• Anonym (Bryt NU)

Vår situation är så udda! Eller?

anonym gullviva skrev 2023-11-15 21:48:05 följande:
    Exakt, Jag tjänar absolut ingenting på att hämnas.
    Vi åkte bil i dag o hade ett djupt samtal. 
    Han förklarade lite mer hur det gått till när deras vänskap, som verkligen vara var vänskap även efter hånglet, bara plötsligt blev mer. 
    Han hade inte ens haft en tanke på känslor. 
    Han önskar att det bara varit rent hångel som vi kanske  kunde ha kommit över... Det var känslorna som han inte fattade eller visste hur han skulle hantera.
    Genuint ville han inte såra mig, även fast det självklart blev så. 
    Han sa att han absolut fortfarande älskar mig, det kan inte bara försvinna puts väck, exakt så som jag känner. 
    Men HUR vi älskar varandra är mer oklart. 
    Gammal vana? Som vänner? Som par? 
    Tyvärr älskar han mig inte tillräckligt för att välja bort henne, samtidigt som han ändå ej är säker på känslorna till henne mer än att han just nu vill umgås med henne så mkt han kan, att han mår bra av henne... Visste ej vilken stämpel han ville ge det, kär? Förälskad? 
    Mm mm vi pratade länge.  Och han talade verkligen ur hjärtat.

Och jag fick tala ut om hur jag känner, förvirringen.... 

Sen sa han ngt udda.. Frågade rakt ut om han inte känner att han är otrogen mot henne om vi sover i samma säng, håll rom varann eller skulle ha sex igen? 
    Han kunde fakitkst inte svara på det. Att det inte kändes fel att göra dessasaker med mig då det alltid varit vi och att en del av honom fortfarande ser oss som ett vi. 
    Jag sa krasst att du haft 2 relationer i ditt liv o otrogen med båda! 
    Han blev inte stött, mer att han höll med o skämdes... Han har inte en enda gång på 25 år tänkt tanken att vara otrogen mot mig. 
    Tror honom faktiskt.... 

ang det ngn skrev att han ville berätta för dottern före mig. 
    Ja men det var i stundens hetta o han ville berätta typ allt.. Eller iaf om den nya. 
    Jag vägrade då jsut den biten kan man ta senare. 
    När han lugnat sig höll han med. 
    TS, jättebra att ni kan hålla sams och avsluta på ett snyggt sätt, inte minst för dotterns skull. Men när du beskriver hur han använder dig som någon slags terapeut och "medhjälpare" kring att kunna träffa sin nya och hålla det hemligt för dottern så kryper det i mig. Och att du efterfrågar detaljer och vill vara en del i detta får mig att tänka självskadebeteende. 

Han är extremt respektlös och självisk och att du ställer upp på detta är en gåta för mig.

Tänker att du måste vara oerhört självuppoffrande och inte ett uns svartsjuk. Det skulle slita sönder mig att mannen plötsligt drar mitt i det vi gör och veta att han åker hem till en annan kvinna, myser, pratar förtroligt, är intima. Mannen som nu är en annan kvinnas. Och som i ditt fall du stöttar, tröstar, pratar djupt med. Tänker du inte på att de kanske också har djupa samtal, där du diskuteras? De pratar om gemensam framtid etc.

Nej, jag skulle känna att det hela är sådant oerhört svek och illa skött. Skitsnack att han inte först ens förstod att han blivit kär. Efter många år kan man absolut känna attraktivitet och förälskelse till någon annan. Men man VÄLJER om man vill agera på det. Han pratar om att han älskar dig också, men uppenbarligen inte tillräckligt för att vilja satsa på dig, mamman till sitt barn och sen många år en älskad partner.

Hur som helst, där ni är idag är ju det enda rätta att fasa ut. Bättre att niagera som ett separerat par och inte berättar vad ni sysslar med på er egentid. Försök att leva var för sig (så gott det går innan dottern är informerad) och de tider ni gör saker gemensamt så är hans nya bannlyst. 
Svar på tråden Vår situation är så udda! Eller?