anonym gullviva skrev 2023-11-13 13:00:48 följande:
En sak var mkt jobbig i helgen dock när jag frågade om de säger att de älskar varandra, och det gör de. Jag tycker det känns tidigt efter ett par månader men det kanske är jag som lägger för stor tyngd bakom orden?
När han samtidigt säger att han inte känner alla hennes sidor.. De ses på jobbet men bara professionellt är ett rätt strikt yrke.
Kanske en passus, men jag ser det där ganska ofta i olika trådar: "de har bara varit tillsammans så kort tid och säger redan att de älskar varandra". Händer det aldrig nuförtiden som det gjorde förr, att man blev kär i någon i omgivningen men inte vågade visa det, och han blev också kär i en men vågade inte visa det, och när man sedan vågade visa det och bli tillsammans så VAR man redan kära i varandra? Kanske sedan flera år tillbaka.
Eller är alla så rationella idag, att de blir tillsammans med någon som de inte älskar, men som verkar ha rätt egenskaper, och sedan får känslorna växa fram om de gör det, och gör de inte det så gör man slut? Jag förstår inte det. Jag tycker inte att det går att "beställa fram" känslor på det sättet, det sker i princip aldrig. Utan kärleken slår till blint. Förlåt om jag snodde din tråd, TS!