• Peterheter

Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

Större delen av världen är på väg mot avbefolkning. Kinas befolkning minskar så snabbt att regimen där officiellt nu gått ut med uppmaningen att kvinnor ska vara hemma för att bilda familj. Alla länder i Europa har negativa födelsetal. USA likaså.

Män som är ensamma är det för att ingen vill ha dem.
    Kvinnor som är ensamma är det för att de väljer bort män som de anser inte är bra nog.

Män står med fötterna på jorden, kvinnornas krav befinner sig uppe i himlen. Naturligtvis finns det skräpmän som inte tar hand om sig, det förstår jag också. Men idag duger du inte om du är snäll, trevlig, har ett vanlig jobb och några vänner. Du måste ha betydligt högre status än så för att kvinnor ska acceptera dig. För att inte tala om hur snabbt de klipper av någon om man säger minsta fel, har "fel" åsikt eller "visar tecken" på något kvinnan inte gillar. Tröskeln för att göra bort sig har aldrig varit så låg.

Så länge kvinnor har sådana här orealistiska krav, som för de allra flesta kvinnor dessutom innebär att de får leva singlar de också, eftersom de få högstatusmän som duger redan är upptagna, kommer hela världen att avbefolkas snabbt.

I media pratas det fortfarande bara om skönhetsnormer för kvinnor, vilket är otroligt löjligt då dessa normer bara gäller om kvinnan ska ha en högstatusman. De allra flesta män har inte särskilt höga krav på kvinnors utseende.

De allra flesta kvinnor dock har lång kravlistor på hur en man ska vara, vad han ska tycka, hur många vänner han ska ha, hur mycket han ska tjäna, hur han ska klä sig, vilka intressen han ska .. listan kan göras väldigt lång. Det är dags att börja prata om kvinnors orealistiska förväntningar nu.

VIKTIGT
    "Fin" för en kvinna är inte samma sak som "fin" för en man. "Bra" för en kvinna är "världsklass" för en man. Kom ihåg att kvinnor och män har helt olika definitioner på sådana här ord innan ni börjar diskutera.

• Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav
  • Anonym (Spola)
    Peterheter skrev 2023-11-03 12:51:08 följande:
    Det där har jag inte sagt något om alls. Är det populärt på FL att hitta på vad andra har sagt och sedan börja tjafsa utifrån det?
    Jajamän. Många som förvränger det man säger, och hittar på saker som ej är sant.
  • Less is more

Tinder....hur många letar efter en partner på Tinder ? Det säger väl ingenting om kvinnor partner val. De flesta träffas väl på andra ställen.

• Anonym (Kalle)
    Peterheter skrev 2023-11-03 15:01:58 följande:
    Om du inte ser de länkar jag postat får du läsa tråden bättre. Jag tänker inte skedmata dig.

Poängen med statistik är att den visar sanningen för kvinnor som grupp. Om du bara ser till dig själv och dina vänner får du ett ytterst begränsat urval som kan vli väldigt missvisande för gruppen kvinnor.
    Du kan inte tolka data ser jag. Vad är dina statistikkunskaper ? Du tolkar data som Hamas tolkar Toran.
  • Peterheter
    Anonym (Kalle) skrev 2023-11-03 15:33:23 följande:
    Du kan inte tolka data ser jag. Vad är dina statistikkunskaper ? Du tolkar data som Hamas tolkar Toran.
    På vilket sätt kan jag inte tolka data? Om du vill bli tagen på allvar måste du backa upp det du säger med argument. Dvs VARFÖR.
  • Anonym (Stämmer inte)

Peterheter, är du själv singel? Har du svårt att hitta en partner? Varför? Tänker du att det beror på kvinnornas krav, eller på dig själv?

Jag känner inte alls igen bilden du delar av de krav och den status kvinnor letar efter. Hur de gör i Kina känns inte relevant, vi bor ju i Sverige. Min uppfattning är att kvinnor här vill ha en snäll, jämlik, ansvarstagande man. Det måste gälla majoriteten? 

Jag själv är yngre än 35, men har ett helt ok arbete som är flexibelt och tjänar 55.000kr. Jag har lite extra inkomster vid sidan av också. Min man däremot är brevbärare och tjänar knappt hälften av vad jag gör. Han är inte det minsta social, han har kanske 1 vän men han träffar helst ingen alls. Han gillar att vara ensam och har ingen särskild status. Däremot är han snäll, rätt snygg och trevlig, han delar lika på Vabben med mig och eftersom han är hemma först så lagar han i princip 100% av alla middagar. Det gör att livet rullar på, vardagen går smidigt, han är snäll och det är väldigt lugnt och behagligt. Det är allt jag söker och det tror jag att de flesta kvinnor söker också! Allt förutom en mansgris eller mansbebis.

• fultextad användarhandbok
    Peterheter skrev 2023-11-03 15:06:20 följande:
    Du skrev att varje trend och tidsålder har sin rot i biologin. Det är fakta att män förr i tiden såg 12-åriga tjejer som sexiga och satte på dem. Och eftersom du menar att attraktion alltid är biologiskt rotat så måste det betyda att du anser att män även idag är pedofiler, annars hade de ju aldrig, under historiens gång, kunnat se en 12-åring som sexig.
    Absolut, en del män gjorde det. Och det hade inte kunnat ske utan biologi. De som är lagda åt det hållet är det på grund av biologi, självklart. De som inte är det, är inte det på grund av biologi, självklart. Ingenstans har jag skrivit att alla män är lagda åt det hållet.
  • Peterheter
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2023-11-03 15:50:50 följande:

Peterheter, är du själv singel? Har du svårt att hitta en partner? Varför? Tänker du att det beror på kvinnornas krav, eller på dig själv?

Jag känner inte alls igen bilden du delar av de krav och den status kvinnor letar efter. Hur de gör i Kina känns inte relevant, vi bor ju i Sverige. Min uppfattning är att kvinnor här vill ha en snäll, jämlik, ansvarstagande man. Det måste gälla majoriteten? 

Jag själv är yngre än 35, men har ett helt ok arbete som är flexibelt och tjänar 55.000kr. Jag har lite extra inkomster vid sidan av också. Min man däremot är brevbärare och tjänar knappt hälften av vad jag gör. Han är inte det minsta social, han har kanske 1 vän men han träffar helst ingen alls. Han gillar att vara ensam och har ingen särskild status. Däremot är han snäll, rätt snygg och trevlig, han delar lika på Vabben med mig och eftersom han är hemma först så lagar han i princip 100% av alla middagar. Det gör att livet rullar på, vardagen går smidigt, han är snäll och det är väldigt lugnt och behagligt. Det är allt jag söker och det tror jag att de flesta kvinnor söker också! Allt förutom en mansgris eller mansbebis.

Som sagt så spelar det ingen roll vad man själv har för erfarenheter, då statistik finns av en anledning. Det är liksom bättre att basera en slutsats på 10 000 kvinnor än på 10.
  • Peterheter
    fultextad användarhandbok skrev 2023-11-03 15:57:27 följande:
    Absolut, en del män gjorde det. Och det hade inte kunnat ske utan biologi. De som är lagda åt det hållet är det på grund av biologi, självklart. De som inte är det, är inte det på grund av biologi, självklart. Ingenstans har jag skrivit att alla män är lagda åt det hållet.
    En del? Det var norm då. De flesta gjorde det. Begreppet pedofil myntades inte förrän på 1700- eller 1800-talet tror jag.
  • Anonym (Ui)

Vad är syftet med diskussionen? Folk får väl välja partner hur de vill?

• Ocdmänniska
    Anonym (Stämmer inte) skrev 2023-11-03 15:50:50 följande:

Det är literally dom enda två sakerna vi ser oss upp för, mansgris eller mansbebisar! 
Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav