dom ringt,
    (Nu ska man alltså inte få ställa sig i duschen längre?, Men jag ska väl ta med min icke vattentäta mobil in i duschen 🙄)

Nu vill dom att vi ska komma överens om ett datum att hämta Nintendo Switchen från mig med spel och tillbehör.

Jag nekar förstås har skickat mail och meddelat att här hämtas ingenting.
    Men Socialen kan få skriva på ett kontrakt på att hyra det för 800:-/Dygn.
    Mitt Admin konto ska vara spelförbud på och för varje sparat data i min profil på dom spel jag spelat tillkommer en straffavgift på 1200:- / per data som sparats nytt spel på.
    Detta kommer dom garanterat inte godta, och de kommer med all säkerhet vinklas så jag är skurken..

Du ÄR skurken. 
  • Agda90
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 10:56:01 följande:
    LVU frivilligt?
    Ok, Så de var därför jag slet mig genom förvaltningsrätten, och kammarrätten??
    De är bara Soc som har gått igenom allt som hänt sen begynnelsen ÄVEN om dom gamla utredningarna är nerlagda och tillrättade kom dom ändå med i domstolen.. men att jag är ensamstående med en X- fru som bara försvunnit spelar väl ingen roll, krossa patriarkatet var de visst- Ensamstående fäder är mer minoritet än ensamstående mödrar,, alltså ska jag tolka detta som diskriminering av minoritet??
    Förlåt. Jag var för snabb. LVU är inte frivilligt. Det är inte alltid lätt att multitaska.
  • Agda90
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 11:19:06 följande:
    Familjen han är omplacerad hos har 3 barn sedan tidigare, så då kan han väl spela på deras enheter om dom nu har, varför ska jag låna ut de? om jag inte vill sitta en kväll och se dessa skitprogram på Tv och vill spela på Nintendot då?
    Eller ska jag bara vandra på kvällarna i min lägenhet och kasta ut mjöl eller kaffepulver på golvet så jag får städa igen bara för att få kvällarna att gå?
    Så du har inte ditt barns bästa som prio ett, bra att veta. Den signal du sänder till ditt barn är att du skiter i henne/honom. 

Som vuxen kan man göra annat än att glo på tv eller spela tv spel. 
    Det finns böcker, det finns gym, det finns andra människor som man kan umgås med. Det finns föräldrakurser som man kan gå för att öka möjligheten att få tillbaka sitt barn från en LVU placering. 
  • Agda90
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 11:07:18 följande:
    Multitaska inte då.......
    Det har du inget att säga till om
  • Agda90
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 11:35:25 följande:
    Jag har läst ut alla böcker jag har, minnet är för FÄRSKT för att jag ska börja om från början.
    Gym?? kommer aldrig på fråga, På tok för dyrt för en arbetslös man med usel A-kassa. Gym kulturen idag är skunk. Kommer ALDRIG gå dit.
    Snegla på en kvinna idag som gör sitt jävla gym pass och ska filma samtidigt är man näst intill automatiskt ett svin.
    Sök jobb då!
    För enligt arbetsförmedlingen ska du stå till arbetsmarknadens förfogande 40h/v!

På gym är man för att träna, inte för att glo på andra. 
  • Agda90
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 11:41:10 följande:
    Sök jobb?? VAD tror du jag gör?
    Sitter hemma och glor på porrfilmer på mobilen?
    Jag menade inte dumstirra, och inte glo heller, snegla skrev jag, den kvinnan kanske använder en maskin man skulle använda efteråt, och man vill snegla och se om hon är klar med den.
    Du hänger på ett forum och beklagar dig att du inte kan spela spel och att du inte unnar ditt barn en spelkonsoll. Ja du beklagar dig mer om det än att du tänker göra allt i din makt för att få tillbaka ditt barn. 

Jag vet hur jag prioriterar. Under tiden som du har klagat har jag jobbat. 
  • Agda90
    Anonym (Lumlumi) skrev 2023-11-14 12:30:00 följande:
    Tänker inte hänga ut orsaker som gäller mitt fall.. kan nämna 2 punkter:
    1) Soc tycker att jag lägger allt ansvar på mitt barn för att hen inte vill syssla med någon sport i nuläget.
    2) Hen är lite över gränsen till övervikt, men den övervikten ska jag "magiskt" trolla bort på en månad.. vem fan är jag Merlin eller Harry Potter?
    Det är faktiskt två allvarliga punkter. Du brister ju i ditt föräldraskap. 

Alla fattar att man inte "trollar bort" övervikt på en månad. Men på en månad gör man ändringar och sätter nya rutiner. Som att man ser till att komma ut och röra på sig tillsammans med barnet! Promenader, cykla, spela boll - varje dag! 
    Man ser över kosten tar bort sötsaker, andra dåliga kolhydrater, introducerar fler grönsaker och ser till att barnet är delaktigt i matlagning. Man begränsar stilla sittande aktiviteter så som tv-spels spelandet!
    DET kan man göra på en månad! 

Du som dessutom är arbetslös (även om du ska söka jobb på heltid) borde ha tiden till att hjälpa ditt barn! Jag jobbar heltid, har en aktiv fritid, två barn som sportar och en man som är lika mycket i gång som jag är och vi hinner hjälpa våra barn med läxor, vara med på tävlingar och vara aktiva tillsammans. 

Du väljer ett gnälla om spel, orättvisor och tummar i röven. Omoget. Gör något vettigt istället!
Svar på tråden Ni som har erat/ era barn omplacerade..