Har ni förtroende för svensk socialtjänst?
Det handlar bara om tur vem man har att göra med där. Är det en knäppis som för för sig saker kan det vara kört. Orkar inte dra hela min historia men jag lovar att alla hade hållt med mig över att dom gjorde fel som startade en utredning.
har sen dess vart livdd för soc att dom ska ta ena barnet ifrån oss. Är så lättad nu när hn är 19 år. Det var lite turbulent runt detta barn och ingen av gångerna det anmäldes var det befogat. Det hade jag stått för annars.
dock började hn röka cannabis vid 16 år och det var egentligen enda gången det kändes som en trygghet att soc fanns. Även fast vi klarat av allt utan dom med hjälp av andra instanser.
dom har aldrig haft koll. Dom kom på möten med mini Maria och satt som frågetecken bara.
dom har aldrig gjort nåt för vänner och bekanta som verkligen behövt hjälp. En vän fick massvis med orosanmälningar av sina barn, soc hörde av sig flera månader senare.
jag hade själv kontakt med soc hela tonåren och hade absolut inget förtroende för dom. Otrolig mähän bara.
dock kan fel person faktiskt omhänderta barn på lösa grunder. Min kollega t.ex. vars barn fick lvu och skickades runt bland en massa galna människor där dom tills lit insåg att det faktist inte var mammans fel att barnet var dom hn var utan behövde hjälp.