• Jemp

Boendekostnad

Challe N skrev 2023-10-27 07:07:44 följande:
    Jag tycker det är bra när man löser saker på ett bra sätt för sina barn. varför ska jag straffas med dubbla boendekostnader för att jag försökt lösa det så barnen kan gå i sin nya skola och ha något tryggt ställe att bo på tills huset är sålt. Det är ju inte direkt så att jag bott gratis eller inte haft några utgifter med möbler osv under den här tiden. 
    Men du tycker det är rättvist att han ska ta hela risken, betala större boendekostnad inkl din del av huslånet och nu stå utan bostad?
  • Jemp
    Challe N skrev 2023-10-27 09:10:43 följande:
    Haha men snälla. Detta är verkligen anledningen till varför jag egentligen inte skriver på familjeliv länge? Vad vet du om det? Ta risken? vi sköter den här husföräsljningen tillsammans till 100 %, eller snarare jag som har all kontakt med mäklare, bank och säljare. 
    Du skriver ju själv att du ville passa på att ta lägenheten för säkerhets skull, och att han står utan boende om en månad. Ganska tydligt att risken hamnat på honom? 
  • Jemp
    Challe N skrev 2023-10-27 19:23:38 följande:
    Nej inte alls. Får jag gissa att du är man och känner att du har ett behov av att försvara alla andra män?
    Haha nej inte alls. Sårad över att inte få medhåll?
Svar på tråden Boendekostnad