Inlägg från: Anonym (Outdated) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Outdated)

Snobb eller inte..

Vad menar du med tidlös stil? Finns det någon sådan?

Måste ju finnas ett mellanting mellan solkig t-shirt och sidennäsduk?

• Anonym (Outdated)
    Anonym (Stylish) skrev 2023-11-12 16:50:07 följande:

Tidlöst.. något som inte går ur tiden, något som alltid är gångbart rent modemässigt

Jo. det förstår jag, men tänker mer exempel. Vet personligen inget som faktiskt är tidlöst. Allt förändras.
  • Anonym (Outdated)
    FoxtrotCharlie skrev 2023-11-12 22:43:13 följande:

Med tidlöst menar jag tex en vit oxfordskjorta med buttondown, en tunn tröja i ull, blåjeans, chinos. Oavsett trendernas svängningar så är detta plagg alltid gångbara. 
    Personligen använder jag gärna en tweedkavaj på hösten eller en höstigare jacka. Personligen anser jag inte det är snobbigt. Fattar faktist inte ens vad som skulle va snobbigt med det.
    Kostym är dock ytterst sällan(nyårsfesten möjligen). Men gärna kavaj-skjorta-jeans vid utgång. OCH med en näsduk i kavajbröstfickan som bryter av lite. Kul detalj tycker jag. Men alla förstår tydligen inte sånt utan de måste säga något drypande.. lite trist men jag kommer aldrig ändra smak 😃

Jo jeans och skjorta är alltid modernt, men modellerna förändras, så nej, inget av detta är tidlöst. Skulle inte kalla det snobbigt. Men uppenbarligen annorlunda/udda. Tweedkavaj och näsduk låter dock riktigt töntigt.
Svar på tråden Snobb eller inte..