• godisråtta

Varför får jag bara komplimanger av killar?

Jag är en 22-årig tjej som har märkt att jag nästan bara får komplimanger av killar, till exempel att killar kallar mig snygg eller söt. Händer ganska sällan att tjejer gör det.  Varför är det så?

• Svar på tråden Varför får jag bara komplimanger av killar?
  • Anonym (Olika definition av vad som är snyggt)
    Anonym (Olika definition av vad som är snyggt) skrev 2023-10-30 20:54:46 följande:

Kvinnor och män har ofta lite olika uppfattning om en kvinna är attraktiv eller ej. Gissningsvis har du ett utseende som tilltalar män utan att kvinnor anser samma. 

Det här har min autistiska hjärna grubblat mycket över men inte kommit till så mycket konkret mer än några punkter som även gjort väldigt mycket positivt för min ekonomi.

* Män gillar när kläder sitter åt och/eller visar mycket hud.  De ser inte om kläder är urtvättade, trasiga, eller om man inte färgkoordinerat. De bryr sig inte om märket. Så man kan handla på Gekås, Öb, second hand. Man kan klippa sönder en t-shirt istället för att köpa en ny topp.
    * Män gillar träningskläder, leggings och sport-bh. Det funkar nästan alltid
    * Män bryr sig inte om skor. De gillar hållningen en får i högklackat (men jag kan inte gå i högklackat ändå). 
    * Sexiga underkläder är helt onödigt. 
    * urringning och en slipper sminka sig så noga.
    * handväskor är helt onödigt att ha annat än en tygpåse. 
    * En kan ha korta omålade naglar eller naglar som barahar fläckar av färg kvar.  Är inte alls viktigt med naglar.

En kan alltså vara ganska så slasig, bekväm och spara väldigt mycket pengar utan att bli mindre attraktiv för män.  
  • Vladdis
    Anonym (E) skrev 2023-10-30 21:05:40 följande:
    Inte heller om de ser ut som billiga bimbos....
    Och vem är det som ofta ger attraktiva kvinnor denna stämpel? Mediokert småfeta kvinnor som känner avund för att de aldrig fått den uppmärksamheten av män. Jag vet att som män tänker vi inte i dom termerna om vi ser en attraktiv blondin. Tvärtom. Det väcker intresse. 
  • Anonym (E)
    Vladdis skrev 2023-10-30 21:28:06 följande:
    Och vem är det som ofta ger attraktiva kvinnor denna stämpel? Mediokert småfeta kvinnor som känner avund för att de aldrig fått den uppmärksamheten av män. Jag vet att som män tänker vi inte i dom termerna om vi ser en attraktiv blondin. Tvärtom. Det väcker intresse. 
    Inte hos alla män....
  • Anonym (A)
    Anonym (tuvxyzåäö) skrev 2023-10-30 11:15:28 följande:

Det är väl inte så konstigt att en tjej får mer komplimanger av killar än av tjejer...? Eller? 

Tycker inte det är något att haka upp sig på. 

+1
  • Anonym (Tre)
    Anonym (E) skrev 2023-10-30 21:53:05 följande:
    Inte hos alla män....
    Men många.. termen bimbo används främst av kvinnor
  • Anonym (tuvxyzåäö)
    Anonym (Tre) skrev 2023-10-30 21:01:42 följande:
    Kvinnor ger komplimanger när någon är lagom vacker, men inte hotfullt snygg/söt/sexig.
    Jag ger nog mest komplimanger till andra kvinnor när de är fint klädda. Det handlar nog inte så mycket om deras kropp och ansikte utan mer om deras klädstil, frisyr osv. Vi noterar nog mer sådana saker. 

Män ser nog mer på kropp och ansikte, vilket är helt naturligt tänker jag för en heterosexuell man. 
  • Anonym (killar ser ner på bimbos)
    Anonym (Tre) skrev 2023-10-30 22:21:26 följande:
    Men många.. termen bimbo används främst av kvinnor
    Verkligen inte, du har missuppfattat vad som menas med bimbo.
    Det är en blåst tjej dvs en tjej som inte har så mycket att komma med, inte är så speciellt smart eller rättare sagt ganska så korkad.
    Det kan men behöver inte förstärkas av konstiga uttalanden och fnitter, men även viss klädsel och smink, ofta då mycket smink och bling bling på sig.
    en tjej utan klass som absolut inte var något ljus i skolan eller kommer att plugga vidare.
    Vet inte vart du bor om det där används av tjejer, i alla fall där jag bor i Stockholmstrakten har det använts mest av killar som lite nedsättande om blåsta tjejer. Har alltid hört fler killar kalla eller prata om tjejer som bimbos än vad tjejer har gjort. 
    Vissa killar kanske kan ha sex med dom men skulle aldrig vara i hop med dom, en del skrattar bara åt dom eller bryr sig inte och skulle inte vara tillsammans med dom.
    Så jo bimbos är något som absolut används av killar som nedsättande och används mer av killar i alla miljöer jag har varit i .
  • Anonym (Jessica)

Samma här. En kompis (men dum just då) kallade mig för fula saker ett tag, men erkände i efterhand att det var för att hon alltid tyckt jag var så fin. Lite intressant. 

• Anonym (Jessica)

Fast lite komplimanger för jag av tjejer också. Men mest killar. Fast det var mer mellan 20-25, sen har folk annat för sig, familjer osv.

• Anonym (Jessica)

Ja eller har jag blivit ful haha, men man är ju inte ute på nattklubbar eller ens ute och raggar som förut. 

Svar på tråden Varför får jag bara komplimanger av killar?