Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Bjuden på mat man inte bör äta?

Hej! 

Jag har varit i liknande sits några ggr. När det gäller huvudrätt har jag alltid bett om att få mitt kött ordentligt well done. Skyllt på allt från att jag ätit så mkt vegetarisk mat att jag nu fått svårt för kött som inte är helt genomstekt/blodigt osv. Att jag med åren gått från medium rare till well done, vilket ju är vanligt (ingen aning om det är vanligt, men jag brukar få medhåll när jag drar denna lögn, hehe). 
    När det kommer till chark har jag och min make lagt upp en plan att han äter från min tallrik. Nu har ju vi övat in det här, så han är en riktigt skicklig mattjuv numera. Medans jag tuggar på kex med philadelphiaost, vindruvor eller nån hårdost som går bra att äta, så alla ser att jag ändå äter samtidigt som charken och de olämpliga ostarna magiskt försvinner från min tallrik.

Har jag mot förmodan fått någon kommentar ang att de upptäckt att jag inte ätit chark så har jag blånekat och sagt att jag smakat, men var idag mer sugen på just ost, alternativt försöker äta mer vegetariskt, sett många djurprogram etc? Det brukar gå fint! 

Och oavsett, det är 2023, vem sjutton ska kommentera vad en kvinna äter och inte äter?! 

Lycka Till och hoppas det blir en trevlig middag! 

Svar på tråden Bjuden på mat man inte bör äta?