Vår situation är så udda! Eller?
Vanans makt i er relation och att vara det perfekta exet som kan separera konstruktivt är några faktorer som kanske tar över...
Och att det även gör att du har ett motstånd att gå och prata med någon. För då behöver du möta dig själv i detta och kanske se saker ur ett annat petspektiv. Det kan vara väldigt obehagligt
Jag brukar hitta min moraliska kompass genom att tänka om jag skulle vilja att mina barn skulle bete sig/göra samma val som jag. För varför ska jag göra val för mig själv som jag inte vill att mina barn ska efterapa?
Om du tänker i en framtid där din dotter har en relation, skulle du vilja att dottern är du? Eller för all del att hon är din man?
Känns det bekvämt och bra att tänka henne i någon av rollerna?
Att hon är samtalspartner åt sin otrogna make/maka? Trots att hon har ångest och mår skit?
Eller att hon har sex med både ex och ny flickvän?
Pratar om sitt nya liv med sitt ångestfyllda och förtvivlade ex?
Om det känns bra att tänka henne i dessa situationer och att du önskar att hon hanterar det precis som ni så vet du. Då gör du rätt.
Om inte, om det känns olustigt. Fundera på varför du tänker att det är rätt för er men inte skulle vara rätt för henne...
Förstår vart du vill komma.
Självklart vill jag inte att hon ska göra saker som får henne att må dåligt det är ju en självklarhet.
Men jag ska säga er alla att jag inte gjort ngt av detta lättvindigt på ngt sätt.
Tänkt aja gå du till henne jag bryr mig inte.
Oj vad vi har pratat jag har gråtit mått skit...
Men ändå har jag känt att jag behövt göra dessa val för min egen skull.
Och jag känner att det går åt rätt håll hela tiden, jag känner själv hur annorlunda jag mår nu än för 1 månad sedan.
Ja jag kommer kanske krascha senare, det kanske tar lång tid att komma över allt...
Jag kan ha tänkt fel vad gäller dottern men även där ha jag gått på magkänsla att det absolut inte varit rätt tid att berätta just nu.
Men nu har vi tagit steg ett i hus försäljningen så nu börjar det bli dags känner vi.
Börja med att berätta att vi kommer sälja men ej flytta till nytt tillsammans. Att vi inte älskar varandra på samma sätt fortfarande, men att vi är vänner och kommer båda umgås med henne så mkt vi kan.
Att han varit otrogen eller har en ny redan nu kommer vi inte berätta det är bara onödigt o vill ej att hon ska hata honom.
Sen får det komma successivt