Inlägg från: Auditanne |Visa alla inlägg
  • Auditanne

Hur många advenskalendrar tänker du ha

Två stycken numera. En till min grannkatt med lite gött kattgodis i och en lite lyxigare variant till mamma med olika Baileyspraliner som jag ska beställa online. 

Hade en tredje, lite enklare, chokladkalender som jag fick av min väninna i tidig gåva men denna bände jag isär och åt upp alla chokladbitarna när jag kom hem på kvällen. Så kan det gå. 

• Auditanne
    Eurydike skrev 2023-11-14 22:28:28 följande:
    Slå inte in dem så du råkar ge fel kalender till fel person/katt bara! 😅 Den till din mamma låter väldigt god 😋

Det där är en klassiker! De borde vara lite mer inbrottssäkra 🤔
    Hehe! Nä då, jag har redan föreslagit Baileyskalendern för modern min så hon är allt förberedd. Kattkalendern är nog mest för min egen skull tror jag. Får öppna luckan och se min kattkompis glad och exalterad igen. Hon får godis av mig och jag stjäl x antal kramar av henne i retur Solig

Baileyskalendern går att beställa från nätshoppen Coopers Candy om någon ville veta. 

Ja, det är lite lustigt att man vid en ärbar ålder på 40+ ännu beter sig lika obetänksamt glupskt med en chokladkalender som när man var liten snorig dagisunge Tungan ute 

Gottegris 4 life!
  • Auditanne
    Eurydike skrev 2023-11-18 22:04:41 följande:
    Mysigt med kramar i retur! Hoppas hon får någon julklapp också 🐱

Aha! Då vet vi/jag var man ska leta om man vill hitta en sådan kalender!

Just choklad är så svårt att stå emot 😋 Min kalender lever också farligt, men om den råkar stryka med så kommer jag köpa en ny. Allra helst skulle jag vilja ha julkalendern min mamma gjorde när jag var liten. Min mamma har många dåliga sidor, men hon var en mästare på att göra julkalendrar. Hon hängde upp en tyggran med 24 olika små paket, gånger fyra! Tänk bara att slå in alla paketen 😮
    En presentkalender då. Såna fick vi också, fast inte med såpass många paket. Flitigt av din mor att ordna så mycket presenter. Du har fler syskon än jag Solig

Ja, Baileyskalendern kommer med flera olika smaker, bl.a. jordgubb och salt karamell. Alla med en liten bismak av själva likören då förstås. Jag vill också ha en men vi får se. 350 riksdaler kostar den, plus frakt då. God men dyr.

Får se också om man ger kattkalendern till grannkatten. Hon är inte så värst tillgiven egentligen och jag får nästan stjäla till mig lite kramar då hon är så likgiltig och mest bortskämd.

Kanske väljer jag en annan av grannkatterna, en som tycker om mig på riktigt. Jag vill ju bara ha lite kärlek i retur Hjärta

Köp en till chokladkalender annars. På julen måste man få unna sig lite extra Glad
  • Auditanne
    Nandez skrev 2023-11-20 23:25:51 följande:
    Båda katterna kanske blir glada över en kalenderKattGlad
    Eller så går jag till Morris, min trofaste hankatt i granngården. Han är så mycket mer kärleksfull och förtjänar sitt kattgodis på riktigt Katt
  • Auditanne
    Nandez skrev 2023-11-21 18:50:16 följande:
    Morris, gulligt namnGladKatt
    Ja, ägarna var påhittiga när de namngav honom Solig

Har nu gjort samma sak med min kattkalender som den med choklad - bänt upp den och hällt ut allt innehåll i en ficka inuti min handväska.

Tror nämligen inte att mina grannkatter blir utsläppta i detta snöoväder så bättre spara godbitarna till senare tillfällen. 

Hoppas din katt blir nöjd med sina julgodisar Glad
  • Auditanne
    Nandez skrev 2023-12-01 19:24:32 följande:
    Glad

Kattgodiset första dagen var ok, inte mer
    Var det såna där mjuka kuber bakom luckan i din kattkalender också? Typ tre stycken som låg i en pytteliten plastpåse? 

Du är lycklig du som har en katt. Skulle också vilja det men bor inte så lägligt. Får se hur det blir i framtiden. 
  • Auditanne
    Nandez skrev 2023-12-01 23:04:17 följande:
    Ja, det var detGlad

Hoppas att du får ha en katt nära dig ocksåGlad
    Då får jag väl förvarna om att det inte blir så mycket roligare än de där tre kuberna, mer än att smakerna kan variera från lucka till lucka. Tror det är mellan kyckling, anka, tonfisk och lamm. Hoppas din misse gillar något ur resterande utbud!

Tyvärr verkar det som att katterna i mitt grannskap alla är inlåsta numera, antagligen till följd av snön och kylan som kommit vilket är förståeligt. Vi får vänta och se om ovädret fortsätter som hittills. Håller utkik Glad
  • Auditanne
    Nandez skrev 2023-12-04 23:00:42 följande:

Ingen vinst idag och katten är inte intresserad av godiset

Så olika de kan vara ändå, de små missarna. En del mer åpna än andra. 

Hade själv privilegiet att råka på min grannkatt häromkvällen och hon goffade i sig flera påsar som om livet hennes hängde på det.

Stod t.o.m. och hytte med ena tassen mot mitt knä för att jag skulle skynda mig att öppna påsarna, tror hon fick en 3-4 stycken innan det blev för kallt och jag var tvungen att lämna henne. Lilla gumsan HjärtaKatt

Imorgon blir det storkovan för dig Glad Trisskalendern där. 
  • Auditanne
    Nandez skrev 2023-12-09 18:06:16 följande:

Idag vann jag den stora vinsten 30krSkrattande 

Aruba, here we come Guld i mun

Mammas Baileyskalender smakade gut. Hade velat beställa en till mig också men känns lite väl sent nu.
  • Auditanne
    RaYzLeR skrev 2023-12-09 21:14:46 följande:

Ingen vinst på trisslotten idag heller. Glad

Är det bra med Auditinne? Glad

Jodå, okej här. Lite trött bara efter lång vandring från stan bort mot Liseberg och tillbaka. Mycket folk, mycket snöslask. 

Läget hos dig då? Hoppas på storvinsten även för dig. Har du också chokladkalender?
  • Auditanne
    RaYzLeR skrev 2023-12-10 10:29:29 följande:
    Ok, lång vandring? Snöslask kan man vara utan. Det är plusgrader i Linköping och börjar bli snöslask här med.

Det är bra med mig med. Abstinensen har lagt sig lite. Jag har ju både slutat dricka och röka.Glad

Vi får se om det blir någon vinst på adventstrissen. Glad
    Ja, det blir nästan dagliga långa vandringar för min del. Vill hålla vikten och kroppen i trim så man ser anständig ut som människa. 

Ja, plusgraderna gör att det töar för fullt på många platser i landet. Positivt för hyn (blir mindre torr vid plusgrader) men lite negativt för jul och vinterstämningen. Vackrare med snötäckta landskap ju. 

Har du vunnit något än? 
  • Auditanne
    Nandez skrev 2023-12-11 21:24:59 följande:
    Skönt med promenaderGlad
    Ja, skönt med frisk luft och röra på fläsket lite. Och så blir man snyggare med lite rosor på kind Skrattande

Ingen vinst såg jag. Och missen var inte så imponerad idag heller?
Svar på tråden Hur många advenskalendrar tänker du ha