• Anonym (Lisa)

Vår situation är så udda! Eller?

Anonym (Maria) skrev 2023-11-07 22:14:10 följande:
    Om du menar ditt första inlägg till mig så skriver du ju bara stå upp för sig själv och inte bli överkörd, men vad innebär det för dig att TS ska göra rent konkret? Jag har frågat dig flera gånger om det nu men du svarar inte på det.
    Nej jag menar  att jag skrev det i mitt första inlägg överhuvudtaget i den här tråden..

Hur man står upp för sig själv är väl inte så svårt att förstå? 

Men ok..Man är tydlig med var ens gränser går, så att man INTE blir sårad..
    Man accepterar inte att ens man träffar andra tjejer...för att klura ut vad han vill göra..
    Man säger åt mannen på en gång att om du fortsätter träffa den där tjejen du kysste  så kan du flytta hem till henne nu..
    Man tillåter inte mannen fortsätta bete som ett svin eller som en martyr.genom att inte tycka synd om fanskapet.. (samma om det gällde en kvinna som betedde sig så omoget såklart)

Jag är ingen expert på otrogna män för ingen har betett sig på det viset, men jag vet hur jag själv är och att jag vet att jag inte hade accepterar män som beter sig så illa mot mig som TS tillåtit hennes man att göra..

Skulle min man göra något likanande så hade jag sagt att han gärna kunde ta den andra tjejen, för jag skulle totalt ha tappat både attraktionen och respekten för honom på 1 minut.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Snowihite) skrev 2023-11-07 23:11:14 följande:

Efter vad jag har förstått när jag läser inläggen i tråden så är det väldigt tydligt att få här varit med om att separera efter 25 år tillsammans.  De vet inte vad det innebär att växa ihop, På något sätt känner man vad den andre känner. Ni som varit med om det förstår vad jag menar.  

Därför är det både lättare och svårare att separera. Lättare i så måtto att det inte blir så många hårda ord eller anklagelser men det är svårt med själva brytningen när man nästan sitter ihop. 
    Men jag tror att TS och hennes partner kommer att fixa detta, Det kommer att göra ont en tid för dem båda, men slutresultatet kommer att bli bra, 

TS kommer säkert, när hon känner sig mogen att hitta någon ny hon också

Önskar dem Lycka till

Du kan ju inte dra alla som varit ihop så länge över en kam!Ser du dig som en expert på det området eller..

Jag har varit tillsammans med min man sen 98--det är väl 25år nu..
    men inte sjutton skulle jag hålla på och mjäka med min man som TS om han hade hållit på med en annan tjej..

Han hade fått bestämma sig på en gång..inom en minut..om han ville fortsätta vara gift med mig eller inte..utan bråk, utan drama--jag hade varit iskall..För det är oförlåtligt enligt mig, speciellt om man varit tillsammans i över 20 år..

Och nej alla vill inte ha sina ex som "bästa kompis"..eller ens kompis sen..hur länge man än varit tillsammans..Iaf inte om man haft ett normalt sk förhållande där man inte ser sig som enbart kompisar, eller som bror och syster.

Jag har redan (precis som dom flesta) mina vänner och mina systrar som bästa kompisar mycket hellre istället..
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-11-07 23:49:18 följande:
    Ja och det intressanta är att vi vet ju egentligen inte om den andra tjejen vill ha han boendes hemma hos sig.
    Hon trivs kanske också med att snubben bor hemma medan de utforskar varandra s.a.s.
    Om det skulle få sådana konsekvenser att han var tvungen att flytta hem till henne så kanske hon dragit öronen åt sig. Lite promenader, bio och sex kanske passar henne jättebra.
    Det naturliga är givetvis att han skulle flytta ensam till en lägenhet. Men detta är ju det ultimata för honom
    Träffa henne, samtala med sambon som tillåter det och ekonomin påverkas inte.

Så frågar han sambon hur hon mår, ja vad tror han :(. Han känner givetvis sin sambo efter alla dessa år.
    Han kan vara hur ärlig som helst för det får inga konsekvenser. Skulle han gå tillbaka till sambon igen så kan det bli repeat efter några år. Han vet att ingenting händer utan han är fri att utforska sina känslor....

Otroligt att hon tänker på hur han sover och mår. Nästan som han blivit sjuk.. När han istället velar mellan sambon och den andra kvinnan.
    Ja...Precis! Den andra kvinnan kan ju tycka att det är helt perfekt som det är..att bara träffas vid behov..

Men om TS hade sagt på en gång att hon inte accepterade att dom skulle fortsätta träffas efter kyssen, bara för att dom ville vara väääänner-
    så hade han nog inte legat på så mycket och träffat kollegan i ur och skur..
    men eftersom TS sa typ "ja men det är klart att du ska kunna trösta din kollega och utforska om hon kan bli något mer än bara en kyssvän..
    Så fortsatte han..

Män är många ggr väldigt enkelspåriga och enkla, att "dirigera" eller "omdirigera" till att göra som man vill..Menar inget illa mot män, för det är en del av charmen med män...haha
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Snowihite) skrev 2023-11-08 09:03:14 följande:
    Nej vi är inte alla lika, våra relationer är olika. Du säger att du skull blivit iskall men det blev inte TS, det är väl bevis nog

Det finns gott om relationer där man fortsätter vara vänner efter en separation, känner personligen till flera par som fortsatt har en vänskapsrelation. 

Om det är oförlåtligt eller ej är nog högst personligt och efter hur jag förstår vad TS skrivit så har hon väl inte förlåtit honom. 

Det är verkligen inte ovanligt att man efter 20 år har ner av en vänskaps relation än en kärleksrelation. Det är bara att gratulera dig att ni lyckats hålla liv i romantiken och erotiken, det är inte alla förunnat. 

Nej, jag är ingen expert men jag har under många år arbetat med människor i kris. 

Jag kan inte förstå varför du och andra går på TS när hon söker stöd. Om man anser sig inte kunna ge stöd kan man väl låta bli att skriva i tråden. Varför ska hon kritiseras?

De som försöker sätta sig in i hennes situation får samma kritik. FL är inget forum man kan gå till för att få stöd.  
    Nej, men hon skulle mått bättre om hon hade blivit eller åtm visat sig som OM hon blev iskall...För då bryr man sig inte om personen som gjort en illa längre.
    man ser dom som dom ÄR. då och inte hur dom varit..
    Folk/män ändrar sig - big time - från snälla till att bli otrogna svin eller misshandlare är inte så ovanligt..

Jag lärde mig att bli iskall efter att jag hade levt med en sambo som misshandlade mig brutalt flera ggr.. Tillslut så blev jag helt kall..Och lämnade bostaden vi bodde i...Sen slapp jag den jäkla misshandlaren, men han lärde mig att aldrig mer sjunka så lågt iaf...
    Men det är inte samma sak, för psykisk misshandel som TS man pysslar med -efter 20+ år tillsammans- är mycket värre än att bli slagen och sparkad på...

Den jag kritiserar är TS man...Inte TS direkt...Jag tycker bara hon har varit alldeles för snäll..för sitt eget bästa..

Ibland kan man ångra senare att man inte stod upp för sig själv--genom att bli arg, säga ifrån, eller åtm genom att slänga ut fanskapet som varit otrogen eller misshandlat en..

Det kan komma surt efteråt, all ilska, ångest, osv som kan bubbla upp  kan man känna senare, när man fattat vad det är man gått igenom..
  • Anonym (Lisa)
    anonym gullviva skrev 2023-11-09 16:54:38 följande:

Otroligt mkt fokus på vad jag valde att göra i stunden när allt hände... 

Jag kan inte ändra på det nu. 

Fokus framåt, är hur vi löser allt på bästa sätt där vi står just nu. 

Och hur och när vi ska berätta för dottern. Hon är fruktansvärt skör, så jag tänker att själva otroheten kommer vi inte berätta om alls. Vill inte göra ngt alls som skulle få henne att hata sin pappa. 
    Tänker iaf att jul o nyår får passera om inget drastiskt händer. 
    Och där se vart vi står och hur planerna ser ut med renovering och hus. 

Hon vet att vi ska försöka sälja, men inte att vi då troligen kommer flytta till 2 olika boenden. 
    Tänker att bara berätta att vi inte längre älskar varandra som ett par men att vi tycker mkt om varandra och att vi kommer alltid vara hennes föräldrar och att hon får bo hos den hon vill när hon vill.
    Behöver inte berätta hur länge vi känt så här väl?
    Ljuger ju för henne nu men det är för att vi vet att hon kommer krascha annars. 

Sen får pappan välja när han vill berätta om den nya. 

Hur gammal är eran dotter? Tonåring var hon väl...

Jag tänkte på att många ggr så förstår barn/tonåringar mer än vad man tror..och ärlighet är väl det bästa..Jag menar inte att man måste gå in på detaljer, men berätta så nära sanningen som möjligt..
    Så att hon får höra det från dig/er först istället för att ev få höra det från någon annan senare..(tex hans kollega)

Jag var själv tonåring när mina föräldrar skiljde sig och även om dom skötte det snyggt och inte sa något till mig först om varför dom skulle skiljas, så förstod jag varför..

Det var pga att min mamma hade träffat en ny man (efter 30 år tillsammans) som hon hade varit otrogen med..som hon ville skiljas..
    Jag fick fråga och då berättade hon som det var..
    Jag bodde sen hos min mamma ändå, och hatade henne inte alls fast det var hon som träffat en annan, varit otrogen och ville skiljas..
    Jag tyckte bara att det var på tiden att dom skiljdes, då det inte hade varit så bra mellan dom under dom senaste åren..

Så tonåringar kan förstå mer än föräldrarna tror många ggr, och t.o.m hantera en sån situation bättre än en del vuxna..
  • Anonym (Lisa)
    anonym gullviva skrev 2023-11-13 18:07:02 följande:
    Vad jag vet vet hon inte om de gånger vi haft sex nej... 
    Sen så har vi inte haft massor med sex som tidigar skribent skrev? 

Jag känner ingen skuld faktiskt, rent krasst är jag singel. Det må bita mig i baken senare o jag mår dåligt av det men det har jag inte gjort de gånger vi haft sex. 
    På ngt sjukt sätt kanske det är ngn form av revenge? Inte min stil, gillar ej att såra folk.. Men jag är själv sjukt sårad ännu så tänker nog inte så rationellt öht. 
    Sist du skrev om sex med din fd i tråden, så verkade du mycket noga med att berätta för oss här som undrade hur du kunde fortsätta ha sex med honom, efter han dumpat dig-- att ni bara hade haft sex EN gång

Och en gång är ju ingen gång, brukar man ju säga..medans flera ggr är ett mönster..

Först så förstår jag inte att man kan fortsätta ligga med en sån skitstövel..som skiter i er och framförallt eran dotter?

Ja ni har ett väldigt udda förhållande..för att svara på din ursprungliga fråga..Jag har aldrig varit med om en kvinna som låter sin otrogna man ligga med henne efter han sagt att det är slut..Och dessutom flera ggr..

Under samma tak som eran stackars förvirrade dotter också...Som ni kjuger för..
    Vilket är det värsta,sveket...
    Nu tycker jag faktiskt riktigt synd om er dotter, efter dina sista inlägg..där du bevisar att ni inte bryr er om henne, utan bara er själva och eran djuriska lust!..
    Genom att göra så, så förvärrar ni ju saken och lögnerna blir större och större..

Så bli inte förvånad om hon inte vill träffa någon utav er när hon blir äldre..när ni ljuger och ljuger igen..Klart hon fattar att något inte stämmer!
    Hur kan du ens tro att din EGEN dotter är så pass dum att hon inte förstår

Men ni 3 vuxna--låter som om ni passar jätte bra ihop.alla 3 och ni förtjänar faktiskt varandra!
  • Anonym (Lisa)
    anonym gullviva skrev 2023-11-14 11:02:30 följande:
    Wow vad du verkar insatt i vårt liv o hur vi sköter saker här hemma. 

Dottern ser en mamma och pappa som just nu fungerar väldigt bra ihop hemma. 
    Vi pratar inte om. Dessa saker när hon är hemma, och vi bråkar inte eller har hetsiga diskussioner. 
    När vi umgås är det lugn stämning. 
    Vi jobbar väldigt oregelbundet så inget konstigt att vi inte umgås alla tre varje dag heller. 

När vi haft sex så är vi diskreta inga vilda djur som du vill beskriva det? Och inget hob påverkas av!! Hur 17 kan du läsa in ngt sådant? 

Enda jobbiga är att ibland behövs ljuga om vart pappa är. Och att hon inte vet att vi inte är ett par officiellt längre. 
    Men det är verkligen inte läge att berätta just nu! 
    Vi får väl säga att vi besöutatatt separera för ett tag sedan men inte velat oroa henne, och förtydliga att det verkligen inte beror på henne, och att vi inte är ovänner och ingen av oss kommer lämna henne. 
    Men att säga det just specifikt nu skulle inte gå. 
    Känner henne för väl, och måste hitta en bättre tidpunkt. 
    Jag har bara gått efter vad du själv har skrivit i tråden, givetvis..

Och ni ljuger ju för eran dotter...Efter vad DU själv har skrivit..och du verkar ju tro att hon är dum nog att inte märka att något är off..Riktigt off!

Du skyller ju bara på hennes psyke!
    Bara för att ni inte vågar berätta, fast hon redan märkt att saker är annorlunda...och säkert vet mycket mer än vad hon säger till dig.
    ..
    Som jag skrev förut så var min mamma otrogen mot min pappa när jag var tonåring, och min mamma ville sklijas...
    och även om inte min mamma sa någonting först så visste jag att hon hade träffat en ny, och varit otrogen..

Jag fick fråga min mamma om hon hade träffat en ny och då berättade hon..
    Om hon hade ljugit istället så visste jag redan iaf och så hade jag fått reda på sanningen ändå och det hade ju varit mycket värre än att hon själv berättade.

Fast dom skötte det snyggt, och höll inte på att ligga med varandra efter mamma sa att hon ville skiljas...Hade dom gjort det så hade jag tyckt att dom också var djuriska.

Nej ni är verkligen inte som vilda djur, det skrev jag aldrig. Jag menade att erat beteende är djuriskt när ni inte kan låta bli att ligga, och göra lögnen ännu större för er dotter...Som verkar komma i sista hand hos er... 

Varför tänker ni inte på erat eget barn i första hand, istället för bara er själva..Det verkar bara kretsa runt hur ni mår, hur du mår, vad ni vill, osv..
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Brbf) skrev 2023-11-14 22:10:03 följande:

Om man säger att barnet är skört och man måste skydda hennes psyke kanske man inte ska hålla på sådär? 

Precis..Håller helt med..

Dom vet att hon är skör, ( iaf enligt TS) men kan ändå inte låta bli att göra det ännu värre, genom att skapa flera och flera lögner..

Det är ju inte konstigt om dottern känner sig helt förvirrad, när hennes egna föräldrar ljuger och visar tvetydiga signaler..

Istället för att vara ett föredöme så lär dom henne hur man inte ska bete sig..suck!

Och att skylla på att vi berättar inget pga hennes psyke är ju bara en dålig ursäkt.
  • Anonym (Lisa)
    anonym gullviva skrev 2023-11-14 23:12:42 följande:

Nu vet abslpult ingenting om vår relation till vår dotter, hur vi lever våra liv förutom just denna biten jag skrivit i tråden. 
    Allt kretsar inter kring denna händelse men det är händelsen tråden handlar om.
    Vad som sker därimellan har ni ingen aning om! 

Jag har genomgått en extrem livskris iom denna händelsen absolut och den har upp tagit mkt av mina tankar. Men dottern har alltid o kommer alltid komma först. Vad vi gör dagligvis, hur vi kommunicerar, beter oss etc vet ni ingenting om. 
    Mer än just runt denna händelsen.
    Som jag vridit och vänt på mig själv i alla år för att alltid alltid låta henne gå först. 

Hade inte dragit in henne i tråden ens om jag inte behövt bolla hur vi ska berätta och när.

Nej det är sant, vi vet inte mer än vad du har skrivit om här..Och jag tvivlar inte på att ni älskar eran dotter..

Men faktum kvarstår, att ni ff ljuger om en händelse som gjort att din man vill skiljas..Vilket kan komma att göra så hela hennes tillvaro vänds upp och ner,
    eller inte (hon kanske inte reagerar eller bryr sig så pass mycket som ni tror ,  bara hon vet att hon får träffa er båda) 
    I vilket fall så är det alltid bättre att vara ärlig..

Om ni har ett bra förhållande som du skriver, så borde du ju kunna berätta sanningen för henne, och hon kanske skulle förstå mycket mycket bättre än du tror...

Hur ska ni kunna separera överhuvudtaget om ni inte KAN berätta för er dotter om att ni ska skiljas och varför ni ska skiljas..Det vill man oftast veta som barn, Varför föräldrarna måste skiljas..(återigen så beh man inte berätta alla detaljer-det vill man ändå inte höra som tonåring-gällande ens föräldrar)
  • Anonym (Lisa)
    anonym gullviva skrev 2023-11-15 08:50:45 följande:

Klart det aldrig finns en perfekt tid att berätta... Men är fruktansvärt rädd för hennes reaktion, och då hon knappt orkar ta sig till skolan sol det är nu, och har en prao som väntar som hon ser fram emot.. 
    Sen kommer julen... 
    Ja jag vet att jag bara skjuter på det och att ingen tid är perfekt.... 

Ang flytta isär direkt, det ha jag skrivit om förut. Ingen av oss vill sätt den andra i skiten med att lämna ett stort hus med malt det innebär, och rodda med renovering, försäljning mm. 
    Rent krasst skulle vi väl klara det, han kunde väl bo på hotell eller likande men jag ser inte det som ngt akut tyvärr.... 
    Vi kommer flytta isär vi tar det vara lite lugnt. 

Du skriver att ingen vill sätta den andra i skiten, men det har ju din man redan gjort sig skyldig till..

När han valde att vara otrogen, när han valde att fortsätta träffa den andra kvinnan, när han valde att han ville skiljas och när han valde att ligga med er båda 2..

Du måste verkligen ha älska honom en gång i tiden....För du verkar oförmögen att se honom som han är nu och som den som förstörde eran familj från början...

Det brukar väl kallas försvarsmekanism...Människor som råkar ut för något hemskt som dom först inte KAN ta till sig..
    Så dom sätter upp murar o hittar på olika sorters ursäkter för sin partner och deras eget beteende..

Men tillslut så hinner sanningen ikapp dom och då krashar många totalt och undrar hur sjutton dom kunde agera som dom gjort..

Ett ex är ju om man blivit misshandlad, så hittar man på ursäkter för den som misshandlar, (din man misshandlar ju dig och din dotter psykiskt) 
    Jag blev misshandlad både fysiskt o psykiskt i flera år när jag var runt 20 år och vet att man förskönar situationen, man hittar på alla möjliga ursäkter för misshandlaren OCH sig själv...när man blir misshandlad..Tills man en dag får nog..Och vaknar upp ur mardrömmen...och drar därifrån..

Psykisk misshandel är inte ett dugg bättre än fysisk misshandel..Utan tvärtom, så är psykisk misshandel t.o.m mycket värre än att bli slagen..

Jag förstår att du inte ser honom som en som misshandlar er psykiskt än, men det kan komma som ett brev på posten..
Svar på tråden Vår situation är så udda! Eller?