Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Bjuden på mat man inte bör äta?

Anonym (A) skrev 2023-10-27 12:45:18 följande:

Vad kan hända bebisen om man äter en portion?

Vad har hänt alla de bebisar som fötts utan att mamman avstått en massa olika livsmedel? 

Fast VILL man inte äta något går det ju att undvika. TS har ju redan en ursäkt, IBS, och då fungerar det ju att förstärka den lite och säga att hon hellre tar med eget.

Varför ska hon tvinga sig att äta något som hon inte vill äta, som dessutom skulle kunna vara dåligt för hennes bebis? Tycker du att hon ska passa på att dricka ett glas vin också, eller?
  • Anonym (Alice)
    Anonym (H) skrev 2023-10-27 22:55:15 följande:

Som en  BVC läkare en gång sa till mig när barnmorskan glömt ge mig papper om alla råd vid graviditet - jag ger dig detta om du inte lägger för stor vikt på allt som står - lagom är bäst. Herregud, jag undrar också  hur alla barn har klarat sig genom tiderna och alla barn i andra länder... Det är helt hysteriskt idag enligt mig. Är det mesta med måtta, så ordnar det sig nog

Anonym (H) skrev 2023-10-27 22:57:31 följande:
    Även om man självklart ska undvika alkohol, skulle inte ett glas vin döda bebisen. Herregud
    Fast alla barn klarar sig ju inte. Inte nu och absolut inte förut. Bebisar har dött i mängder i alla tider, och många gånger började ju föräldrar först andas ut efter att barnet blivit några år gammalt, för först DÅ var det troligt att barnet skulle klara sig till vuxen ålder.

Och grejen här som ni verkar blunda för, TS är ju inte sugen på att äta chark! Hade det handlat om att hon var supersugen och bara ville ha en liten bit, för hon ville så gärna äta det. Ja, då hade det ju varit en sak. Men nu vill hon ju inte. Varför ska hon då tvinga sig, när det finns en perfekt ursäkt så att hon kan slippa? Varför är det så viktigt att TS ska tvinga sig att äta något inte vill, eller behöver äta, när värden troligtvis inte ens skulle ta illa vid om hon ber att få ta med eget istället? 

Svar på tråden Bjuden på mat man inte bör äta?