Inlägg från: Anonym (Mann4) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mann4)

Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

Anonym (E) skrev 2023-11-04 11:23:48 följande:
    Eller så steppar männen upp. Problemet kanske är att männen behöver jobba med sig själva och lära sig grundläggande empati, sociala förmågor, vara jämställda och generösa? Inte bete sig som mansbebisar och ständigt sätta sig själva i första rummet, inte bidra en millimeter till hushållsarbetet och vara ointresserade av sin partner. Jag tror kvinnor som är singlar i många fall har det fan så mycket roligare som slipper curla dessa jättebebisar. 
    Kvinnor bryr sig nästan bara om status hos mannen så det där andra kan du glömma.

Männen behöver steppa upp på så vis att de blir mer produktiva och tjänar mer.
  • Anonym (Mann4)
    Valuta2019 skrev 2023-11-04 11:59:30 följande:
    självklart finns det vissa män som kunde var mycket bättre, men trådstartaren pratar ju om någon mycket större. skulle 100 kvinnor få frågan om de skulle kunna vara ihop med en manlig städare? svarat är till 99% nej. Skulle män få frågan. skulle du kunna vara ihop med en kvinnlig städare så skulle svaret till 99% vara ja. 
    Kvinnor värderar sig själva efter statusen på den man de väljer. Så om de skulle välja en städare skulle de känna sig värdelösa.

Motsvarigheten för män är utseende. Män värderar sig efter kvinnans utseende. Om de får en mycket överviktig och ful kvinna kommer männen att må dåligt.
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Mann4) skrev 2023-11-04 12:10:29 följande:
    Kvinnor värderar sig själva efter statusen på den man de väljer. Så om de skulle välja en städare skulle de känna sig värdelösa.

Motsvarigheten för män är utseende. Män värderar sig efter kvinnans utseende. Om de får en mycket överviktig och ful kvinna kommer männen att må dåligt.
    Så även kvinnorna behöver steppa upp. När de blir snygga ökar de motivationen hos männen att ge dem det de vill ha.

Finns för många lata män som vill ha snygga kvinnor och är oförstående varför de inte får det.

Finns för många lata kvinnor som vill ha högstatusmän men som är oförstående till varför de inte får det.
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Klippan) skrev 2023-11-04 13:02:11 följande:
    Ingen måste göra någonting. Det är det som är grejen. Tvåsamheten är inget måste.
    Det stämmer. De kan fortsätta att må uselt och kllaga.
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (?) skrev 2023-11-04 18:53:17 följande:
    Min man är 171, jag är 165. Jag högubildad, han gymnasiet. Jag har länge tjänat mer. 
    Du är egentligen bara ett bevis på att många kvinnor faktiskt sänker sina krav. Om de inte gjorde det skulle 95 procent av alla äktenskap aldrig bli till.
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Mannen) skrev 2023-11-04 20:08:04 följande:
    Vad vet du om vad hon hade för krav från början? Finns inget som tyder på att hon skulle sänkt några krav eller vad har du för info?
    Alla kvinnor som gift sig neråt har sänkt sina krav. Det säger sig självt. Du tror väl ändå inte att hon hade dumpat en trevlig, charmig och händig multimiljonär för hennes man om hon haft den möjligheten från börja?
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Mini) skrev 2023-11-04 21:55:12 följande:
    Det beror ju på vem hon var förälskad i?
    Kvinnor blir inte förälskade neråt. Det är det som är grejen. 
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Hm) skrev 2023-11-04 22:10:35 följande:
    Stämmer inte
    Du drömmer. 

Det jag skrev stämmer men det är en obekväm sanning. Ö
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Mannen) skrev 2023-11-04 22:29:28 följande:
    Och underlag för detta nonsens är vaddå?? Du bara vet på samma sätt som vissa foliehattar vet att jorden är
    platt? Eller har du mer substans?
    Du kan läsa vilken statistik eller fråga vilken forskare du vill på området. Kvinnor väljer män som har högre status än dem. Det är inget jag hittar på för att vara lustig. 
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Mini) skrev 2023-11-04 23:04:49 följande:
    Du verkar upphängd på "neråt/uppåt". Hur du värderar en person är ju väldigt simpelt, vi människor är komplexa.

Vilka har blivit förälskade i dig, har dom varit "neråt" enligt ditt sätt att se värde?

Jag skulle säga att för mig har det alltid varit personer som är lika mig där det har funnits en stark kemi.
    Kvinnor blir bara förälskade uppåt så de kvinnor som blivit förälskade i mig har blivit det uppåt.
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Spola) skrev 2023-11-05 08:31:51 följande:

Kvinnor skriver att de inte hittat sin fina prins än.

Exakt, och prinsen är en städare med skulder hos kronofogden. :)

Ingen går på den...
  • Anonym (Mann4)
    Less is more skrev 2023-11-05 09:29:32 följande:
    Fast män blir väl inte heller leva med vilken tjej/kvinna som helst. 
    Ska man förenkla går män effter utseende och kvinnor efter status.

Männen tar lätt den där städerskan om hon är riktigt snygg.
    Kvinnorna tar lätt den där överviktiga gubben om han är mångmiljonär.
  • Anonym (Mann4)
    Anonym (Hm) skrev 2023-11-08 22:44:14 följande:
    Det är inte som ett jobb
    Allt är som ett jobb. I alla fall om man vill lyckas.

Främsta anledningen till att folk havererar är att de bara jobbar på jobbet. Sen kommer de hem och är kassa partners, föräldrar och vänner. För att de inbillar sig att det bara är på jobbet man gör sådant man inte känner för.
Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav