Inlägg från: Anonym (Ci) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ci)

Sperman stannar inte kvar!

Jag och min kille försöker bli gravida med första barnet men det har inte tagit sig på nio månader. Jag har massor idéer om varför jag inte har blivit gravid och vill testa massor olika metoder men min kille vill absolut inte.

Den saken jag stör mig allra mest på är att han drar sig ur direkt efter att han kommit! Asså han vilar sig i typ 10 sekunder, sedan drar han ut. Och massor sperma åker ju ut då! Asså ursäkta språket men det skvätter hit och dit och blir stora fläckar och hinner rinna längs benen och allt!!! 

Nu till min fråga: kan man bli gravid trots att killen drar ut direkt efter utlösning?? Minskar det chanserna? 

• Svar på tråden Sperman stannar inte kvar!
  • Anonym (Ci)
    Anonym (Eh) skrev 2023-11-12 20:22:35 följande:

Du vet nog inte hur det där går till..... Han kommer och ligger alltså kvar i hela tio sekunder i dig i alla fall...? Ingen fara. Skulle dock inte skada om du försökte få orgasm direkt efter.

Vadå ingen fara. Om han har spermier som inte är snabba så kanske dom behöver mer tid på sig. Jag har läst massor tips om att man ska ligga kvar och man ska hålla upp benen och jag vet inte vad. Men det spelar ju ingen roll vad jag gör om han ändå bara drar ut och allt åker ut?? 
  • Anonym (Ci)
    EpicF skrev 2023-11-12 20:25:43 följande:

Ja, man kan bli gravid även om killen drar ut efter att han har kommit. Man kan även bli gravid av avbryter samlad, dvs där kille drar ut sekunden innan han kommer. 

Jag har läst att avbrutet samlag är mycket ovanligt och liten chans eftersom försats ibland inte ens innehåller spermier. Om man läser lite större studier och senare forskning så ser man det! 
  • Anonym (Ci)
    Anonym (Caroline) skrev 2023-11-12 20:26:42 följande:

Jag tror att det är möjligt att bli gravid på detta sätt.Varför du inte har blivit gravid än är svårt att veta,har din partner kollat upp sina spermier att dom fungerar bra.

Nej vi har inte kollat det! Kanske måste boka in något sådant :(
  • Anonym (Ci)

Jag tycker att ni har gått ifrån ämnet lite. Jag har ju fått orgasm både före och efter min kille kommer i mig, men jag ser ingen skillnad på mängden som kommer ut när han drar ur sig. Och inte har jag blivit gravid heller.

• Anonym (Ci)
    SmulanFnulan skrev 2023-11-13 12:45:31 följande:

Till ts: kommer han i dig så är det inte där skon klämmer. Om ni har försökt ett år så tycker jag det är dags för en fertilitetsutredning.

Ja okej! Absolut! Men ni menar alltså att det jag är orolig för inte har betydelse? Även om allt åker ut? 
  • Anonym (Ci)
    Anonym (Absolut) skrev 2023-11-13 16:45:15 följande:

Du kan absolut bli gravid trots att han drar sig ur fort. Min kille gör det och har blivit gravid 4 gånger. Varav 2 inte alls var planerade och jag försökte skölja ur med en gång, men det tog sig ändå. 

Sen kan jag inte låta bli att undra om han verkligen vill ha barn nu? Utan att veta er situation låter det lite som att han inte är helt säker och försöker för din skull, men samtidigt inte försöker "på riktigt", har du pratat med honom om det? 

Nej asså han vill absolut ha barn. Vi skyddade oss innan i många år och nu var det ett gemensamt beslut att försöka. Han vill ha barn men han tror inte att man behöver ligga kvar, han tycker det låter tramsigt. förstår att det verkar oromantiskt haha tycker jag med men men. Han är lite stel av sig i personligheten. Whatever, sidospår men Jag tvivlar ändå inte på att han vill ha barn.
Svar på tråden Sperman stannar inte kvar!