• Anonym (Ledsen)

Svårt att komma med ny partner

Ligger här och gråter. Vad är det för fel på mig? 
    Jag har äntligen träffat en ny man efter min skilsmässa (4 år sen). Han har allt jag önskar hos en partner. Han är fantastisk i sängen och lyhörd, men jag kan inte komma med honom. Vi har träffats i över 1 år och han har fått mig att komma kanske 3 eller 4 gånger.

Innan jag skilde mig kunde jag komma hur lätt som helst med den killen. Det var aldrig några problem även om han behandlade mig som skit.

Nu har det gått så långt att jag mår dåligt över att det inte går för mig. Min nya partner tycker också det är jobbigt och försöker vara stöttande i det hela.

Vill inte att det ska ta slut pga av detta.

Är jag den enda som varit med om detta? Tips npgon snälla!

• Svar på tråden Svårt att komma med ny partner
  • Anonym (C)

Hur är han fantastisk i sängen om han inte får dig att komma? Det är väl ett av grundkriterierna?
    Kan han inte ens få dig att komma oralt?

• Gaskarl

Varför skulle det ta slut pga att du inte får orgasm varje gång ni har sex? Skärp er. Folk ställer outgrundliga krav idag..
    Du tänker för mycket på detta och det blir en omedveten stress och en spärr..Försök att inte tänka orgasm, va kåt och prioritera njutningen, hans kuk, knulla, stöna och njut av varandra först och främst. Förmågan finns ju där..Släpp orgasmkravet, Försök.

• Anonym (Man)

Det kan vara ganska olika med olika partners. Min fru fick orgasm av samlagen med en tidigare pojkvän, men med mig kom hon inte alls. Först efter flera år som gifta lyckades hon få orgasm. Den teknik som funkar för oss är att jag stimulerar henne med handen efter samlaget och smeker och suger hennes bröst. Det lyckas inte alla gånger men ibland. Jag menar inte att detta är något för er, bara att olika tekniker kan funka med olika partners. Med en pojkvän som hon hade mellan den förstnämnda och mig kom hon inte alls, däremot med en tillfällig partner.

• Anonym (Undrar)

Vad skiljer sig från exmaken i sängen? Olika typ av sex? Storlek? Annat? Svårt att gissa utan att man vet mer.
    Eller är det psykologiskt?

• Anonym (Linda)

Jag har alltid svårt att komma med en ny partner.
    Dels känner jag mig osäker på om de verkligen attraheras och tänder på mig (pga dåliga erfarenheter), dels så behöver den nya mannen lära känna hur just jag fungerar och dels så tar det längre tid efter jag "levt med bara onani" ett tag.

• Anonym (S)

Det sitter så mkt i hjärnan för kvinnor. Som nån skrev, tänk bort orgasmkravet. Jag ser sex som en resa man har för vägens skull, inte för det enda slutmålet att få orgasm. Sen passar man bättre med vissa, har ett ex som blev mkt irriterad när det tog lång tid för mig, det stressade mig och gjorde ju att det tog längre tid. Ett annat ex hade väldigt mkt erfarenhet och kunde göra exakt det som krävdes totalt effektivt. Nuvarande har kombinationen av erfarenhet/skicklighet och viljan att göra det bra för mig utan press.

Det bästa är dom som älskar att ge sin partner njutning, där man vet att dom drar ut på det så länge dom kan. Dom vill stanna i läget, då känner jag att inga krav finns på mig och jag är i nuet.

• Anonym (Fia)

Du måste sluta hänga upp dig vid orgasmer. Jag har fullständigt tappat förmågan att komma vaginalt efter att ha fött två barn. Och nej, inte för att jag blivit slapp, utan pga ärrbildningar i slidan, så det är inget jag kan göra så mycket åt. Jag är inte så förtjust i att bli stimulerad länge på andra sätt så jag har helt lagt orgasmerna åt sidan när jag har sex. Det kan vara otroligt njutningsfullt ändå. Visst, det krävdes några samtal med min nuvarande kille innan han köpte situationen, han ville ju så gärna hjälpa mig osv. Men alternativet till att vi gemensamt skulle släppa kravet på att jag skulle komma vore att jag skulle fejka och det är ju verkligen inte en bra lösning.

Din nya kille ser väl annorlunda ut än din förre, gör saker annorlunda eller så kan du inte riktigt slappna av (vilket man förstår när detta blivit en så stor grej för dig). Du behöver lägga de tankarna åt sidan och fokusera på att enbart njuta. Sex är ingen tävling och ska inte vara en prestation.

• Anonym (Ledsen)

Tack för all pepp. 

Min kille är fantastisk då han försöker göra allt för att jag ska få det skönt. Sen är väl bekymret att jsg aldrig haft någon sexuellt tidigare som har brytt sig så mycket om att jag ska komma. Det är så klart underbart att han bryr sig att om att göra det skönt för mig. 

Samtidigt är det som ni är inne på också ett problem då det satt sig psykologiskt för mig som en sorts press. 

Min nya partner är skickligare och mer erfaren än mitt ex. Men med mitt ex har jag ju också en lång historia med och två barn tillsammans och efter andra barnet komma jag jättelätt med honom. 

Ska ta upp det med han igen om att vi måste sluta fokusera på orgasm.

• Anonym (SA)

Jag har ett jättebra sexliv med min man, men kommer aldrig med honom. Jag kommer bara med mig själv. Släpp det och njut, det är inte hela världen om man inte kommer. Tror inte att det är helt ovanligt att det är så för kvinnor.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-11-13 21:12:03 följande:

Tack för all pepp. 

Min kille är fantastisk då han försöker göra allt för att jag ska få det skönt. Sen är väl bekymret att jsg aldrig haft någon sexuellt tidigare som har brytt sig så mycket om att jag ska komma. Det är så klart underbart att han bryr sig att om att göra det skönt för mig. 

Samtidigt är det som ni är inne på också ett problem då det satt sig psykologiskt för mig som en sorts press. 

Min nya partner är skickligare och mer erfaren än mitt ex. Men med mitt ex har jag ju också en lång historia med och två barn tillsammans och efter andra barnet komma jag jättelätt med honom. 

Ska ta upp det med han igen om att vi måste sluta fokusera på orgasm.

+1
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (C) skrev 2023-11-13 07:42:15 följande:

Hur är han fantastisk i sängen om han inte får dig att komma? Det är väl ett av grundkriterierna?
    Kan han inte ens få dig att komma oralt?

Självklart är det hans fel enbart.
  • LostNLate

Kan det vara så att du uppskattar den nya mannens mjukare sätt socialt men behöver en mer dominant man för att bli sexuellt tillfredställd? 

• Anonym (S*x)

Min kille är så fixerad vid att jag aldrig kommer, men inte konstigt när han blir klar på två minuter och knappt har förspel. Han frågar varje gång varför jag inte kommer och jag förklarar. Känns så jobbigt att jag måste prestera och bara det får mig att låsa mig. Sen är det jobbigt när man har barnen hemma med.

Hade nästan motsatt problem med mitt ex. Kom nästa alltid för fort, men han är den enda med. Har alltid haft svårt att komma vid bara vaginalt. Exet och jag hade mycket oralsex men min nuvarande är Inte mycket för oralt. Tyvärr.

• Anonym (r)
    Anonym (S*x) skrev 2024-02-06 21:57:50 följande:

Min kille är så fixerad vid att jag aldrig kommer, men inte konstigt när han blir klar på två minuter och knappt har förspel. Han frågar varje gång varför jag inte kommer och jag förklarar. Känns så jobbigt att jag måste prestera och bara det får mig att låsa mig.

Hade nästan motsatt problem med mitt ex. Kom nästa alltid för fort, men han är den enda med. Har alltid haft svårt att komma vid bara vaginalt. Exet och jag hade mycket oralsex men min nuvarande är Inte mycket för oralt. Tyvärr.

Ja det är inte lätt när man är med och nöjer sig med en egoistisk kille som verkar ha inlärningssvårigheter
  • Anonym (Vi)

Var lite halvtrött när ni ligger eller ta ett glas vin innan. Du behöver spänna av lite.  

Jag önskar att det fanns ett tjusigare ord för analen - men det är där du behöver ha ett finger och vid klitoris när ni ligger. Då kommer du komma otroligt starkt.

Jag tror det kommer lossna för dig.

Personligen tycker inte jag det är så viktigt att komma vid samlag. Jag kan ta hand om mig själv sen. Jag är mer koncentrerad på honom. Men mamnen kan ju må bra av att man gör det tillsammans..Sen är det förstås lite härligt att komma samtidigt!

• Anonym (S*x)
    Anonym (r) skrev 2024-02-06 22:00:01 följande:
    Ja det är inte lätt när man är med och nöjer sig med en egoistisk kille som verkar ha inlärningssvårigheter
    Haha, eller hur?! Nu överdrev jag väl lite, men han tycks ha svårt att ta till sig informationen iaf. Har sagt mer än två gånger att jag behöver mer förspel. Kanske borde hitta en älskare? ;)
Svar på tråden Svårt att komma med ny partner