anonym gullviva skrev 2023-11-21 12:19:55 följande:
Tack för ditt väldigt konstruktiva svar! Väldigt nyttigt att tänka på det sättet absolut.
Förstår vart du vill komma.
Självklart vill jag inte att hon ska göra saker som får henne att må dåligt det är ju en självklarhet.
Men jag ska säga er alla att jag inte gjort ngt av detta lättvindigt på ngt sätt.
Tänkt aja gå du till henne jag bryr mig inte.
Oj vad vi har pratat jag har gråtit mått skit...
Men ändå har jag känt att jag behövt göra dessa val för min egen skull.
Och jag känner att det går åt rätt håll hela tiden, jag känner själv hur annorlunda jag mår nu än för 1 månad sedan.
Ja jag kommer kanske krascha senare, det kanske tar lång tid att komma över allt...
Jag kan ha tänkt fel vad gäller dottern men även där ha jag gått på magkänsla att det absolut inte varit rätt tid att berätta just nu.
Men nu har vi tagit steg ett i hus försäljningen så nu börjar det bli dags känner vi.
Börja med att berätta att vi kommer sälja men ej flytta till nytt tillsammans. Att vi inte älskar varandra på samma sätt fortfarande, men att vi är vänner och kommer båda umgås med henne så mkt vi kan.
Att han varit otrogen eller har en ny redan nu kommer vi inte berätta det är bara onödigt o vill ej att hon ska hata honom.
Sen får det komma successivt
Och med min moraliska kompass eller sätt att tänka så skulle jag inte kunna agera som ni.
För jag försöker bara göra sånt som jag kan stå för inför mina barn (även om jag inte berättar allt för dem men jag tänker att jag vill kunna stå för allt jag gör om de skulle få veta)...och det verkar ni inte kunna göra fullt ut...
Om du bortser från honom och hans beteende. Skulle du kunna stå för ditt beteende för din dotter och känna dig som en god förebild? För det är ju det viktiga. Låt han få ta ansvar för sitt beteende. Om det innebär att dottetn tänker något om honom så är det hans ansvar att reda ut och stå för.
Sanningen har en förmåga att komma ut...och vara då beredd att stå för din del i det hela....
Men jag förstår att det inte är enkelt. Jag valde att göra precis som du i en relation (innan barn)....idag skulle jag nog dock inte göra det...
Jag önskar dig iallafall lycka till.
Kommer nog lämna tråden nu...