Borde jag hoppa av gymnasiet?
Om du tjänat 34 tusen på ett helt år är det inte ett lönsamt arbete du ägnar dig åt. Om jag som 16 åring skulle sitta barnvakt två gånger i veckan typ max tre timmar per gång och få 500 kronor per tillfälle så skulle jag få ut mer i månaden än dig.
Däremot är jag positiv till att hoppa av gymnasiet och satsa på det som du tror på. Självklart ska du få en gymnasieutbildning men idag så kan man läsa komvux på distans, man kan läsa även under sommaren så att en normalt fungerande person skulle kunna läsa in den där behörigheten på något år.
Gymnasiet är mest ett ställe där man ska hänga med folk på och har väldigt lite med studier att göra.
Men du behöver minst en kandidatexamen i framtiden för att klara dig på arbetsmarknaden oavsett bransch, om du vill ha pengar också då vill säga. Däremot behöver man inte göra allt på ett traditionellt sätt, men kör på företagsspåret och sök distans på komvux när du är 19 så är du klar vid 20? Men att sitta av massa tid i skolan på skit skulle inte jag råda någon att göra.