• Embarazada

Bim december 2023

Lägger in mig på listan. Försök nr 17 denna gång.
    1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 
    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket
    2/12- Constanza, fjärde barnet, tredje försöket 
    2/12 - Embarazada, tredje barnet, 17:e försöket
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    4/12 - bew, 2:a barnet, 2:a försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    5/12 - Höst2023, 1a barnet, fjärde försöket 
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    10/12 - StartingOver, 4:e barnet, 1:a försöket efter abort. 
    11/12 - Juliab, 2:a barnet, 5e försöket. 
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
    15/12 - bambibambi, 3e barnet, andra försöket, första försöket efter MF i vecka 5
    17/12 - Adaaad, 1 barnet, 3 försöker efter MA i sept, i vecka 11. 
  • Embarazada
    Constanza skrev 2023-11-23 18:00:13 följande:
    Hej, hur gör ni andra som väntar på Bim när det gäller alkohol? Tar ni nåt glas eller kör ni helt alkoholfritt? Är så kluven i frågan. har bim nästa helg och ska på middag i helgen och jag vet inte om jag borde dricka 😅
    Jag dricker inte :)
  • Embarazada
    LillaPingvin skrev 2023-11-23 18:35:23 följande:

Lägger till mig i listan. Första försöket på en 3a här. Vi hade svårt att bli gravida med andra barnet, tog över 2 år inklusive ett missfall. Så räknar med att detta också kommer ta sin tid 😬 Börjar dessutom bli gammal, 37 år. Vad är det för ålder på er andra i tråden? 😀

Jag slutade nyligt med minipiller, första cykeln var på 20 dagar och ingen tydlig ägglossning. Den här gången har jag haft väldigt tydlig Äl-period med massor av älflytningar och igår var testet positivt. Ägglossningsvärk idag. Så nu är det mysa till det ikväll också som gäller, sen en lång väntan på bim. Innan senaste graviditeten hade jag en lutealfas på 11 dagar så om äl är idag räknar jag med bim 4 dec.

Jag fyller snart 36 år. Har försökt bli gravid sen september 2022.

• Embarazada
    LillaPingvin skrev 2023-11-24 20:34:22 följande:
    Åh... Såg att ni också försöker med en 3:a. Jag lider verkligen med dig, att det inte tagit sig på så lång tid. Hur har det varit tidigare? Har det tagit låg tid att bli gravid då? Har ni gjort någon fertilitetsutredning? 
    Första barnet var en "hoppsan" och andra blev till på femte försöket.
    Jag var ju betydligt yngre då så det är väl kanske min ålder som spelar in nu tänker jag.... 
    Inga utredningar är gjorda. 
  • Embarazada
    pannkakssmet skrev 2023-12-14 14:14:13 följande:

Hej på er! Skulle behöva era ögon och åsikter om dessa test är positiva eller om det är precis på gränsen att äl sker snart. Börjar testa tidigt då jag fick äl CD 10 förra cykeln.

Dagens test, CD 10. NC säger positivt på detta och tidigare test? Premom anger detta som 0.63/hög.

La det intill de tidigare testerna men de har torkat och är svåra att "jämföra" med. Dagens längst ner. NC har tolkat alla som positiva, men inte premom. Är dagens test jag är osäker på, tidigare har jag tyckt varit svagare än kontrollstrecket. 
    Jag skulle säga att det är negativt. Strecket ska vara lika starkt eller starkare för att vara positivt. 
  • Embarazada
    pannkakssmet skrev 2023-12-14 14:14:13 följande:

Hej på er! Skulle behöva era ögon och åsikter om dessa test är positiva eller om det är precis på gränsen att äl sker snart. Börjar testa tidigt då jag fick äl CD 10 förra cykeln.

Dagens test, CD 10. NC säger positivt på detta och tidigare test? Premom anger detta som 0.63/hög.

La det intill de tidigare testerna men de har torkat och är svåra att "jämföra" med. Dagens längst ner. NC har tolkat alla som positiva, men inte premom. Är dagens test jag är osäker på, tidigare har jag tyckt varit svagare än kontrollstrecket. 

Såhär brukar mina positiva test se ut. Fotat inom tidsramen ☺️
  • Embarazada
    fancyr skrev 2023-12-23 04:12:41 följande:
    Är det bara jag som ser ett svaaaagt streck här? Bim-3/2
    Bilden ser redigerad ut....? 
  • Embarazada
    fancyr skrev 2023-12-23 15:34:09 följande:

det var svårt att fota strecket utan att dra ner kontrasten. Strecket kom inom rätt tid. 

Ser tyvärr inget streck alls. 
    Dock så är babyplan kända för sina tydliga spökstreck. 
Svar på tråden Bim december 2023