Inlägg från: Anonym (Jo men visst.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jo men visst.)

Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

Självklart ska kvinnor vara hemma, laga mat, ta hand om barnen och charmtrollet till manligt under eller vilken man som helst. Du har lösningen TSKräks

• Anonym (Jo men visst.)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-03 14:24:07 följande:
    Och då kan män ställa fler krav
    Du kan ställa vilka krav du vill men räkna kallt med att dina krav kan nekas.
  • Anonym (Jo men visst.)
    Peterheter skrev 2023-11-03 14:26:32 följande:
    Om du vill ha en seriös diskussion bör du inte projicera dina egna tankar på andra.
    Det behövs inte. Gjorde en snabb sammanställning över dina. Varsågod Du behöver inte tacka.
  • Anonym (Jo men visst.)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-03 14:28:31 följande:
    Och det kan då innebära att kvinmor får det svårare då det blir männens krav som betyder mer än idag. 
    Visst så är livet man attraheras av vissa och har man tur så känner objektet likadant och om det skiter sig får man bara ta det.
  • Anonym (Jo men visst.)
    Peterheter skrev 2023-11-03 14:29:49 följande:
    Nej, du fantiserade ihop något baserat på dina egna tankar. Jag har inte skrivit något av det du skrev.
    Vi kan tjafsa om det fram och tillbaka men det finns viktigare saker att diskutera.
  • Anonym (Jo men visst.)
    molly50 skrev 2023-11-03 14:40:24 följande:
    Jag vet inte varför du tror dig kunna tala för alla kvinnor som grupp?
    Jag känner inte igen mig i det du beskriver som kvinnors krav.
    Jag vill ha en normal man som man kan prata med,skratta med och som hjälper till med barn och hem.
    Och som vågar visa känslor och får mig att känna mig älskad.
    Visst är utseendet ett plus,men långt ifrån det viktigaste.
    Så ett tips till dig är att sluta uttala dig som att du vet vad precis alla världens kvinnor vill ha. 
    För det har du,i ärlighetens namn inte den blekaste aning om.
    Och utstrålar du den bitterhet du visat prov på här i tråden även IRL så lär det inte ge dig någon kvinna. Tyvärr.
    +1
  • Anonym (Jo men visst.)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-03 17:42:53 följande:
    I naturen finns det inte tillgång till så mycket sperma från så många olika personer som det gör för kvinnor.
    Även männen på stenåldern som fick barn kunde få bestämma något över vilken kvinna de ville välja. 
    I naturen fick svaga kvinnor det svårare att få barn. 

Sex ingick också då. 
    Och i naturen och bland hos människor i vart fall till vikingatiden dödas/dödas barn/ungar om dom anses svaga.
    So what?
    Vad har det med ämnet att göra förutom att biologi alltid har existerat baserat på världsbild, etik och gällande normer.
    Ska kvinnor gå utanför sina egna preferenser och välja en man hon inte är intresserad av så att det inte blir orättvist, eller hur tänker du?
  • Anonym (Jo men visst.)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-04 16:39:34 följande:
    Intressant att kvinnor får lägga skulden på männen. 
    Vad gör ts?
    Lägger skulden på kvinnorna.
    Inte borde vi inse att det handlar om personliga preferenser som inte speglar samhället i stort 
  • Anonym (Jo men visst.)
    Anonym (Silly & Pussy) skrev 2023-11-06 17:58:47 följande:
    Varför kan man inte bara få vara positiv någon gång här?

Jag kanske uppskattar en lite knubbig medelålders man?
    Håller med dig. Lite mage spelar mindre roll om det finns en bra personlighet.
    Samma som om en man som är hur snygg som helst går bort om det bara finns ett skal och ingen personlighet.

Jag är gift sedan länge så nu är varken eller inte intressanta och min man är bara bäst.

Rent hypotetiskt så skulle jag sålla bort:
    Personer i ett aktivt missbruk. Är han nykter/ren och tagit tag i problemet (på riktigt) hade jag inte backat pga det.

Dryga karlar- så avtändande
    Dåliga värderingar, enligt mig- bort
    Råskinn som frodas av slagsmål och bråk. 
    En man som har problem med att jag har barn. Det är det viktigaste av allt
    Nedlåtande.
    En sådan som inte tror på jämlikhet och inte hjälper till hemma.
    Humorlös..det är bland det tråkigaste som existerar.
    Respektlös. Jag vill att jag och andra blir bemött på ett respektfullt sätt.
    Det är lite hur jag tänker.
  • Anonym (Jo men visst.)

Blev otydligt på minst en punkt.
    intressanta och min man är bara bäst.

Rent hypotetiskt så skulle jag sålla bort:
    Personer i ett aktivt missbruk. Är han nykter/ren och tagit tag i problemet (på riktigt) hade jag inte backat pga det.

* Ett tidigare missbruk där han är ren/nykter hade inte varit ett problem OM han seriöst tagit tag i det.*

• Anonym (Jo men visst.)
    Anonym (Spola) skrev 2023-11-07 06:35:21 följande:
    Om du bara visste hur många kvinnor som är dryga och visar noll respekt för män. De vill bli behandlade med respekt men behöver inte vara likadana mot män. Han ska vara tacksam att han ens får chansen med henne. 
    Jo då det finns med största sannolikhet en bunt dryga kvinnor men då jag inte är intresserad av en intim relation med kvinnor så utgick jag från min egen preferens.
  • Anonym (Jo men visst.)
    Anonym (Spola) skrev 2023-11-07 21:58:57 följande:
    När en man tror att en kvinna kan vara intresserad av honom, så skyndar sig många och talar om för honom att nej, han har inget som kan attrahera en kvinna. Hon vill inte ha honom för den han är, han är otillräcklig, med tanke på alla andra män därute som är bättre än honom på alla sätt. 
    Vilka gör det?
    Är det personer i din omgivning- byt omgivning
    Är det okända?- skit i det dom vet inget om dig och vem du är. Sila vad du delar med dig till andra.
Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav