anonym gullviva skrev 2023-11-07 19:50:08 följande:
Lite hividet på spiken här.
Han VET att jag inte är ok med det han gjorde!
Han är inte ok med det han gjorde! Han sover knappt på nätterna fortfarande trots att han i princip är fri nu, då vi ändå sagt att vi inte är ett kärlekspar längre.
Hans samvete är ENORMT! jag om ngn bord veta hur han fungerar, han har inte ljugit för mig i 25 år, iof inte ljugit alls om vi ska vara krassa.
Han har inte bedragit mig i 25 år, han har inte svikit mig i 25 år...
Han bedrog mig en gång, och berättade direkt. Och erkände att han har fått stark känslorn för en annan fast han inte ville! Han har varit öppen hela hela tiden!
Han är ingen som ljuger, det borde jag om ngn veta. Mer än några främlingar på nätet iaf.
Varför är det så att för att ngn är otrogen så blir hela deras personlighet en skit stövel??
Han må ha sårat bedragit osv men han har INTE utvecklat en ny personlighet, det ser jag det hör jag.
Han har förälskat sig i en annan som även förälskat sig i honom. Sjuuukt jobbigt men detta är sättet jag hanterar det på just nu. För att JAG ska kunna gå vidare tillslut.
Visste inte att det fanns en mall= så här gör du om din partner är otrogen eller träffar en ny.
Alla situationer är väl unika??
Det var jättebra att han var ärlig mot dig om vad han hade gjort.
Men felet han gjorde var att han agerade på sina känslor och fortsatte träffa henne. Fast han visste vad han kände.
Det är inte ärligt.
Han var inte ärlig varken mot dig eller sig själv i det avseendet.
Han borde ha backat och avstått från att träffa någon av er tills han var på det klara med vad han kände och ville.
Så det är inte det minsta synd om honom,
Han har själv försatt sig i den här situationen.