Anonym (Sanslöst) skrev 2023-10-29 12:30:14 följande:
Hur skulle soc kunna strypa pengarna ? Det är väl inte de som betalar ut dem. Sedan fattar jag inte hur du orkar bry dig om det. Hur man kan missunna sitt bostadslösa barn pengar är svårt att förstå. Det är svårt attraktiv hur du kunde kasta ut ditt barn och dina barnbarn samtidigt som du i en annan trådstart undrar om du kan ?sätta dit ? soc för olaga hot? Det visar sig sen att det var ren information om att det var risk för lvu för barnen om inte det hela reddes ut. Skulle de struntat i att informera er menar du.
Du är väldigt svår att förstå dig på måste jag säga.
Klart du tycker det är svårt att förstå, du vet inte hur många gånger jag har hjälpt henne med att ta hem henne i hennes 31 åriga liv.
Det är ju klart att ni ser elaka mormor i detta, men jag måste ju visa min dotter också att hon måste göra nått för att komma på fötter igen, å när hon hade chansen att få tillbaka sin lägenhet och struntar i de, är det mitt fel också, att hon inte vill skriva in sig på af, är det också mitt fel? Att hon "glömmer" sina barn, speciellt den minsta, är det också mitt fel?
Jag har också gränser, jag har alltid funnits där i hennes liv, alltid funnits i mina barnbarns liv och vad får jag för det, jo, skit, de ända ni ser här är att jag har slängt ut min dotter och ja, tyvärr följde hennes två barn med på ett snöre, men som jag också skrev så hade jag varit smart där så hade jag bara slängt ut henne å behållit barnen och ringt soc då.
men det ni alla ser här bara den elaka jäkla dumma mamma/mormor som slängt ut sitt barn och barnbarn.
Ingen kan sätta sig in i min situation, men, men jag får väl ta det och som vanligt så är det så synd om min dotter, men blir bra de.
Jag vill inte sätta ditt nån, jag vill bara att nån ska förstå hur jag tänker, inte sätta all skuld på mig.