• Anonym (Vågen)

Man får inte säga nåt om kvinnors vikt

men att säga nåt om mäns vikt går alldeles utmärkt det.

Rätt eller fel?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Man får inte säga nåt om kvinnors vikt
  • Anonym (Anonymen)
    Anonym (Vågen) skrev 2023-11-10 12:18:47 följande:
    Om t ex en man motionerar regelbundet och ej är överviktig, har lagom med muskler, är du orolig över hans hälsa då? Du kanske bryr dig och tycker att han bör bli mer perfekt i kroppen?
    Var det inte ganska uppenbart att jag syftade på människor som negligerar sin vikt och sin hälsa?
  • Anonym (Vågen)
    Anonym (Anonymen) skrev 2023-11-10 12:47:34 följande:
    Var det inte ganska uppenbart att jag syftade på människor som negligerar sin vikt och sin hälsa?
    Inte lika uppenbart att en man kan råka ut för såna kommentarer från kvinnor även om han är i bra form?
  • Anonym (Anonymen)
    Anonym (Vågen) skrev 2023-11-10 12:50:51 följande:
    Inte lika uppenbart att en man kan råka ut för såna kommentarer från kvinnor även om han är i bra form?
    Nej, det är inget jag märkt, vare sig bland män eller kvinnor. De som tar hand om sina kroppar och håller sig sunda får snarare beröm för det. Eller avund från vissa håll som mest. 
  • Anonym (Vågen)
    Anonym (Anonymen) skrev 2023-11-10 12:53:22 följande:
    Nej, det är inget jag märkt, vare sig bland män eller kvinnor. De som tar hand om sina kroppar och håller sig sunda får snarare beröm för det. Eller avund från vissa håll som mest. 
    Du har inte sett det, men tror du att andra har såna erfarenheter?
  • Anonym (Anonymen)
    Anonym (Vågen) skrev 2023-11-10 12:58:01 följande:
    Du har inte sett det, men tror du att andra har såna erfarenheter?
    Förnuftet säger mig att folk inte klagar på någon som tar hand om sin hälsa. Varför skulle de liksom. 
  • Anonym (Woman)
    Anonym (Vågen) skrev 2023-11-10 12:31:23 följande:
    Varför försökte du vara dryg? Vill du förlöjliga mig som frågar? Påstår du att kvinnor inte säger nåt, och inte bryr sig?

För att de handlar inte om män eller kvinnor. 

vissa människor är skitstövlar o säger sårande saker. mån som kvinnor
    men de är mer normalt att man inte säger till en person att denne är fet 

• OlgaElvira

Visst går du göra de. Inget och ingen hindrar dig. Men som i ett öppet samhälle har jag rätt att säga emot dig och kritisera det du säger. Helt oavsett om det jag säger är korrekt eller Inte. Det är inte förbjudet att vara en idiot, varken för dig eller mig.

• Anonym (Tönt)

Antar att det är du som skrivit flera inlägg om kvinnors vikt här på forumet under lång tid.

Om alla andra förutom du inte håller med dig om vad som är smalt vs mulligt så borde du kanske inse att det är du som har en snedvriden bild av kvinnokroppen. 

Alla har rätt till sin egen åsikt och det här är ett diskussionsforum, men du kan inte ta att bli ifrågasatt eller om någon påvisar att du kommer med felaktiga påståenden.
    Vad är syftet med dina kommentarer egentligen? 

• Anonym (Vågen)
    Anonym (Tönt) skrev 2023-11-10 14:04:31 följande:

Antar att det är du som skrivit flera inlägg om kvinnors vikt här på forumet under lång tid.

Om alla andra förutom du inte håller med dig om vad som är smalt vs mulligt så borde du kanske inse att det är du som har en snedvriden bild av kvinnokroppen. 

Alla har rätt till sin egen åsikt och det här är ett diskussionsforum, men du kan inte ta att bli ifrågasatt eller om någon påvisar att du kommer med felaktiga påståenden.
    Vad är syftet med dina kommentarer egentligen? 

Nej, jag brukar inte göra såna trådar. Jag dömer inte kvinnor så, jag har träffat både slanka kvinnor och större.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Vågen) skrev 2023-11-10 15:16:02 följande:
    Nej, jag brukar inte göra såna trådar. Jag dömer inte kvinnor så, jag har träffat både slanka kvinnor och större.
    Jo det gör du hela tiden. Fy vad tjatigt med din viktfixering. Starta matleveranser till Ukraina eller till andra ställen där nöden är stor. Kom ur din självcentrerade obsession i kvinnors respektive mäns BMI. Vem har givit dig den till att börja med? Vill gärna försöka förstå och inte döma någon. 
Svar på tråden Man får inte säga nåt om kvinnors vikt