• Wildmane

Sperman stannar inte kvar!

Anonym (Ci) skrev 2023-11-12 20:17:26 följande:
    Sperman stannar inte kvar!

Jag och min kille försöker bli gravida med första barnet men det har inte tagit sig på nio månader. Jag har massor idéer om varför jag inte har blivit gravid och vill testa massor olika metoder men min kille vill absolut inte.

Den saken jag stör mig allra mest på är att han drar sig ur direkt efter att han kommit! Asså han vilar sig i typ 10 sekunder, sedan drar han ut. Och massor sperma åker ju ut då! Asså ursäkta språket men det skvätter hit och dit och blir stora fläckar och hinner rinna längs benen och allt!!! 

Nu till min fråga: kan man bli gravid trots att killen drar ut direkt efter utlösning?? Minskar det chanserna? 

Vill du öka chanserna att bli gravid så får du komma lite oftare. 

Chansen ökar typ med 45% om du lyckas komma en kvart innan killen kommer. 
  • Wildmane
    Anonym (Eh) skrev 2023-11-13 11:16:34 följande:
    Fel. Ts ska komma EFTER killen.
    Nej. Hon ska komma tio gånger, och killen ska komma en. 
  • Wildmane
    Anonym (BM) skrev 2023-11-13 11:23:43 följande:
    Spelar ingen roll om hon får orgams eller efter killen. Spelar förövrigt överhuvudtaget ingen roll om hon får orgams eller inte. 
    Du tror alltså inte att det är inbyggt i biologin eller? 
  • Wildmane

Det har gjorts många studier om det här tydligen. Och en säger att det inte stämmer. Medans andra studier säger andra grejer. Själv tycker jag att hela säger sig själv.

One study actually measured the amount of semen "flowback" (how much semen leaked out after sex). They discovered that when female orgasm occurred a minute or less before male ejaculation, sperm retention was greater. If female orgasm didn't happen within a minute of male ejaculation?before male ejaculation, specifically?lower sperm retention occurred.

• Wildmane
    Anonym (BM) skrev 2023-11-13 11:33:10 följande:

Att orgams är inbyggt i biologin?

Få kvinnor får ens orgams genom penetrerar samlag. Så orgasmen för kvinnor spelar ingen roll i förhållande till att bli gravid. 

Jahaaa, så bara för att få kvinnor kan få orgasm via penetration enbart.. Så är det inte ett tecken på att det blir lättare om hon kan det? 

That makes zero sense.. 
  • Wildmane
    Anonym (BM) skrev 2023-11-13 11:40:14 följande:
    Nej, det är inte lättare att bli gravid om man får orgasm som kvinna. Det spelar ingen roll om kvinnan får orgasm eller inte. 
    Mer sperma som stannar kvar om hon kommer tydligen. Så vi kan enas om att i din värld är det inte så för du påstår det. 
  • Wildmane
    Anonym (BM) skrev 2023-11-13 12:04:29 följande:
    Så länge mannen kommer i kvinnan så stannar sperman kvar. 
    Nej, inte om du kollar tråden. Där stannar sperman inte kvar..

Det är intressant att orgasmer har såhär många effekter, men att det spelar ingen som helst roll sen i slutänden. 
    Det är nästan så man kan tro att det är inbyggt i systemet. 

Men det är det alltså inte enligt dig?

for the release of oxytocin?the happy hormone?that comes with orgasm. Masters and Johnson found that female orgasm increases feelings of intimacy and decreases stress, the latter of which has proven physiological benefits for getting a bun in the oven. (When your stress response is heightened for a prolonged period, flooding your body with cortisol and adrenaline, it can affect ovulation.)
Svar på tråden Sperman stannar inte kvar!