Inlägg från: Johannanr3 |Visa alla inlägg
  • Johannanr3

    Gravid V 5, läkaren säger att jag i princip kan räkna med missfall??

    Hej! 


    jag är gravid i v 5. 


    jag var hos gyn den 1/11 där man tog blodprov samt Vul. mitt Hcg värde låg då på strax över 1000 och man såg en uppklarning i slemhinnan vilket tyder på graviditet. 

    återbesök idag 8/11 
    togs nytt hcg som låg på strax över 5000 och ett vul som visade hinnsäck och lite diffus gulesäck. 


    jag förstår inte vad läkaren menar med att jag kanske kommer få missfall på grund av att dom inte ser ett embryo på vul och att mitt hcg inte är tillräckligt högt?! 


    vad jag läst mig till hela dagen så är mina värden precis där dem ska vara i denna veckan.. 

    någon som råkat ut för samma och kan komma med lite lugnande erfarenheter?

  • Svar på tråden Gravid V 5, läkaren säger att jag i princip kan räkna med missfall??
  • Johannanr3

    Nej, det har jag inte. Gick dit så tidigt första då jag fick missfall förra månaden och visste inte om det var en ny graviditet nu 😊 efter första besöket sa dom tt jag skulle komma tillbaka efter en vecka, nu ska jag komma tillbaka igen nästa vecka

  • Johannanr3

    Jag har fortfarande alla gravidsymtom men är ju orolig varje dag efter att läkaren sa så.. jag hoppas att hon bara var stressad (hon var väldigt stressad) och att hon inte hade tid att kolla ordentligt

  • Johannanr3

    Det gick bra, såg idag hjärtaktivitet 😊 vet inte vad den förra läkaren kollat på då det i min journal står att det var utomkved eller ett MA Oskyldig

Svar på tråden Gravid V 5, läkaren säger att jag i princip kan räkna med missfall??