Inlägg från: Anonym (Olika definition av vad som är snyggt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olika definition av vad som är snyggt)

Varför får jag bara komplimanger av killar?

Kvinnor och män har ofta lite olika uppfattning om en kvinna är attraktiv eller ej. Gissningsvis har du ett utseende som tilltalar män utan att kvinnor anser samma. 

Anonym (Olika definition av vad som är snyggt) skrev 2023-10-30 20:54:46 följande:

Kvinnor och män har ofta lite olika uppfattning om en kvinna är attraktiv eller ej. Gissningsvis har du ett utseende som tilltalar män utan att kvinnor anser samma. 

Det här har min autistiska hjärna grubblat mycket över men inte kommit till så mycket konkret mer än några punkter som även gjort väldigt mycket positivt för min ekonomi.

* Män gillar när kläder sitter åt och/eller visar mycket hud.  De ser inte om kläder är urtvättade, trasiga, eller om man inte färgkoordinerat. De bryr sig inte om märket. Så man kan handla på Gekås, Öb, second hand. Man kan klippa sönder en t-shirt istället för att köpa en ny topp.
    * Män gillar träningskläder, leggings och sport-bh. Det funkar nästan alltid
    * Män bryr sig inte om skor. De gillar hållningen en får i högklackat (men jag kan inte gå i högklackat ändå). 
    * Sexiga underkläder är helt onödigt. 
    * urringning och en slipper sminka sig så noga.
    * handväskor är helt onödigt att ha annat än en tygpåse. 
    * En kan ha korta omålade naglar eller naglar som barahar fläckar av färg kvar.  Är inte alls viktigt med naglar.

En kan alltså vara ganska så slasig, bekväm och spara väldigt mycket pengar utan att bli mindre attraktiv för män.  
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-10-31 09:12:14 följande:
    Många män älskar skor, enligt min erfarenhet. 
    Jag har nog aldrig ägt ett par snygga skor så du kan ha rätt och jag bara missat det. Har alltid gillat bara bekväma crocs, sneakers. Skall jag gå långt, i terräng eller det är kallt militärkängor. Men jag skall lära mig gå i klackar innan jag gifter mig (Juni nästa år), då vill jag se perfekt ut. 
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-10-31 11:31:35 följande:
    Jag kan tänka mig att detta funkar i vissa miljöer men jag tror inte jag gjort succé på mitt jobb i den outfit du föreslår, 
    Min arbetsoutfit är oftast t-shirt med nån produkt vi promotar jag knyter upp till mer som en topp, leggings, midjeväska och crocs :D Låter kanske inget vidare men jag känner mig snygg så. 
Svar på tråden Varför får jag bara komplimanger av killar?