Aggressivt barn som skadar
Min dotter är 7 år och har sedan hon var liten haft ett väldigt hetsigt humör, men sedan hon var ca 4 år har hennes humör gått ut över familjen. Hon gapar och skriker, kommer med orimliga hot. iHon hotar även att hon ska slå ihjäl oss, eller hugga oss med kniv. När hon blir arg så slåss, bits, spottar hon. Hon är väldigt svartsjuk på lillebror, allt lillebror gör och får ska hon också ha. Om hon inte får som hon vill så försöker hon skada sin lillebror. Försökt med lågaffektivt bemötande tagit hjälp av bvc och bup men har bara blivit värre.
Hon har fysiskt skadat sin lillebror jag har kontaktat bup och förklarat situationen och att det gått så långt att situationen hemma blivit ohållbar och att om inte förändringar sker kommer jag behöva separera syskonen åt och be om placering för min dotter. Varit till 2 olika bup mottagningar som valt att inte gå vidare med utredningen trots att psykolog tidigare konstaterat att drag av autism fanns vid 4 och att vidare utredning rekommenderades om det fortlöpte upp i ålder. Ändå får jag ingen hjälp? Just nu är utbrotten som värst och då vill de att hon ska lugna sig innan utredning påbörjades för att få rätt diagnos .. sedan har de gjort orosanmälan till soc men erbjuder ingen hjälp/stöd förens hon lugnat ned sig och även när det eskalerat och dottern hotat mig med kniv tar de inte emot på bup akut men rekommenderar inte heller att vända sig till socialtjänstens jour? Vad i hela världen kan man göra för att få hjälp? Försökt i så många år att få hjälp men leder ingen vart och nu har det gått alldeles för långt och känns svårt att bryta detta beteende som pågått under för lång tid..
Jag tror inte min dotter har empatisk förmåga hon uppvisar inte ånger efter hon skadat mig inte ens när jag vid ett tillfälle började blöda kraftigt skrapade mig på glas hon krossat då sa hon ?precis som jag planerat ? hon skrämmer mig och behöver stöd
Någon som har tips? Jag börjar tro att enda sättet för att bryta detta är att be om placering? Jag är oförmögen att på egen hand bryta detta och får ingen hjälp