anonym gullviva skrev 2023-11-06 18:46:29 följande:
Vi är båda över 40, träffades på gymnasiet.
Så vi har bara haft varandra fram tills nu.
Att han skullendra personlighet nu vid 40 plus skulle förvåna mig.. Att bli nonchalant och manipulativ, nej det känner jag inte ett dugg av.
Det jag känner i hoppas stämmer är att han bryr sig så pass mkt om mig och vår historia att han genuint vill att vi ska avsluta på ett bra sätt för bådas skull. Han säger dagligen att han inte vill mista mig helt. Att jag är viktig för honom.
Och är det bara vänskap vi har kvar vill jag ha den kvar.
Testa på andra kvinnor känns hårt... Han sa själv att hade det bara varit nöje o sex hade det varit enklare, nu känner han att han verkligen tycker om henne och trivs i hennes sällskap. Hade önskat att det räckte som vänskap men att det växt till ngt djupare.
Tror på honom när han säger att det fysiska inte kommit förrän nu, och det har mest varit hålla om varandra eller pussas.
Vill inte gå in på detaljer i vill helst inte hörs men han är väldigt väldigt öppen. Vi har alltid pratat om exakt allt och konstigt nog känns det som vi gör det nu med.
Men jag har bett om att inte få detaljer för min egen skull. Innan frågade jag hela tiden vad de gjort. Nu har jag insett att det gör mig mer illa att veta och då vi ju sagt att vi ej är ett par längre så släpper jag det.
Och vad jag vet har vi bara haft sex 1 gång efter att de sett sig som ett riktigt par.
Och de har ej haft sex innan vi haft det ni som frågat i flera inlägg.
De försökte en gång men han kunde inte få upp den.
Så då vet ni det och ser hur öppen han är om allt, om jag ber om det.
Ja det är väl inte så himla ovanligt att man ändrar sig när man blir äldre och just i den åldern..det brukar kallas 40-års kris!..
Eller så har han alltid ljugit om allt möjligt och manipulerat dig---utan att du märkt det..
Om han är så himla öppen så har han väl berättat för sin nya att han låg med dig 1 gång....
om inte så manipulerar han ju henne också...Så varför skulle han inte kunna ljuga för dig?
OM han hade brytt sig om någon annan än sig självt, så skulle han nog sagt att han skulle blivit glad om du också kunde träffa någon ny..
Har han sagt det, så är det ju lite annorlunda..Har han inte sagt att han skulle bli glad om du också träffade en annan så låter han bara självisk..
För om du kan vara "glad" å hans vägnar, så borde han kunna vara glad å dina vägnar..
Och ni skulle nog mycket enklare fortsätta som bästa vänner om ni båda hade en ny partner i era liv..
Som tex mina föräldrar som var tillsammans i 25 år, innan dom skiljdes..I början så träffades dom bara på födelsedagar, osv, men efter att dom båda hade träffat en ny partner så började dom umgås som vänner alla 4a och åkte tom utomlands tillsammans flera ggr..