• Anonym (Ci)

Sperman stannar inte kvar!

Jag och min kille försöker bli gravida med första barnet men det har inte tagit sig på nio månader. Jag har massor idéer om varför jag inte har blivit gravid och vill testa massor olika metoder men min kille vill absolut inte.

Den saken jag stör mig allra mest på är att han drar sig ur direkt efter att han kommit! Asså han vilar sig i typ 10 sekunder, sedan drar han ut. Och massor sperma åker ju ut då! Asså ursäkta språket men det skvätter hit och dit och blir stora fläckar och hinner rinna längs benen och allt!!! 

Nu till min fråga: kan man bli gravid trots att killen drar ut direkt efter utlösning?? Minskar det chanserna? 

• Svar på tråden Sperman stannar inte kvar!
  • Wildmane
    Anonym (Ci) skrev 2023-11-12 20:17:26 följande:
    Sperman stannar inte kvar!

Jag och min kille försöker bli gravida med första barnet men det har inte tagit sig på nio månader. Jag har massor idéer om varför jag inte har blivit gravid och vill testa massor olika metoder men min kille vill absolut inte.

Den saken jag stör mig allra mest på är att han drar sig ur direkt efter att han kommit! Asså han vilar sig i typ 10 sekunder, sedan drar han ut. Och massor sperma åker ju ut då! Asså ursäkta språket men det skvätter hit och dit och blir stora fläckar och hinner rinna längs benen och allt!!! 

Nu till min fråga: kan man bli gravid trots att killen drar ut direkt efter utlösning?? Minskar det chanserna? 

Vill du öka chanserna att bli gravid så får du komma lite oftare. 

Chansen ökar typ med 45% om du lyckas komma en kvart innan killen kommer. 
  • Anonym (Eh)
    Wildmane skrev 2023-11-13 07:20:03 följande:
    Vill du öka chanserna att bli gravid så får du komma lite oftare. 

Chansen ökar typ med 45% om du lyckas komma en kvart innan killen kommer. 
    Fel. Ts ska komma EFTER killen.
  • Wildmane
    Anonym (Eh) skrev 2023-11-13 11:16:34 följande:
    Fel. Ts ska komma EFTER killen.
    Nej. Hon ska komma tio gånger, och killen ska komma en. 
  • Anonym (BM)
    Wildmane skrev 2023-11-13 11:18:26 följande:
    Nej. Hon ska komma tio gånger, och killen ska komma en. 
    Spelar ingen roll om hon får orgams eller efter killen. Spelar förövrigt överhuvudtaget ingen roll om hon får orgams eller inte. 
  • Wildmane
    Anonym (BM) skrev 2023-11-13 11:23:43 följande:
    Spelar ingen roll om hon får orgams eller efter killen. Spelar förövrigt överhuvudtaget ingen roll om hon får orgams eller inte. 
    Du tror alltså inte att det är inbyggt i biologin eller? 
  • Anonym (Vitkål)

Var det inte något gammalt talesätt om att kvinnan behövde också komma för att det skulle bli något barn gjort.

• Wildmane

Det har gjorts många studier om det här tydligen. Och en säger att det inte stämmer. Medans andra studier säger andra grejer. Själv tycker jag att hela säger sig själv.

One study actually measured the amount of semen "flowback" (how much semen leaked out after sex). They discovered that when female orgasm occurred a minute or less before male ejaculation, sperm retention was greater. If female orgasm didn't happen within a minute of male ejaculation?before male ejaculation, specifically?lower sperm retention occurred.

• Anonym (BM)

Att orgams är inbyggt i biologin?

Få kvinnor får ens orgams genom penetrerar samlag. Så orgasmen för kvinnor spelar ingen roll i förhållande till att bli gravid. 

• Wildmane
    Anonym (BM) skrev 2023-11-13 11:33:10 följande:

Att orgams är inbyggt i biologin?

Få kvinnor får ens orgams genom penetrerar samlag. Så orgasmen för kvinnor spelar ingen roll i förhållande till att bli gravid. 

Jahaaa, så bara för att få kvinnor kan få orgasm via penetration enbart.. Så är det inte ett tecken på att det blir lättare om hon kan det? 

That makes zero sense.. 
  • Anonym (BM)
    Wildmane skrev 2023-11-13 11:38:33 följande:
    Jahaaa, så bara för att få kvinnor kan få orgasm via penetration enbart.. Så är det inte ett tecken på att det blir lättare om hon kan det? 

That makes zero sense.. 
    Nej, det är inte lättare att bli gravid om man får orgasm som kvinna. Det spelar ingen roll om kvinnan får orgasm eller inte. 
Svar på tråden Sperman stannar inte kvar!