• Anonym (H)

Vår situation är så udda! Eller?

Inte läst alla kommentarer så kanske blir upprepning men?å ena sidan är det ju fint att du är så storsint och inte känner ilska, å andra sidan reagerar jag på att du skriver att det inte fanns något alternativ till att låta honom träffa henne förutom att kasta ut honom. Vad hände med sunda gränssättningar i en relation?

Jag får nästan lite Knutby-vibbar av detta inlägg och hoppas inte det beror på att du är med i en sekt utan endast handlar om att du befinner dig i förnekelse-fasen. Din man har lämnat dig, han har varit tydlig med att det är över, han vill vara exklusiv med sin nya. Men fortsätta ha sex med dig. Och du bara tar emot honom med öppna armar. Ni har barn ihop och då är det såklart bra med odramatiska avslut men gör dig själv en tjänst och kapa all kontakt med honom som inte rör ert barn. Denne man har formligen bedragit dig och steg för steg övergett er kärlek medan du bara suttit som en förstående lyssnare hela tiden. Helt galet. Försök gå vidare nu. 

• Anonym (H)

ett par timmar senare o nu har jag läst samtliga inlägg, oh my oh my. Häftar mig vid vissa saker: 

1- Han hånglade med henne efter en filmkväll hos henne, sen var det efter en aw. Var de på aw o fick fortsätta hemma hos henne då? 

2- hon har inga vänner och började snabbt anförtro sig till honom. Hon har även varit igenom en hemsk skilsmässa där hon blev lämnad men nu ville hon ha en upptagen man. Varför? 

3- Du brukar själv alltid säga nej till att gå på aw och pratar mest bara med honom och hunden - varför då? Har du varit/är du isolerad TS? Eller lagt all din energi på er dotter som han mest bara har kul med som du uttrycker det?

4 - Den nya är rädd för dig fö hon har ett stort hjärta och vet att hon gjort fel, trots att hon alltså ville ha just en upptagen man. 

5- Din man har däremot svårt att ha sex med henne, han får inte upp den, kanske bättre nu men ändå har han haft sex med dig också flertalet ggr efter han lämnade dig. 

6- Han uttrycker att han inte känner henne - vilket absolut stämmer- fast de säger jag älskar dig till varandra och nu ska han flytta med dig när du hittar en lgh. Återigen frågar jag - Varför?

Jag har själv varit den som velade och lämnade en man efter 20 år tillsammans och vi var också tonåringar när vi möttes så växte upp och ihop tillsammans. Men jag känner inte alls igen detta beteende, denna otydlighet och spelande på flera hästar. Tror du under allt för många år varit allt för dominerad av din mans behov, vad han ville och vad han kände för. Tappat bort dig själv helt. Nu har han en 40-årskris och hans nya förhållande kommer sannoliken inte hålla men tycker du ska fråga dig själv om du verkligen ska stå där med öppna armar när han ångrar sig och kommer tillbaka? Gå på den där AWn istället!

• Anonym (H)

Gullviva jag har tänkt på dig sen igår, detta berör mig så! Jag är ledsen om jag skrivit i en hård ton till dig för detta är ju så färskt för dig, hur ska du kunna vara i annat än chock och förnekelse just nu? Jag minns själv hur lång tid det tog innan mitt ex fattade att det var slut, dock lämnade inte jag honom för någon annan så det var lite annorlunda. Men jag kan ha förståelse för att bandet som byggts upp under så många år kan vara svårt att bryta över en natt. 

Din man har bara haft dig och efter han bytte jobb befinner han sig i någon sorts nystart i livet. Typiskt runt 40. Då är det lätt att man vill göra stora förändringar, kanske inte bara jobbet man känner att man vill byta utan andra saker också. Jag tror att risken är stor att han inte kommer kunna hålla förälskelsen till den nya kvinnan, i synnerhet om hon är lagd åt det manipulativa hållet. Då kommer han förmodligen komma tillbaka till dig och tryggheten efter sitt lilla äventyr som kostat så mycket för er familj. Men som de säger - man kan laga en spegel men sprickorna kommer alltid att synas.

Så hoppas hoppas att detta inte fortsätter vara en destruktiv känslokarusell för er, där han velar, ger tvetydiga signaler och inte riktigt vet vad han vill. För er dotters skull, sätt tydliga gränser för honom och för vad ni ska ha för umgänge. Sen tycker jag som sagt att du ska fokusera mer på dig själv, vem är du, vad vill du med ditt liv och föräldraskap. Kram på dig o ta hand om dig o din dotter.

Svar på tråden Vår situation är så udda! Eller?