• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • Kåtisroinen
    Bär skrev 2023-11-03 17:35:03 följande:

Hoppar in här.
    Så besviken att vi inte lyckades denna månad :(
    Så nu går vi in på försök nr 7 efter missfall.  Trodde aldrig att jag skulle vara här. Har haft så lätt att bli gravid tidigare och nu går det inte alls.

2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF

Kram ❤️
    Det är märkligt det där, man tycker man känner sin kropp, men såfort man försöker med barn så blir allt helt omvänt :/
  • Kåtisroinen
    MissIsLiia skrev 2023-11-05 22:21:43 följande:

Hejsan finisar. Jag hoppar besviket över till denna tråd då  jag har trott att något varit på gång i några dagar nu men idag kom mensen 3 dagar senare än bim men det var säkert hjärnspökena om graviditet som försena den. Suck! Glad att få följas åt här ändå såklart 😍
    Nu känns det långt bort igen men hoppet finns kvar så nu laddar vi om och blickar framåt  🙏🏻 🥰 

2/12 - Bär, 3:e barnet, 7:e försöket efter MF

3/12 pippi12345, tredje barnet, femte försöket

9/12 MissIsLiia, 4:e barnet, 9:e försöket!

Åh dessa hjärnspöken som ställer till det :(

Här är mensen nästan över nu så snart börjar vi på nästa försök. Tiden går så himla långsamt...! 😂
  • Kåtisroinen

Har idag någon form av molvärk/mensvärksliknande och funderar på om det kan vara ägglossning allra redan?! Mensen kom för 8 dagar sen. Brukar inte känna av ägglossningen alls, o det var ett par dagar sen vi hade sex sist så jag tror inte det är något sånt. Min cykel är väldigt regelbunden och jag lyckas aldrig få fullt utslag på ägglossningstest. 
    Oavsett så blir det ligga av ikväll i alla fall, enligt Flo så kommer ägglossningen den 18/11 och vi brukar försöka hålla igång en vecka innan ungefär.

• Kåtisroinen
    letostancia skrev 2023-11-25 18:33:29 följande:

Hej allihopa!
    Hur går det för alla? Känner ni något speciellt? Jag har en vecka kvar till BIM, brösten är lite ömma annars inte så mycket som känns annorlunda, lite tröttare kanske. 

Har bim på söndag, så bim-5 idag. Har haft ömma bröst de senaste dagarna men det är det enda och det har jag nästan oavsett. Men såklart hoppas man ändå 😅 jag har också varit såå sjuk sen en vecka tillbaka lite drygt (låg två gånger för säkerhets skull precis i början, fast jag egentligen inte orkade 😂). Så det är lite svårt att känna efter när man inte är i normalläge liksom. Men inbillar mig också att det kanske är något positivt att jag varit sjuk så länge, immunförsvaret sänks ju när ägget ska fästa 😅 men vet inte hur mycket sanning det ligger i det 🤪 

Har du känt något mer sen du skrev senast?
  • Kåtisroinen
    Constanza skrev 2023-11-28 16:48:00 följande:

bim- 4 idag. Mycket mensvärk sen i lördags som kommer och går, ömma bröst sen mer en Vecka sen och nu lite rosa på pappret antar att mensen är på väg och att det inte tog sig igen 😩 får väl skapa en januaritråd 

Det kan ju vara nidblödning tänker jag? Jag fick nidblödning med första. Och idag fick jag som en extremt ljust rosa flytning som jag inte riktigt vet vad det är, men jag hoppas helt klart på en nodblödning. Är på bim-3 idag o tror nästan att jag ska testa imorgon, om jag vågar Cool
  • Kåtisroinen
    Rooiboste skrev 2023-11-30 20:56:16 följande:

Att jag aldrig lär mig, testade såklart i dag när det är 3 dagar kvar till BIM. Negativt. Ni som också har BIM runt den 3/12, har ni några symtom ännu? 

Här sitter jag o vet inte om jag ska skratta eller gråta. Bim-2 och jag GLÖMMER att testa ?! Wtf?! Har varit sjukt med covid i två veckor o får knappt sova på natten pga all hosta, vilket uppenbarligen påverkar mitt huvud :p 
    Det enda för mig är att jag har sjukt ömma bröst och jag fick en suuuuper ljust rosa flytning som kanske kan vara en nidblödning?

Jag ska sova borta hos en kompis ikväll, kan inte testa där. Hade ni väntat till söndag eller testat utan morgonurin idag?
  • Kåtisroinen
    Cececilia skrev 2023-12-01 05:58:46 följande:
    Annars testa med andra morgonurinen, finns de som får bättre utslag på det än första urinen på morgonen 🤞 Men risken är om du tar på em/ kväll att du blir besviken i onödan, håller tummarna 🤞 
    Jag ska se om jag kanske kan smita från jobbet o köpa ett test! Utan att vara för uppenbar 😅 jag har inte kissat sen imorse kl 05.15, så är uppe på fyra timmar nu, och bör kunna hålla till fem timmar tänker jag. O det är ju typ lika mycket som det var mellan sista kissen igår kväll o första idag.
    Rooiboste skrev 2023-12-01 09:02:31 följande:
    Åh nej. Men jag skulle nog väntat till söndag. Då lär det visa sig ännu bättre Glad. Men jag förstår besvikelsen av att ha glömt att testa i dag. 
    Spännande! Hoppas att symtomen är ett positivt tecken. Har du fått nidblödningar förut? 
    Ja så besviken..! Känner att jag också behöver ta med mig mensskydd för säkerhets skull nu liksom :/ ja, jag hoppas med verkligen! Jag har varit såå lugn denna cykeln o inte alls blivit så besatt som vanligt, men nu så nära inpå så kommer besattheten tillbaka haha 😂
    Ja jag hade nidblödning med min äldsta, en lite minidroppe dagen innan mens. Så kanske? Men det artar sig ju lite annorlunda denna gång i så fall.
  • Kåtisroinen

Det gick inte att hålla sig! Jag smet iväg till apoteket och testade efter 5,5 timme och jag är så glad att jag gjorde det! Kan inte riktigt smälta detta <3 en liten augustibebis om alt går som vi vill <3

• Kåtisroinen
    Rooiboste skrev 2023-12-01 12:55:56 följande:
    Stort grattis! Vilka fantastiska nyheter Hjärta.

Åh nu vill jag också testa igen men jag håller mig nog snällt tills på söndag Skrattande
    Haha ja det är strongt gjort av dig! Kör hårt! Håller tummarna för dig 😀 

Och tusen tack alla! Nu ska man bara ta sig igenom nästa period av osäkerhet :S
Svar på tråden Bim december 2023