• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • Sola0023

Har egentligen bim på söndag men testet är från imorse... sen har det kommit blod idag så jag vet inte...

• fancyr
    Sola0023 skrev 2023-12-20 18:00:32 följande:

Har egentligen bim på söndag men testet är från imorse... sen har det kommit blod idag så jag vet inte...

Hoppas det bara är en nidblödning 🙏
  • fancyr
    Iriss skrev 2023-12-20 17:53:24 följande:
    Så himla svårt att se men jag tycker också jag anar ett streck, hoppas!
    Åh då är jsg inte helt knäpp 😃😃😂
  • inezp
    Sola0023 skrev 2023-12-20 18:00:32 följande:

Behöver inte vara något dåligt!
    Jag plussade för 2 veckor sedan (4 dagar innan BIM), och började sedan blöda sparsamt i totalt 3 dagar efter det. Trots det så verkar jag fortsatt vara gravid då symptomen och testen blir starkare! Hjärta
  • fancyr
    En fråga.. jag försöker räkna ut mer korrekt när jag hade ägglossning. Jag fick positivt ägglossningstest 9 december, plussade även dagen efter 10 december men det ska man tydligen inte logga ?. Så utifrån denna information, när var själva ägglossningsdagen? 10 eller 11 december?  
  • fancyr
    Natalina1451 skrev 2023-12-20 16:56:16 följande:

När börjar ni räkna ner mot ägglossning ? 
    jag tyckte jag fick ett positivt lh-test igår, det här ovan. 

idag tog jag två nya och nu fattar jag ingenting. Det rosa testet är ju väldigt väldigt positivt absolut. Men tänker att det kanske är dumt att byta märke mitt i så köpte fler från RFSU som jag alltså tagit i samma kiss.. 

när borde jag ägglossa? 

Jag undrar lite detsamma. Ska man logga båda dagarna man fått ägglossning eller bara första dagen? 
  • pippi12345
    fancyr skrev 2023-12-21 10:59:21 följande:
    En fråga.. jag försöker räkna ut mer korrekt när jag hade ägglossning. Jag fick positivt ägglossningstest 9 december, plussade även dagen efter 10 december men det ska man tydligen inte logga ?. Så utifrån denna information, när var själva ägglossningsdagen? 10 eller 11 december?  

Det vet man inte. Bara tempen kan visa om/när du haft ägglossning. Efter ett positivt äl-test sker ägglossningen 12-36 timmar efteråt. Men man vet ju inte t ex om toppen var kanske 12 h innan man fick första toppen på stickan. Det beror ju på hur ofta du testar liksom. 

jag får alltid positivt äl-test kort efter att min ägglossning varit, konstigt nog?

• Piirho89

Tog ett RFSL test tidigt imorse. Såg ingenting. Glömde det framme så både jag och karln kunde se ett mycket svagt streck efter typ 6 timmar.... åker in och köper CB Ultratidigt. BIM -3

Kan ju säga att det har inte riktigt landat än....  🥰

• MaryH

Hej alla! Jag har BIM den 25 december.  Har två barn sen tidigare och ett missfall. På dom två har jag plusat på äl + 11 och med den tredje på ÄL + 10. .Jag har testat varje dag från äl+8 😅

Idag är jag på ÄL + 10 o det var negativt.  Jag bara drömmer om att se sett plus så att jag kan ge det till min man i julklapp 🥺

• Cececilia
    Piirho89 skrev 2023-12-21 15:11:28 följande:

Tog ett RFSL test tidigt imorse. Såg ingenting. Glömde det framme så både jag och karln kunde se ett mycket svagt streck efter typ 6 timmar.... åker in och köper CB Ultratidigt. BIM -3

Kan ju säga att det har inte riktigt landat än....  🥰

Grattis! Men bekräfta med ett annat test också, cb tidiga är väldigt luriga. De kan ha väldigt tydliga spökstreck tyvärr. Men hoppas såklart att det är ett riktigt 🥳
Svar på tråden Bim december 2023