Inlägg från: Anonym (Vågen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vågen)

Man får inte säga nåt om kvinnors vikt

men att säga nåt om mäns vikt går alldeles utmärkt det.

Rätt eller fel?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Man får inte säga nåt om kvinnors vikt
  • Anonym (Vågen)
    Anonym (Anonymen) skrev 2023-11-10 12:15:34 följande:
    För att man bryr sig om människan och vill att den ska leva länge och må bra kanske?
    Om t ex en man motionerar regelbundet och ej är överviktig, har lagom med muskler, är du orolig över hans hälsa då? Du kanske bryr dig och tycker att han bör bli mer perfekt i kroppen?
  • Anonym (Vågen)
    AndreaBD skrev 2023-11-10 12:04:53 följande:

Män är mindre känsliga angående det. Vilket förstås också beror på att kvinnor har mycket större press på sig att de måste ha en attraktiv figur. 

Hur vet du det?
  • Anonym (Vågen)
    Anonym (Woman) skrev 2023-11-10 12:24:24 följande:

Nej klart man inte säger nåt om någons vikt. Försökte vara dryg bara för frågeställningen är bara oerhört löjlig. 

Man säger inget och man bryr sig inte helt enkelt

Varför försökte du vara dryg? Vill du förlöjliga mig som frågar? Påstår du att kvinnor inte säger nåt, och inte bryr sig?
  • Anonym (Vågen)
    Anonym (Anonymen) skrev 2023-11-10 12:47:34 följande:
    Var det inte ganska uppenbart att jag syftade på människor som negligerar sin vikt och sin hälsa?
    Inte lika uppenbart att en man kan råka ut för såna kommentarer från kvinnor även om han är i bra form?
  • Anonym (Vågen)
    Anonym (Anonymen) skrev 2023-11-10 12:53:22 följande:
    Nej, det är inget jag märkt, vare sig bland män eller kvinnor. De som tar hand om sina kroppar och håller sig sunda får snarare beröm för det. Eller avund från vissa håll som mest. 
    Du har inte sett det, men tror du att andra har såna erfarenheter?
  • Anonym (Vågen)
    Anonym (Tönt) skrev 2023-11-10 14:04:31 följande:

Antar att det är du som skrivit flera inlägg om kvinnors vikt här på forumet under lång tid.

Om alla andra förutom du inte håller med dig om vad som är smalt vs mulligt så borde du kanske inse att det är du som har en snedvriden bild av kvinnokroppen. 

Alla har rätt till sin egen åsikt och det här är ett diskussionsforum, men du kan inte ta att bli ifrågasatt eller om någon påvisar att du kommer med felaktiga påståenden.
    Vad är syftet med dina kommentarer egentligen? 

Nej, jag brukar inte göra såna trådar. Jag dömer inte kvinnor så, jag har träffat både slanka kvinnor och större.
  • Anonym (Vågen)

Jag brukar inte skriva om kvinnors vikt och BMI. Jag har nämnt olika sorters kvinnor i trådar, men då är det mer att jag inte har en speciell typ. Jag har gillat både slanka kvinnor och större kvinnor.

• Anonym (Vågen)
    AndreaBD skrev 2023-11-10 23:08:54 följande:
    Det är min erfarenhet. Kvinnor bryr sig inte så värst mycket om hur mycket en man väger, om han har lite mage eller så. Män däremot har svårt att vara attraherade av kvinnan om hon inte har en figur som de tycker är attraktivt. Det finns förstås också några som gillar mer mulliga kvinnor. Men de är inte särskilt flexibla där. Det finns förstås alltid undantag. 
    Du skrev att män inte tar åt sig lika mycket, hur vet du det? Du skrev också att kvinnor har större press på sig att se bra ut, hur vet du det?

Jag hävdar att kvinnor visst bryr sig om mäns vikt, och har problem med mäns kroppar. Det är min erfarenhet.
  • Anonym (Vågen)
    AndreaBD skrev 2023-11-11 10:26:37 följande:
    Jag vet inte om dagens unga har hittat på något nytt och ALLT är plötsligt annorlunda. Kvinnor har i alla tider haft större press på sig när det gäller utseende. OM vi skulle ha nått hel jämnställdhet DÅ kanske det skulle vara likadant. Men jag tror inte vi har kommit dit än. 

Också livserfarenhet - vet inte om det finns undersökningar men : Det jag har sett i alla år är att män reagerar på visuella stimulanser. Kvinnor gör det i mindre omfattning. Män blir tända på det de SER, kvinnor på helheten, många olika faktorer (rösten, personligheten, intelligens, humor, m.m.). Det är klart det varierar, men förenklat sagt så är det så. TItta på lesbiska kvinnor - de bryr sig inte om hur de ser ut. Titta på homosexuella män - tvärtom, de är noga med sitt utseende. Kvinnor fixar bara till sig för män. Om det är en kvinna de vill attrahera så behövs det inte. Normalvårdad - visst, men inte sminkad och långt hår, osv. 
    Det har ökat bland unga män, som mår dåligt över kroppshetsen. Men hur vet du att män inte känt så tidigare också? Bara för att du inte har hört det? Har du erfarenhet av hur det känns att vara man? Vet du hur män bemöts om vi öppnar oss, pratar känslor, visar sårbarhet?

Kvinnor tänder också på det de ser, men det vill många kvinnor inte erkänna. Det är bara män som är ytliga.
  • Anonym (Vågen)
    AndreaBD skrev 2023-11-11 10:26:37 följande:
     Kvinnor fixar bara till sig för män. 
    Många kvinnor säger att de inte gör det. De gör det för sin egen skull, inte för att behaga män.
Svar på tråden Man får inte säga nåt om kvinnors vikt