Är det ok att ta med hunden på lägenhetsvisning?
Är det ok att ta med sig hunden på en lägenhetsvisning i stan?
Gå in i barnens sovrum ? En visning som är knökfull med spekulanter.
Är det ok att ta med sig hunden på en lägenhetsvisning i stan?
Gå in i barnens sovrum ? En visning som är knökfull med spekulanter.
NEJ till hunden, JA till att gå in i sovrummen. Man måste ju se hela lägenheten.
Helt oacceptabelt och mäklaren borde sagt ifrån.
Absolut. Om man är fullständigt socialt inkompetent så är det förväntat.
Nej, man frågar mäklaren först om det är ok.
Ja givetvis får man det. Hunden kommer ju också bo där om man köper så hon måste ju få titta på lägenheten hon med. (Eller han då).
NEJ till hunden, JA till att gå in i sovrummen. Man måste ju se hela lägenheten.
Helt oacceptabelt och mäklaren borde sagt ifrån.
Inte okej tycker jag
Mäklaren borde säga nej om det är många andra på visning. Om det inte är andra frågar man säljaren om det är ok.
Folk som är väldigt allergiska brukar fråga innan de går på visning om det bor djur där, så då hade mäklaren känt till det. Men vissa kan ju även vara rädda, så svaret från mäklaren borde oavsett vara nej, om det är andra där. Då får en stå utanför med hunden medan den andra tittar.
Haha nej det känns lite över gränsen! Eller, en liten hund som någon bär under armen är väl mer okej. Men inte en större, eller en som går runt på golvet. Kommer någon med en stor schäfer säger mäklaren förhoppningsvis nej.
Å andra sidan kanske ägaren själv har hund och inte bryr sig?
Jag tycker inte det är okej, men det verkar finnas en del människor som tror att det är okej. Det kommer in kunder på jobbet (apotek) lite då och då. Trots att vi har en skylt på dörren om att endast ledarhundar är tillåtna. Dessa kunder blir ofta lite småsura när man påpekar att detta är ett apotek och att det kan finnas superallergiska personer i lokalen. Undrar om de går in i klädbutiker med sin hund också? Eller på läkarbesök?
Jag har inget emot hundar, men det finns platser där de inte bör vistas.
Jag tycker inte det är okej, men det verkar finnas en del människor som tror att det är okej. Det kommer in kunder på jobbet (apotek) lite då och då. Trots att vi har en skylt på dörren om att endast ledarhundar är tillåtna. Dessa kunder blir ofta lite småsura när man påpekar att detta är ett apotek och att det kan finnas superallergiska personer i lokalen. Undrar om de går in i klädbutiker med sin hund också? Eller på läkarbesök?
Jag har inget emot hundar, men det finns platser där de inte bör vistas.