• letostancia

Bim december 2023

Hej! Fått mens, hoppar in här

1/12 - Lillfia989, andra barnet, elfte försöket 
    2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF
    2/12 - Letostancia, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket
    3/12 - pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    4/12 - stellanova23, 3:e barnet, 2:a försöket
    5/12 - Madicken2023, 3:e barnet, 2:a försöket 
    7/12 - Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöket 
    9/12 - MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!
    15/12 - smurfananna, 2:a barnet, 3:e försöket!
  • letostancia

Hej allihopa!
    Hur går det för alla? Känner ni något speciellt? Jag har en vecka kvar till BIM, brösten är lite ömma annars inte så mycket som känns annorlunda, lite tröttare kanske. 

• letostancia
    Bambibambi skrev 2023-11-26 16:20:21 följande:
    Här känns det som att äl kan vara på gång, fick sådär ont i svanken förut men inga älflytningar. Beräknad äl är om ca 3 dagar.
    Har inte varit super aktiva i sexandet men nu tänker jag vara på sambon🤪 kul med ombytta roller ibland🙈
    Hej!
    Härligt, brukar du testa eller tempa? 
    Om man testar och får positiv ÄL räknar man att det är just den dagen ÄL var eller dagen efter, tänkte på DPO dagar, när ska man börja räkna?

Upplever du att sexlusten blir mer uttalad vid ÄL? Jag vet inte om jag inbillar mig men eller om det är placebo effekt men jag blir mer sugen just dem dagar, nu har jag ingen lust alls Foten i munnen
  • letostancia
    Constanza skrev 2023-11-26 16:42:02 följande:
    Hej, jag Har Bim nästa lördag. jag har ömma bröst sen några dagar tillbaka men det har jag alltid innan mens. Har haft lite mensvärk som kommit och gått i några dagar samt att jag är trött. Känner på mig att det inte har blivit något denna gång heller 😩
    Du och jag har BIM samma dag verkar som, mina bröst ömmar ibland inför mensen, tidigare var det som regel att ca 1 v. innan mens hade jag superont. 
    Går runt och bara lyssnar å kroppen hela tiden, drygt. Vill bara börja testa men det är nog för tidigt att testa med en vanlig test. DPO 9 imorgon tror jag. 
    Du ska inte bli ledsen än (eller helst ska man inte bli ledsen alls!), mensvärk kan väl vara tecken på graviditet också? Implantation? 
    Vi alla håller tummar för oss alla här i tråden!
  • letostancia
    Bambibambi skrev 2023-11-26 19:40:41 följande:

Kan inte citera...
    "Hej!
    Härligt, brukar du testa eller tempa? 
    Om man testar och får positiv ÄL räknar man att det är just den dagen ÄL var eller dagen efter, tänkte på DPO dagar, när ska man börja räkna?

Upplever du att sexlusten blir mer uttalad vid ÄL? Jag vet inte om jag inbillar mig men eller om det är placebo effekt men jag blir mer sugen just dem dagar, nu har jag ingen lust alls Foten i munnen"

Förr tejpade jag, men har inte orkat🙈 förra månaden var första gången jag använt äl test och vet inte riktigt om det hjälpte 😂 däremot känner jag alltid av äl tydligt, så den dagen jag känner av det räknar jag som "ÄL+0". Vad det gäller testen så förutspår de att äl är inom 12-48h om man får positivt test, så första neg testet efter det räknas som äl (som jag förstått det, rätta mig om jag har fel!). Så då skulle det vara den dagen som är äl+0.
    Gällande sexlusten, JA. är aldrig så kåt som vid äl. Oavsett om jag är bebissugen eller inte🙈 om min sambo är sugen på något lyxigt sex så är det vid äl det sker😂😂

Okej, då är det ÄL+8 det är för mig idag, väntar lite med testandet Flört. Har aldrig känt av ÄL annars, inte det minsta. 
    Haha, lyxigt sex, ja det extra ofta på ÄL-dagar iaf Skrattande
  • letostancia
    Bambibambi skrev 2023-11-27 11:13:11 följande:
    Jag plussade äl+9 förra månaden, men det var så otroligt svagt, så blev lite orolig redan då, med lillebror så plussade jag STARKT innan bim. Hoppas så innerligt att det tar sig på direkten nu, vill inte gå och tänka på vad som kunde ha blivit men som inte blev...
    Var det en testatidigt test? Jag har bara vanliga hemma. Började tempa i morse, tänkte att jag kommer väl se på tempen närmaste dagar om den börjar dimpa då är det bara att ta nya tag. 
    Tänker, om du har så tydliga flytningar så kan du bara lita på det, du har säkert haft eller får äl närmaste tiden.
  • letostancia
    Kåtisroinen skrev 2023-11-28 16:00:47 följande:
    Har bim på söndag, så bim-5 idag. Har haft ömma bröst de senaste dagarna men det är det enda och det har jag nästan oavsett. Men såklart hoppas man ändå 😅 jag har också varit såå sjuk sen en vecka tillbaka lite drygt (låg två gånger för säkerhets skull precis i början, fast jag egentligen inte orkade 😂). Så det är lite svårt att känna efter när man inte är i normalläge liksom. Men inbillar mig också att det kanske är något positivt att jag varit sjuk så länge, immunförsvaret sänks ju när ägget ska fästa 😅 men vet inte hur mycket sanning det ligger i det 🤪 

Har du känt något mer sen du skrev senast?
    Hej!
    Jag har väl BIM - 3 idag. Brösten är fortsatt lite ömma, spända typ, trött och irriterad som är mer PMSigt egentligen. Testade i måndags, negativt, plågsamt att vänta men lika plågsamt att få ett minus på testet. Igår kände jag hela dagen nyppningar i livmoderregionen, ÄL + 10 då, undrar vad det kan vara, fortsätter lite även idag men ingen mensvärk. Känner mig lite förkyld. 
    Började tempa nu på slutet, tänker att jag kommer märka om tempen börjar sjunka eller håller sig förhöjd. Orkar inte tempa hela cykeln. 
  • letostancia
    Constanza skrev 2023-11-29 10:21:02 följande:
    Jag har börjat få rosa på pappret och ett negativt test idag på BIM-3. det är kört och får väl ta nya tag till januari 😫😫 så ledsen 
    Åh vad tråkigt, lider med dig, du får fokusera på att boosta upp dig till nästa omgång. 😔 
  • letostancia
    Bambibambi skrev 2023-11-29 10:58:03 följande:

Hallå, när jag läser på förpackningen så tolkar jag det som att "starkt pos = äl inom 12-24h", men är 99% säker på att äl var igår för den äl värk jag hade. Och en vän till mig säger att om testet visar som mitt (nedan) så har äl troligen redan varit och ägget är påväg ner?? Hur tolkar ni??

Hej!
    Jag skulle lita på testet och köra med mycket sex närmaste 48 timmar.  Det blir ju missvisande om du får positiv test efter äl? Eller? I vilket fall har du höga nivån av LH just nu. 
  • letostancia
    Jossolo skrev 2023-12-01 18:20:51 följande:

Tjejer! Undrar en sak. Hela dagen idag så har Det stuckit till i magen, typ stick/små hugg längst ner vid sidan av magen. vad kan det vara? Någon som vart med om liknanden? 1v kvar tills BIM

Hej, Jag hade hugg i ena sidan av buken, tänker att det kan ev vara ÄL.
    Sedan hade jag hugg i nedre delen av buken (i mitten typ) 5 dagar före BIM, tänker att då kan det vara implantation (eller försök till det). Det var inte konstant smärta utan kom då och då i ca 2 dygn. 
    Alltså det kan vara vad som helst. Gaser typSkrattande
  • letostancia
    Kåtisroinen skrev 2023-12-01 12:49:13 följande:

Det gick inte att hålla sig! Jag smet iväg till apoteket och testade efter 5,5 timme och jag är så glad att jag gjorde det! Kan inte riktigt smälta detta <3 en liten augustibebis om alt går som vi vill <3

Grattis du! Fantastisk nyhet! Hjärta
Svar på tråden Bim december 2023