• Anonym

Samboskap

När jag var sambo med ett hemmavarande barn så delade vi 50/50 på allt, hyra, el, mat och försäkringar. Exet betalade frivilligt hälften av hundmaten också men det var för att han ville.
    Jag hade inte flyttat ihop om jag skulle stå för 2/3 av kostnaderna, det hade varit en ekonomisk förlust för mig då jag inte längre fick något bostadsbidrag.

• Anonym
    Anonym (Ena) skrev 2023-10-29 10:50:33 följande:
    Om man ser det så strikt, att man går med förlust för att man tappar bostadsbidraget så kanske man tänker mer på ekonomin än man tror.
    Jag tänker alltid på ekonomin, så det är inget konstigt för mig.
  • Anonym
    Anonym (Ena) skrev 2023-10-29 10:58:23 följande:
    Tänker du att din partner ska täcka din förlust då?
    Nja, inte direkt men han får vackert dela 50/50 annars är jag hellre särbo.
    Nu har vi ju separerat så det är en ickefråga idag.
  • Anonym
    Anonym (Fiffi) skrev 2023-10-29 12:15:54 följande:
    Och det kan bli fel åt andra hållet också, speciellt om det är en tonårsgrabb. Kanske inte redan vid 13 men grabbar som är 14-15 kan börja äta enorma mängder mat. När min 17 åring var 14 år började han äta 2-3 gånger mer än en man normalt åt. Nu har det stabiliserat sig och han äter inte längre så enorma mängder men under 2-3 år var det extremt. 
    Fast nu handlar det om en tjej på 13 år.
  • Anonym
    Anonym (Ines) skrev 2023-10-29 14:17:20 följande:
    Behöver inte tjejer äta, eller? 
    Nej, de lever på luft och kärlek... Obestämd
    Anonym (D) skrev 2023-10-29 14:32:32 följande:
    Helt sant. Jag funderade på att inkludera det också i mitt inlägg men jag insåg att det skulle bli förvirrande för vissa (som exempelvis Anonym här ovan) som inte klarar av att diskutera hypotetiska situationer. :)

Så du förespråkar att man ska gå ifrån ämnet i ts för att spekulera i hur det hade kunnat vara istället för att hålla dig till ts?
    Vill du diskutera hypotetiska situationer så gör det i en egen tråd.
Svar på tråden Samboskap