Inlägg från: Anonym (JB) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JB)

Surrugaten vill göra abort om hon inte får behålla

Den persons rättigheter som är det viktiga här är barnets. Barnet har rätt att veta sitt ursprung, att träffa sin pappa. Förmodligen är det den som bär barnet som blir barnets mamma rent juridiskt och det är där barnet i så fall kommer bo, och eventuellt hos pappan växelvist i framtiden. Men jag är ingen expert. Prata med en sådan så ni vet vad som väntar och kan förhålla er till det. 

• Anonym (JB)
    Mimosa86 skrev 2023-11-12 12:00:42 följande:
    Ja så länge TS är ihop med pappan så kommer ju barnet ha tre föräldrar och varannan vecka liv.

Problemet blir ju om pappan på sikt dumpar TS och inte vill att hon ska träffa barnet. 
    Ja, barnet har ju inga rättigheter gällande bonusmamman, vilket är för jävligt. 
  • Anonym (JB)

Såvitt jag vet har jag aldrig påstått det. Det jag menade var att om barnet bor varannan vecka hos mamma vs pappa och bonusmamma i flera år så kan det bli väldigt jobbigt om barnet plötsligt en dag inte får träffa sin bonusmamma mer. 

Anonym (XXX) skrev 2023-11-12 14:06:55 följande:
    Hur vet du att styvmamman skulle bli den bästa föräldern för detta barn? Jag tycker ärligt talat att det är en ganska knasig och egoistisk sak att göra, att beställa ett barn åt sig på detta sätt. Jag är fakiskt inte alls säker på att en människa som gör det, kommer att bli en bra och vettig förälder till samma barn.

Det är ett missförstånd att huvudsaken är att ett barn är "önskat". Ett barns öde handlar mindre om det, och mera om hur "normalvettiga" föräldrarna (i synnerhet mamman) är i grunden. Vettiga människor kan ta till sig även ett oönskat barn, men en människa som beställer och köper barn åt sig... kan ha brister i den mentala make-upen. Det är ju inget som man ens överväger i normala fall. 
Svar på tråden Surrugaten vill göra abort om hon inte får behålla