• AlvidaAlvida

Tinderdejt ghostar mig efter två veckor

Hej!

Jag känner att jag behöver råd här, främst från män då jag just nu inte förstår hur ni tänker.

Jag kom i kontakt med en man i 35-årsåldern på Tinder. Han har två barn och har precis som mig varit tydliga med att vi söker efter en seriös relation. Vi har setts ungefär tre gånger och vi har pussats och kramats.

Då han har barn och jag har varit bortrest har vi pratat i telefon varje dag, varje samtal har ungefär varit på tre timmar. Jag har berättat om att tidigare varit med om ghosting och att män behandlat mig dåligt. Vi har båda varit överens om att det inte är snällt att ghosta och att det inte är något som vi ska göra mot varandra.

I helgen åkte vi iväg på en roadtrip med övernattning, vi hånglade men vi låg aldrig med varandra och det var inte på grund av mig utan för att han helt enkelt slutade. När vi skulle åka hem i bilen så var det lite stel stämning, jag vet inte varför. Jag var väldigt trött och det kanske han också var, men vi snackade ändå på en del.

Han skjutsar hem mig och vi pussas och säger hejdå. Några timmar senare samma kväll skickade jag ett meddelande och frågade hur körningen gått, inget svar. Dagen efter skrev jag igen men har fortfarande inte fått något svar. Han är online flera gånger och kollar in mina stories.

Innan denna roadtrip skriv vi som sagt till varandra konstant och det var alltid han som initativ och var på. 

Men fråga är helt enkelt, vad håller mannen på med?

• Svar på tråden Tinderdejt ghostar mig efter två veckor
  • EpicF

Han kanske kom fram till att du inte är parter-materia. 

• AlvidaAlvida

Absolut kan det vara så, men då kan man väl säga det? Jag har varit tydlig med att jag kan ta sådana samtal, att jag kanske inte rätt person.

• Anonym (Donna)

Han har insett att du inte är rätt för honom.
    Dock fegt att inte stå för det.

• Anonym (Melania Trump)

Det låter som att han ångrade sig efter er roadtrip.

Trist, men sånt händer.

• Anonym (Vet ej.)

Han kanske fick ånger. Han vet ju Inte vem du är? Han kanske också är rädd för bli sårad? Han kanske inte vill bli pappa igen om du vill ha?

Han kanske behöver en stund för sig självt? 

Inte bara för att han är man utan beroende på hur man är som person?

• AlvidaAlvida

Absolut men samtidigt tycker jag att man kan skriva det, speciellt med tanke på att vi haft en kommunikation om att vi vill vara ärliga mot varandra. 

• Anonym (Melania Trump)
    AlvidaAlvida skrev 2023-11-13 17:13:41 följande:

Absolut men samtidigt tycker jag att man kan skriva det, speciellt med tanke på att vi haft en kommunikation om att vi vill vara ärliga mot varandra. 

Du vet ju inte vem han är egentligen. Han kanske bara skrev så för att det lät bra och det var vad du ville höra. Men så tycker han inte så innerst inne.

Man kan inte lära känna någon på 2 v. 
  • EpicF
    AlvidaAlvida skrev 2023-11-13 17:13:41 följande:

Han kan också vara upptagen med jobb, barn och hushåll. 

Har du frågat honom rakt ut? Prövat att ringa?
  • AlvidaAlvida

Jag har inte ringt till honom då jag vet att har sina barn denna vecka, däremot så skrev jag till honom nu på messenger då han precis nu kollat på mina stories igen.. 

Och ringa till honom nu känns väldigt desperat, vi har ju inte lovat varandra något och vi är inte tillsammans. Svarar han inte nu så kommer jag bara ta bort honom från mina sociala medier och låta honom vara. Vilket är synd för jag tyckte att vi klickade och snackade om att det var på tiden att vi äntligen hade träffats.. Så ja.. vad finns det mer att säga?

• EpicF
    AlvidaAlvida skrev 2023-11-13 18:04:01 följande:

Jag har inte ringt till honom då jag vet att har sina barn denna vecka, däremot så skrev jag till honom nu på messenger då han precis nu kollat på mina stories igen.. 

Och ringa till honom nu känns väldigt desperat, vi har ju inte lovat varandra något och vi är inte tillsammans. Svarar han inte nu så kommer jag bara ta bort honom från mina sociala medier och låta honom vara. Vilket är synd för jag tyckte att vi klickade och snackade om att det var på tiden att vi äntligen hade träffats.. Så ja.. vad finns det mer att säga?

Han har sina barn och därför är han upptagen denna veckan. 

Har du själv barn? 

Ge honom en chans att svara dig när han har tid. 
  • AlvidaAlvida

Det kan absolut varit så att han hittat på, men att spendera så mycket tid på en person utan att få ligga känns konstigt enligt mig. Hade vi legat så hade jag förstått att man hittar på saker för att få "komma till".

Men vi låg inte ens med varandra trots att jag faktiskt hade kunnat tänka mig att göra det.

• AlvidaAlvida

I vanliga fall skulle jag också ha tänkt så, att han inte svarar för att han har sina barn där. Problemet är bara det att han skrev till mig stup i ett förra gången han hade sina barn hos mig och pratade i timmar i mobilen när de lagt sig. Han skrev alltså en bibel till mig när hans barn var vakna och han umgicks dem.

Det är just därför som jag känner såsom jag gör, och nej jag har inte barn men jag har full respekt för att de alltid kommer vara nummer ett. Vilket jag också framfört till honom. 

• AlvidaAlvida
    EpicF skrev 2023-11-13 18:05:33 följande:
    Han har sina barn och därför är han upptagen denna veckan. 

Har du själv barn? 

Ge honom en chans att svara dig när han har tid. 
    I vanliga fall skulle jag också ha tänkt så, att han inte svarar för att han har sina barn där. Problemet är bara det att han skrev till mig stup i ett förra gången han hade sina barn hos mig och pratade i timmar i mobilen när de lagt sig. Han skrev alltså en bibel till mig när hans barn var vakna och han umgicks dem.

Det är just därför som jag känner såsom jag gör, och nej jag har inte barn men jag har full respekt för att de alltid kommer vara nummer ett. Vilket jag också framfört till honom. 
  • AlvidaAlvida
    Anonym (Melania Trump) skrev 2023-11-13 17:15:11 följande:
    Du vet ju inte vem han är egentligen. Han kanske bara skrev så för att det lät bra och det var vad du ville höra. Men så tycker han inte så innerst inne.

Man kan inte lära känna någon på 2 v. 

arje inlägg en gång.

Det kan absolut varit så att han hittat på, men att spendera så mycket tid på en person utan att få ligga känns konstigt enligt mig. Hade vi legat så hade jag förstått att man hittar på saker för att få "komma till".

Men vi låg inte ens med varandra trots att jag faktiskt hade kunnat tänka mig att göra det.

• AlvidaAlvida
    Anonym (Melania Trump) skrev 2023-11-13 17:10:43 följande:

Det låter som att han ångrade sig efter er roadtrip.

Trist, men sånt händer.

Det kan vara fallet och jag skulle ha accepterat ett svar där han berättar detta. Jag fattar att känslor kan ändras och så vidare. 

Jag frågade honom faktiskt i helgen om han ghostat någon och då svarade han nej, men nu vet jag att han gjort det: nämligen mig.

I övrigt så är jag en väldigt rak person och träffar inte personer som jag inte klickar med.
  • EpicF
    AlvidaAlvida skrev 2023-11-13 18:15:32 följande:
    Det kan vara fallet och jag skulle ha accepterat ett svar där han berättar detta. Jag fattar att känslor kan ändras och så vidare. 

Jag frågade honom faktiskt i helgen om han ghostat någon och då svarade han nej, men nu vet jag att han gjort det: nämligen mig.

I övrigt så är jag en väldigt rak person och träffar inte personer som jag inte klickar med.
    Eller så är han upptagen med sina barn. Att han sms och pratade med dig sist han hade sina barn är irrelevant. 
Svar på tråden Tinderdejt ghostar mig efter två veckor