• Peterheter

Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

Större delen av världen är på väg mot avbefolkning. Kinas befolkning minskar så snabbt att regimen där officiellt nu gått ut med uppmaningen att kvinnor ska vara hemma för att bilda familj. Alla länder i Europa har negativa födelsetal. USA likaså.

Män som är ensamma är det för att ingen vill ha dem.
    Kvinnor som är ensamma är det för att de väljer bort män som de anser inte är bra nog.

Män står med fötterna på jorden, kvinnornas krav befinner sig uppe i himlen. Naturligtvis finns det skräpmän som inte tar hand om sig, det förstår jag också. Men idag duger du inte om du är snäll, trevlig, har ett vanlig jobb och några vänner. Du måste ha betydligt högre status än så för att kvinnor ska acceptera dig. För att inte tala om hur snabbt de klipper av någon om man säger minsta fel, har "fel" åsikt eller "visar tecken" på något kvinnan inte gillar. Tröskeln för att göra bort sig har aldrig varit så låg.

Så länge kvinnor har sådana här orealistiska krav, som för de allra flesta kvinnor dessutom innebär att de får leva singlar de också, eftersom de få högstatusmän som duger redan är upptagna, kommer hela världen att avbefolkas snabbt.

I media pratas det fortfarande bara om skönhetsnormer för kvinnor, vilket är otroligt löjligt då dessa normer bara gäller om kvinnan ska ha en högstatusman. De allra flesta män har inte särskilt höga krav på kvinnors utseende.

De allra flesta kvinnor dock har lång kravlistor på hur en man ska vara, vad han ska tycka, hur många vänner han ska ha, hur mycket han ska tjäna, hur han ska klä sig, vilka intressen han ska .. listan kan göras väldigt lång. Det är dags att börja prata om kvinnors orealistiska förväntningar nu.

VIKTIGT
    "Fin" för en kvinna är inte samma sak som "fin" för en man. "Bra" för en kvinna är "världsklass" för en man. Kom ihåg att kvinnor och män har helt olika definitioner på sådana här ord innan ni börjar diskutera.

• Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav
  • Anonym (Suck!)
    Peterheter skrev 2023-11-03 12:24:28 följande:
    Varför sitter du och hittar på massa saker? Fantisera kan du göra någon annanstans.

Världen är inte alls överbefolkad, vem har sagt det? Anledningen att Sverige ligger på 1,9 (under break even som är 2,1) och inte på 1,4 som exempelvis Spanien, beror nästan helt på den miljon muslimer som vi tagit in. I den kulturen föds det betydligt fler barn, för där har man en helt annan syn på vikten av familj och barn.

Sverige är extremt individualistiskt och egoistiskt.
    Du har ju ingen aning om vad du dillar om.
    Du kan läsa på SCB:

Sverige bland de länder i Europa som har högst barnafödande

Senast uppdaterad: 2021-03-16

Trots att barnafödandet i Sverige har sjunkit det senaste decenniet, har Sverige ett av de högsta födelsetalen i Europa. Lägst är barnafödandet i Italien, Spanien och Malta.

Sverige i toppen

Sverige hör till de länder med flest födda barn per kvinna
    Generellt sett är barnafödandet lägre i södra Europa än i Norden. Förklaringen till det är inte enbart ekonomiska upp-och nedgångar, utan också hur samhället är uppbyggt. En orsak som ofta nämns är möjligheten för kvinnor att kombinera arbete med familjeliv. Barnomsorg och föräldraförsäkring är sämre utbyggd i södra Europa, vilket gör att många kvinnor tvingas välja mellan att göra karriär eller få barn.

• Peterheter
    Anonym (Suck!) skrev 2023-11-03 12:41:44 följande:
    Du har ju ingen aning om vad du dillar om.
    Du kan läsa på SCB:

Sverige bland de länder i Europa som har högst barnafödande

Senast uppdaterad: 2021-03-16

Trots att barnafödandet i Sverige har sjunkit det senaste decenniet, har Sverige ett av de högsta födelsetalen i Europa. Lägst är barnafödandet i Italien, Spanien och Malta.

Sverige i toppen

Sverige hör till de länder med flest födda barn per kvinna
    Generellt sett är barnafödandet lägre i södra Europa än i Norden. Förklaringen till det är inte enbart ekonomiska upp-och nedgångar, utan också hur samhället är uppbyggt. En orsak som ofta nämns är möjligheten för kvinnor att kombinera arbete med familjeliv. Barnomsorg och föräldraförsäkring är sämre utbyggd i södra Europa, vilket gör att många kvinnor tvingas välja mellan att göra karriär eller få barn.

Jag skrev bokstavligt talat exakt det där. Att Sverige ligger högt men ändå på minus. Att Spanien ligger i botten. Om du inte ens kan läsa det jag skriver finns det ingen anledning för mig att svara dig heller.
  • Anonym (Suck!)
    Peterheter skrev 2023-11-03 12:40:44 följande:
    De som har mest pengar styr samhället. Bankerna, rika familjer (Wallenberg, Bonnier etc). De är de riktiga makthavarna. Men det är en annan diskussion.

OK, om vi utgår från att det du säger stämmer:

Varför ska män och kvinnor bli tillsammans om båda är exakt lika bra på samma saker? Då finns det ju ingen mening med att bilda par. Eller menar du att parbildning endast sker för att få ekonomisk hjälp?
    Menar du allvar när du frågar om varför kvinnor och män bildar par?

Kom igen nu!

Dagens kvinnor och män som lever tillsamman bestämmer tillsammans hur många barn dom ska ha, Du kan ju också se att det även finns kvinnor som skaffar barn på egen hand eller mot en mans vilja behåller ett barn.
    Men i det stora hela när man lever i hop ett förhållande och vill ha barn bestämmer man tillsammans hur många barn man ska ha.
    Eller trodde du att män i  förhållandena i så mycket större utsträckning vill ha fler barn än kvinnorna? då har du totalt fel.
    Tom att det är vanligare att kvinnan vill skaffa ytterligare ett men att mannen säger nej men man bestämmer tillsammans.
    Eller hur trodde du att det var?
    Männen som vill ha flera stycken barn till men kvinnan säger nej?
  • Peterheter
    Anonym (Suck!) skrev 2023-11-03 12:49:42 följande:

Kom igen nu!

Dagens kvinnor och män som lever tillsamman bestämmer tillsammans hur många barn dom ska ha, Du kan ju också se att det även finns kvinnor som skaffar barn på egen hand eller mot en mans vilja behåller ett barn.
    Men i det stora hela när man lever i hop ett förhållande och vill ha barn bestämmer man tillsammans hur många barn man ska ha.
    Eller trodde du att män i  förhållandena i så mycket större utsträckning vill ha fler barn än kvinnorna? då har du totalt fel.
    Tom att det är vanligare att kvinnan vill skaffa ytterligare ett men att mannen säger nej men man bestämmer tillsammans.
    Det där har jag inte sagt något om alls. Är det populärt på FL att hitta på vad andra har sagt och sedan börja tjafsa utifrån det?
  • Anonym (Suck!)
    Peterheter skrev 2023-11-03 12:45:13 följande:
    Jag skrev bokstavligt talat exakt det där. Att Sverige ligger högt men ändå på minus. Att Spanien ligger i botten. Om du inte ens kan läsa det jag skriver finns det ingen anledning för mig att svara dig heller.
    Nej du skrev att Sverige sög och det gör vi inte!
    Att svenskar var egoistiska inte att vi i Sverige föder fler barn än genomsnittet.
  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Suck!) skrev 2023-11-03 12:49:42 följande:

Kom igen nu!

Jag tror faktiskt ts använder barnafödande som en förevändning för att han själv misslyckas med raggningen. Genom att skylla sina misslyckande på kvinnor / samhället så känns det kanske bättre. 
  • Anonym (Suck!)
    Peterheter skrev 2023-11-03 12:51:08 följande:
    Det där har jag inte sagt något om alls. Är det populärt på FL att hitta på vad andra har sagt och sedan börja tjafsa utifrån det?
    Du ger ju kvinnorna skulden för att barn inte föds som du tycker och det har du totalt fel i.
  • Peterheter
    Anonym (Suck!) skrev 2023-11-03 12:51:27 följande:
    Nej du skrev att Sverige sög och det gör vi inte!
    Att svenskar var egoistiska inte att vi i Sverige föder fler barn än genomsnittet.
    Det här är sista gången jag svarar dig nu. Det här är vad jag skrivit:

I princip hela världen har negativa födelsetal.
    Sverige ligger bättre till än andra Europeiska länder som Spanien, men Sverige ligger fortfarande på minus (1,9 barn per kvinna i genomsnitt).
    En stor anledning att Sverige ändå orkar upp till 1,9 är pga vår muslimska befolkning (cirka 1 miljon av totalt 10,5 miljoner invånare) som föder betydligt fler barn än svenska kvinnor.
  • Pope Joan II

Det finns mängder med män som motsvarar alla möjliga krav, förväntningar och önskemål som kvinnor ställer och har på en potentiell partner. Sedan finns det en minoritet män som inte ens lever upp till majoriteten kvinnors minimikrav. Högst rimligt och önskvärt att de männen inte får populera världen. 

• Anonym (Suck!)
    Peterheter skrev 2023-11-03 12:55:12 följande:
    Det här är sista gången jag svarar dig nu. Det här är vad jag skrivit:

I princip hela världen har negativa födelsetal.
    Sverige ligger bättre till än andra Europeiska länder som Spanien, men Sverige ligger fortfarande på minus (1,9 barn per kvinna i genomsnitt).
    En stor anledning att Sverige ändå orkar upp till 1,9 är pga vår muslimska befolkning (cirka 1 miljon av totalt 10,5 miljoner invånare) som föder betydligt fler barn än svenska kvinnor.
    Läs igenom dina inlägg och se vad du skriver om kvinnor och hur du vill lägga skuld på dom. 
    Hur hemska kvinnor är och hur goda och oskyldiga män är.
    Kom igen nu, din syn på kvinnor är nog den som gör att du är singel och därför måste påpeka att samhället är fel och det beror på kvinnor.
    Du måste ju veta vad du själv skriver.
Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav