Anonym (H) skrev 2023-11-17 12:43:54 följande:
Gullviva jag har tänkt på dig sen igår, detta berör mig så! Jag är ledsen om jag skrivit i en hård ton till dig för detta är ju så färskt för dig, hur ska du kunna vara i annat än chock och förnekelse just nu? Jag minns själv hur lång tid det tog innan mitt ex fattade att det var slut, dock lämnade inte jag honom för någon annan så det var lite annorlunda. Men jag kan ha förståelse för att bandet som byggts upp under så många år kan vara svårt att bryta över en natt.
Din man har bara haft dig och efter han bytte jobb befinner han sig i någon sorts nystart i livet. Typiskt runt 40. Då är det lätt att man vill göra stora förändringar, kanske inte bara jobbet man känner att man vill byta utan andra saker också. Jag tror att risken är stor att han inte kommer kunna hålla förälskelsen till den nya kvinnan, i synnerhet om hon är lagd åt det manipulativa hållet. Då kommer han förmodligen komma tillbaka till dig och tryggheten efter sitt lilla äventyr som kostat så mycket för er familj. Men som de säger - man kan laga en spegel men sprickorna kommer alltid att synas.
Så hoppas hoppas att detta inte fortsätter vara en destruktiv känslokarusell för er, där han velar, ger tvetydiga signaler och inte riktigt vet vad han vill. För er dotters skull, sätt tydliga gränser för honom och för vad ni ska ha för umgänge. Sen tycker jag som sagt att du ska fokusera mer på dig själv, vem är du, vad vill du med ditt liv och föräldraskap. Kram på dig o ta hand om dig o din dotter.
Precis tydliga gränser. Kräv att han inte träffar henne innan ni rett ut er situation. Innan han bestämt sig. Vad ni nu tycker eller vill. Men något måste ju göras.
För ert barn kommer sist som det är nu.