• Anonym (?)

???

Hur skulle ni reagera om ni hade ert barnbarn bor hos er genom soc och inte får nån ekonomisk stöd från soc och veta att mamman har både barnbidrag och underhåll kvar och spendera utan att ge sitt barn några kronor.

Jag är så arg på detta för jag anser att mamman inte ska ha några pengar alls då hon inte har barnet.

Jag bad soc strypa pengarna, men det kan dom inte göra så länge hon är vårdnadshavare, är det inte konstigt, eller?

Har jag fel??

• Svar på tråden ???
  • Anonym (?)
    Anonym (Eh) skrev 2023-10-28 10:08:02 följande:

Du ska så klart ha pengar av soc för att du är familjehem åt barnet.

Jag va inte familjehem till mitt barnbarn, därför får jag inga pengar av soc och jag struntar i pengar så sätt, men tycker det är fel att min dotter får barnbidrag och underhåll när hon själv inte har barnen, eller har jag fel?

Nu vet jag att hon inte får underhåll från denna månad, men iallafall så har hon ju barnbidraget kvar som soc inte vill strypa.
  • Anonym (?)
    Anonym (Också mormor) skrev 2023-10-28 22:43:29 följande:
    Du undrar hur vi skulle reagera om vi hade barnbarn boende hos oss utan ekonomiskt stöd? Jag vet i allafall hur jag skulle reagera! Jag skulle totalt SKITA I PENGARNA OCH FOKUSERA PÅ ATT FÅ MITT BARNBARN TRYGGT! För ditt barnbarn hoppas jag det blir ett tryggt och stabilt familjehem så den stackaren slipper både sin mamma och mormor! Samma skrot och korn uppenbarligen. Så kan ni två fortsätta erat krig sinsemellan. Arma barn. 
    JAG STRUNTAR OCKSÅ I PENGARNA....men tycker iallafall fortfarande att det är fel att min dotter får både barnbidrag och underhåll för ett barn som hon inte har hand om, eller?
    Stryp pengarna bara, eller?

Jag har tänkt på mitt barnbarn genom  att ge han tak över huvudet, mat i magen, givit han kläder som inte är för små, givit han stövlar o.s.v
  • Anonym (Eh)
    Anonym (?) skrev 2023-10-29 00:15:56 följande:
    Jag va inte familjehem till mitt barnbarn, därför får jag inga pengar av soc och jag struntar i pengar så sätt, men tycker det är fel att min dotter får barnbidrag och underhåll när hon själv inte har barnen, eller har jag fel?

Nu vet jag att hon inte får underhåll från denna månad, men iallafall så har hon ju barnbidraget kvar som soc inte vill strypa.
    Det borde du ha varit.

Om din dotters barn är utplacerade så nej, då ska hon inte ha bidrag och underhåll, men det är knappast ditt problem, eller hur? DU ska iaf inte ha de pengarna utan isf är det FK och möjligen exet som är inblandade. Soc har inte med barnbidraget att göra.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (?) skrev 2023-10-29 00:15:56 följande:

Det borde du ha varit.

Om din dotters barn är utplacerade så nej, då ska hon inte ha bidrag och underhåll, men det är knappast ditt problem, eller hur? DU ska iaf inte ha de pengarna utan isf är det FK och möjligen exet som är inblandade. Soc har inte med barnbidraget att göra.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (?) skrev 2023-10-29 00:22:53 följande:
    JAG STRUNTAR OCKSÅ I PENGARNA....men tycker iallafall fortfarande att det är fel att min dotter får både barnbidrag och underhåll för ett barn som hon inte har hand om, eller?

Jag har tänkt på mitt barnbarn genom  att ge han tak över huvudet, mat i magen, givit han kläder som inte är för små, givit han stövlar o.s.v
    Jag förstår helt plötsligt varför din dotter har blivit som hon har blivit.... Stackarn.
  • Anonym (?)
    Anonym (Eh) skrev 2023-10-29 04:56:21 följande:
    Jag förstår helt plötsligt varför din dotter har blivit som hon har blivit.... Stackarn.
    ojojoj
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Ni verkar ha problem hela familjen. Varför startar du annars nya trådar och frågar om samma sak, när du redan har fått svar?

Ingen här kan svara på varför det är som det är i ert fall. Du får vända dig till myndigheterna och fråga.

• Anonym (Också mormor)
    Anonym (?) skrev 2023-10-29 00:22:53 följande:

Men det är ju inte DITT PROBLEM! Du kanske borde strunta i att LÄGGA DIG I sånt som inte angår dig!!! Och det angår inte dig över huvudtaget. Är ju inte dina pengar hon får! Och sluta klappa dig för bröstet över vilken omtänksam mormor du TROR att du är! Självinsikt är nog inte ett ord du känner till! Ditt största fokus tycks ligga på att inte din dotter ska få möjlighet att resa sig igen snarare än omtanke om barnbarnen som du obrydd kastade ut i hemlöshet! Du lär nog knappast bli årets mormor! Fy fan för vad en del barn får uthärda! 
  • Anonym (Sanslöst)

Hur skulle soc kunna strypa pengarna ? Det är väl inte de som betalar ut dem. Sedan fattar jag inte hur du orkar bry dig om det. Hur man kan missunna sitt bostadslösa barn pengar är svårt att förstå. Det är svårt attraktiv hur du kunde kasta ut ditt barn och dina barnbarn samtidigt som du i en annan trådstart undrar om du kan ?sätta dit ? soc för olaga hot? Det visar sig sen att det var ren information om att det var risk för lvu för barnen om inte det hela reddes ut. Skulle de struntat i att informera er menar du.
    Du är väldigt svår att förstå dig på måste jag säga.

• Anonym (?)
    Anonym (Också mormor) skrev 2023-10-29 12:08:13 följande:
    Men det är ju inte DITT PROBLEM! Du kanske borde strunta i att LÄGGA DIG I sånt som inte angår dig!!! Och det angår inte dig över huvudtaget. Är ju inte dina pengar hon får! Och sluta klappa dig för bröstet över vilken omtänksam mormor du TROR att du är! Självinsikt är nog inte ett ord du känner till! Ditt största fokus tycks ligga på att inte din dotter ska få möjlighet att resa sig igen snarare än omtanke om barnbarnen som du obrydd kastade ut i hemlöshet! Du lär nog knappast bli årets mormor! Fy fan för vad en del barn får uthärda! 
    Jag har inte bett om att bli årets mormor...

Men jag vet att jag har funnits där för mitt barnbarn och sedan får du säja vad du vill.
Svar på tråden ???