![Peterheter](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Att propagera för familjeliv och sluta romantisera singelliv är en bra början.Anonym (Klippan) skrev 2023-11-03 11:58:16 följande:Hur hade du tänkt ändra samhällsnormerna? Begränsa friheter för kvinnor?
-
Nej, motsvarande siffra för kvinnor är lite drygt 30 procent. Cirka hälften alltså. Naturligtvis tror du inte på det eftersom statistiken säger något du själv inte gillar. Här är källan:Anonym (Nora) skrev 2023-11-03 12:02:36 följande:
Med tanke på att det finns ungefär lika många kvinnor som män och de flesta inte lever i månggifte så är lika stor andel kvinnor singlar.
Det är inget konstigt att många unga är singlar. Det är en ålder där många provar sig fram och går in i och ut relationer relativt ofta. Att 50% av usa:s män skulle ha gett upp om att träffa någon tror jag helt enkelt inte på. Möjligen att 50% av männen i den åldern som aldrig har haft ett förhållande har gjort det. Du får gärna skicka en länk till där du hittade de här siffrorna.
www.pewresearch.org/short-reads/2023/02/08/for-valentines-day-5-facts-about-single-americans/
-
Tror gör man i kyrkan. Jag är en vanlig knegare som ingen vill ha. Jag tjänar inte så mycket pengar, och då spelar det ingen roll om man är snäll och omtänksam. Och miljoner män berättar samma historia på sociala medier.Anonym (Klippan) skrev 2023-11-03 12:14:17 följande:Hur skulle det gå till? Är det det du gör menar du?
Tror faktiskt att du är en sån som överskattar din egen attraktionskraft, få nobben av attraktiva kvinnor för att sen skylla ifrån dig.
som sagt, finns massor av förhållanden idag, fler förhållanden än icke-förhållanden.
Sedan kan du också fråga dig:
Vad tillför mannen i ett förhållande ur kvinnans perspektiv?
Vad tillför kvinnan i ett förhållande ur mannens perspektiv?
Trenden är dock på väg mot att antalet singlar överstiger antalet par. -
Barnafödandet sjunker även i Afrikanska länder. Det finns extremt få länder på jorden där barnafödandet ökar.Postman skrev 2023-11-03 12:18:07 följande:
Tror inte att det har med kvinnors krav att göra alls utan mer på att ju bättre levnadsstandard vi får desto mindre barn föds det. Folk får mer pengar och möjligheter att göra annat än att avla barn som då istället framstår som ett hinder.
-
Varför sitter du och hittar på massa saker? Fantisera kan du göra någon annanstans.Anonym (Suck!) skrev 2023-11-03 12:21:18 följande:
Jaha återigen en tråd där en man ska tala om hur hemska kvinnor är.
Kvinnor i grupp och allmänhet är dåliga medans dom stackars männen är så gott som alla goda. Dom hemska kvinnorna mot dom goda männen.
Där en man ska skamma kvinnor.
En man som tror att han vet vad kvinnor tycker och tänker och känner men inte vet ett jäkla dugg.
Som läser sig till vad kvinnor gör.
Allt är som vanligt kvinnors fel, konstigt när de allra flesta män lever i förhållanden, eller har gjort det. De flesta män är inte singlar genom största delen av livet.
Men den man som alltid startar sådana här trådar är just en sådan man som inte lyckats få en kvinna eller bara en enstaka gång och ska då givetvis hämnas genom att uttala sig nedsättande om kvinnor.
Hans sätt att skriva om kvinnor visar dock hans totala ovetande och troligtvis har han inte ens många manliga vänner för då skulle dom berätta för honom om kvinnor.
Nej världen är överbefolkad och behöver inte mer folk just nu.
Sverige tillhör de länder i Europa där flesta antal barn föds numera.
Andra europeiska länder har alltså lägre födelsetal så du behöver inte oroa dig för Sverige i alla fall.
Sen kan jag upplysa dig om att kvinnor och män bestämmer tillsammans vilket antal barn dom vill ha. Ett par som vill ha barn gör det tillsammans, det är inte bara en som bestämmer (nu pratar vi de flesta planerade barn).
Föräldrar bestämmer tillsammans om hur länge dom ska vara föräldralediga, jobba deltid, ekonomi om man vill ha råd med viss bostad, kunna göra karriär, vab, har man råd med barn och alla aktiviteter, har man tid att vara med på flera barns aktiviteter
Har du en aning om vad ett barn kostar, hur mycket tid aktiviteter tar, läxor de flesta föräldrar vill göra allt med sina barn och för sina barn men det kostar och tar mycket tid..
Jag utgår ifrån att du varken har eller har haft ett förhållande och absolut inte har barn. Då skulle du aldrig uttala dig som du gör.
Du verkar inte leva i verkligheten.
Världen är inte alls överbefolkad, vem har sagt det? Anledningen att Sverige ligger på 1,9 (under break even som är 2,1) och inte på 1,4 som exempelvis Spanien, beror nästan helt på den miljon muslimer som vi tagit in. I den kulturen föds det betydligt fler barn, för där har man en helt annan syn på vikten av familj och barn.
Sverige är extremt individualistiskt och egoistiskt. -
Sluta sitt och hitta på saker. Det är otroligt irriterande och förstör diskussionen.Anonym (Klippan) skrev 2023-11-03 12:26:35 följande:Anledningen till att ingen vill ha dig beror naturligtvis att du pålägger kvinnor ansvaret att lösa ditt singelskap. Eller samhället, eller whatever. Du själv anser dig vara ofelbar och skyller allt ifrån dig på kvinnor som enligt dig sätter sig på piedestal.
duh. uppenbart. Inte en snäll eller omtänksam kille resonerar så. Bara låtsas-snälla killar, kvinnor genomskådar sånt direkt.
Förstår fortfarande inte incitamentet för en kvinna i det här upplägget. -
Du sitter och tillskriver mig massa saker som jag inte sagt, och som inte stämmer, och sedan börjar du argumentera utifrån dessa fantasier. Kommer inte svara dig mer.Anonym (Klippan) skrev 2023-11-03 12:29:27 följande:Vad har jag hittat på?
Är du samma person som startade incel tråden där du vill införa sexkvoter? -
De som har mest pengar styr samhället. Bankerna, rika familjer (Wallenberg, Bonnier etc). De är de riktiga makthavarna. Men det är en annan diskussion.Anonym (Suck!) skrev 2023-11-03 12:36:54 följande:
Sen är det så Peter att samhället som du refererar till ju består av hälften män sås det är ju inte kvinnor som styr samhället.
Sen din stora kärlek barnafödande, de flesta män önskar inte många barn och en hemmafru.
De flesta nutida män vill ha en självförsörjande fru att dela ekonomi med.
Det är ju bara att läsa trådar här. Män vill ha självständiga kvinnor som dom inte behöver försörja helt eller stå för allt på dejter mm, dom vill ha kvinnor med utbildning.
Man vill leva en ganska så jämlikt familjeliv med ett par barn, kunna bo bra, resa, göra aktiviteter och jobba så att allt går i hop.
Folk vill plugga, resa, jobba och ha en ordnad ekonomi innan man skaffar barn.
Det är också bra att man numera blir tillsammans av kärlek och inte som förr inte fick välja själv utan inte kunde gå utanför sin samhällsklass, inte kunde skilja sig osv. Nej det var inte bättre förr.
OK, om vi utgår från att det du säger stämmer:
Varför ska män och kvinnor bli tillsammans om båda är exakt lika bra på samma saker? Då finns det ju ingen mening med att bilda par. Eller menar du att parbildning endast sker för att få ekonomisk hjälp? -
Jag skrev bokstavligt talat exakt det där. Att Sverige ligger högt men ändå på minus. Att Spanien ligger i botten. Om du inte ens kan läsa det jag skriver finns det ingen anledning för mig att svara dig heller.Anonym (Suck!) skrev 2023-11-03 12:41:44 följande:Du har ju ingen aning om vad du dillar om.
Du kan läsa på SCB:
Sverige bland de länder i Europa som har högst barnafödandeSenast uppdaterad: 2021-03-16
Trots att barnafödandet i Sverige har sjunkit det senaste decenniet, har Sverige ett av de högsta födelsetalen i Europa. Lägst är barnafödandet i Italien, Spanien och Malta.
Sverige i toppenSverige hör till de länder med flest födda barn per kvinna
Generellt sett är barnafödandet lägre i södra Europa än i Norden. Förklaringen till det är inte enbart ekonomiska upp-och nedgångar, utan också hur samhället är uppbyggt. En orsak som ofta nämns är möjligheten för kvinnor att kombinera arbete med familjeliv. Barnomsorg och föräldraförsäkring är sämre utbyggd i södra Europa, vilket gör att många kvinnor tvingas välja mellan att göra karriär eller få barn.
-
Det där har jag inte sagt något om alls. Är det populärt på FL att hitta på vad andra har sagt och sedan börja tjafsa utifrån det?Anonym (Suck!) skrev 2023-11-03 12:49:42 följande:Menar du allvar när du frågar om varför kvinnor och män bildar par?
Kom igen nu!
Dagens kvinnor och män som lever tillsamman bestämmer tillsammans hur många barn dom ska ha, Du kan ju också se att det även finns kvinnor som skaffar barn på egen hand eller mot en mans vilja behåller ett barn.
Men i det stora hela när man lever i hop ett förhållande och vill ha barn bestämmer man tillsammans hur många barn man ska ha.
Eller trodde du att män i förhållandena i så mycket större utsträckning vill ha fler barn än kvinnorna? då har du totalt fel.
Tom att det är vanligare att kvinnan vill skaffa ytterligare ett men att mannen säger nej men man bestämmer tillsammans.
Eller hur trodde du att det var?
Männen som vill ha flera stycken barn till men kvinnan säger nej?