• Cececilia

Bim december 2023

Juliab skrev 2023-12-08 09:38:49 följande:

Hur funkar det med vanliga gravtest, alltså inte testa tidigt eller ultratidigt. 

Kan man räkna dagar från senaste mensen eller ÄL, eller är det alltid på beräknad mens-dag som man som tidigast kan testa? 

Det är möjligt att få svar på vanliga test från ÄL +10 men man kan lika väl få negativt och det ändå är något i slutänden när man kommer förbi bim. 

När man testar innan bim kan testerna vara så svaga att det är svårt att skilja på om det är spökstreck eller svagt positivt 🙃

• Cececilia
    Patriiiii skrev 2023-12-08 11:31:29 följande:

Det är helt omöjligt att avgöra, alla test kan iprincip bete sig olika runt där strecket bör vara. 

Skulle inte ta det för positivt. Men hoppas på ett plus för dig längre fram 🤞

• Cececilia
    inezp skrev 2023-12-08 17:40:28 följande:

Min lycka blev extremt kortvarig... 
    Hade jag inte testat mig igår hade jag inte vetat mer än att mensen kom idag. Sparsam, men så brukar det ju börja... Och känner så väl igen de där mens-stickningarna långt ner i magen...  
    Märkligt nog var grav-testet rätt mycket starkare imorse och fick även kraftigt utslag i mitt-på-dagen-urin. 

Har ju hört om många som har "kemiska" graviditeter så antar att så är fallet. 
    Nåja, fick äntligen se hur ett positivt grav-test ser ut i alla fall... Och fick bevisat att jag och min sambo verkar kunna få till en befruktning! :) 

Det finns verkligen både för- och nackdelar med att testa innan BIM!

Åh så tråkigt 💔 så fint att du kan vara positiv i det hela. Det är så vanligt med både kemiskt och missfall, men det är för att vi ska få livskraftiga barn i slutänden ❤️ 
  • Cececilia
    Ovissheten skrev 2023-12-10 10:47:42 följande:
    Okej, vad smart med lampan! Jag ska också kolla in den metoden och se om det finns några tips kanske. :) dock sov dottern en hel natt för första gången häromdagen, blev lätt chockad. :D Hoppas det går fortsatt bra med att söva utan amma för er! 

denna månad är nog körd för oss, tempen sjönk till coverline idag, på dag 8 efter äl redan. ☹️ Håller tummarna för er och alla i tråden! <3
    Det är inte alls ovanligt att man har en dipp i tempen 7-8 dpo. tror det har med någon östrogenökning att göra. dessutom kan det vara en implantationsdip 🤞 en enskild temp säger aldrig något! 🙃
  • Cececilia
    Juliab skrev 2023-12-10 11:34:42 följande:

Hej! Vad står DPO för? 

jag visste inte att man kan få en dipp. det har jag också fått och trodde det var kört. 

Days past ovulation 😊 det är ganska vanligt ändå 🙃
  • Cececilia
    fancyr skrev 2023-12-11 10:32:48 följande:
    Jaha okej, vilken tur då för det hade vi och även dagen dessförinnan :) Så sex idag, dagen efter äl , hur tolkar man det? stor chans? 
    Fem dagar innan ÄL till dagen efter ÄL bör man få in mys med jämna mellanrum 😊
    ÄL dagen och dagen innan ÄL är störst chans. Men även dagarna innan eftersom spermierna kan leva upp till fem dagar. Dagen efter kan det också bli befruktat, ägget kan leva upp till 24h efter ÄL :)
  • Cececilia
    Ovissheten skrev 2023-12-11 08:06:42 följande:

Blödning kom igårkväll och tempen ännu lägre idag, så ingen tvekan längre. 7 dagar lång lutealfas och 22 dagar cykel känns sådär. Om min cykel fortsätter såhär kort är nästa bim i månadsskiftet, men blir nog att leta på en januari-tråd. Men tack för stödet och lycka till er andra! Hjärta

Åh så trist! ❤️ Du borde kunna få ta progesterontest för att se om du kan få recept på tillskotts progesteron för att förlänga lutealfasen? 
  • Cececilia
    inezp skrev 2023-12-10 12:17:01 följande:

Plussade som tidigare nämnt i torsdags (ÄL +10) men har i 2 dagar haft sparsam blödning som nu helt har avstannat.. Trots det ökar hcg och fick imorse dessa resultat... 
    Sitter på nålar inför kommande dagar, då jag idag mest troligt är på BIM -1, men nu börjar det nog landa att jag faktiskt, i alla fall just nu, är gravid.... Hjärta

Åh håller tummarna att det stannar hela vägen 😍🙏
  • Cececilia
    Quesswhat skrev 2023-12-11 09:45:07 följande:

Blir så trött.. testade äl test för första gången sen juni. Prickade in rätt bra. Hade glad gubbe 27/11 så borde ha bim imorgon eller onsdag. Inbillat mig massa symptom så tog ett cb digital imorse och fick inte gravid. Så är väl bara att invänta mens, igen.
    Vad gör ni för att tänka på annat emellan? Känns som jag blivit för besatt av att bli gravid nu och blir bara mer och mer besviken för varje månad som går. Detta var 7e försöket, 2a efter en kemisk. 

Det är supersvårt att inte tänka på det hela! När man fått mensen tillräckligt många gånger blir man lite mer avtubbad och räknar mer eller mindre med mensen. Men man får göra sitt bästa att fortsätta hoppas att det kan hända tillslut. Det går att slå tärningen många gånger utan att bli en sexa men till slut så händer det 🙏❤️
  • Cececilia
    Ovissheten skrev 2023-12-11 11:53:42 följande:
    Ja men jag är osäker på om man får det när man fortfarande ammar lite? Håller på att försöka sluta nu och förhoppningsvis går det bättre under julledigheten. Efter det, om problemet finns kvar, ska jag görs det. Men tror jag ska boka ett privat prov innan bara för att se. 
    Missade att du ammar! Då kanske det inte är några bekymmer ändå, kanske det bara är prolaktin som hämmar progesteronet 🙃 
  • Cececilia
    Macbookpro skrev 2023-12-13 13:32:35 följande:

Tack <3 

Ägglossning kan ju också dröja, det är inte säkert att den uteblir 😊 
  • Cececilia
    fancyr skrev 2023-12-13 18:31:33 följande:

Alltså vet att detta är väldigt tidigt och kanske bara är inbillning men har som molvärk som ger molande värk i ländryggen och i låten. jag har oxå stickningar på blygdbenet och i äggstockarna. jag är extremt trött och frusen av mig. Mer än vanligt. 

sist Jag var gravid var 12 år sen så minns Inte hur det var då med symtom. 

läser i flera trådar att många ändå kan känns symtom äl+3 och framåt , kanske t.o.m. är äl+4 . vad tror ni? 

Tror absolut att man kan känna symtom tidigt, men de beror troligen på progesteron och hormonskifte än graviditet. Det måste ju ha fäst och sen dröjer det ju lite innan hcg ökar. 

har loggat mina cykler och alla symtom i nöstan ett år utan att ha blivit gravid. Och har haft alla möjliga symtom innan bim. 

med det sagt så utesluter det inte att du kommer få ett plus 🤞

• Cececilia

Åh grattis 🥳😍

Elefanten92 skrev 2023-12-18 20:23:38 följande:

Hej, 
    hoppar in här Också. Står i väntan på IVF, då vi har 3 missfall i bagaget, sen 2,5 år tillbaka har det inte tagit sig alls? 

Har bim 24/12. 

Då jag är sån som testar i tid och otid? så tog ja ett test från Graviditetskollen, där de är sträck som indikerar. Såg väl typ knappt ett svagt streck? (iaf vad jag vill inbilla mig). 

sen tog jag ett cb-digital veckoindikator och då blev de ?Gravid 1-2 veckor?. Är det falskt positivt tror ni? Eller är det tillförlitliga test? 😳

Hejja er alla! ❤️

• Cececilia
    Tussilago4 skrev 2023-12-18 21:08:00 följande:
    Jag är hoppfull deluxe idag för min temperatur har aldrig varit såhär jämn (brukar hoppa upp och ner). Dessutom steg den högre än någonsin idag? vet att det är tidigt men kan ändå inte låta bli att hoppas. 
    Ser lovande ut, lycka till 🤞 
  • Cececilia
    Piirho89 skrev 2023-12-21 15:11:28 följande:

Tog ett RFSL test tidigt imorse. Såg ingenting. Glömde det framme så både jag och karln kunde se ett mycket svagt streck efter typ 6 timmar.... åker in och köper CB Ultratidigt. BIM -3

Kan ju säga att det har inte riktigt landat än....  🥰

Grattis! Men bekräfta med ett annat test också, cb tidiga är väldigt luriga. De kan ha väldigt tydliga spökstreck tyvärr. Men hoppas såklart att det är ett riktigt 🥳
Svar på tråden Bim december 2023