Är Gulli ett acceptabelt namn?
Hej hörrni, jag och min sambo ska snart få en liten dotter. Som rubriken lyder så älskar jag namnet Gulli och min sambo godkänner också det, men min fråga är om Ni tycker att hon kan heta det som tilltalsnamn?
Hej hörrni, jag och min sambo ska snart få en liten dotter. Som rubriken lyder så älskar jag namnet Gulli och min sambo godkänner också det, men min fråga är om Ni tycker att hon kan heta det som tilltalsnamn?
Vad sägs som Gulligullan
Gulli är ett gammalt svenskt namn. Fint tycker jag. Roligt att dom gamla namnen kommer tillbaka 🥰
Jätte Gulligt
Stackars tonåring, tänker jag! Näe tyvärr, generationsnamn i all ära men det är inte alls fint!
Ja, så länge man inte betonar det på samma sätt som ordet "gullig" så är det ett fint namn tycker jag.
Jag trodde du skulle fråga om din hund eller katt kunde heta Gulli..
När det gäller namn på ett barn är jag kluven!.
Varför inte bara kalla henne det..sen kan hon ju välja själv om hon vill heta det när hon blir äldre? ..
Vi funderar på att döpa våran dotter till det namnet dock som andranamn då det är ett släktnamn och ha ett annat tilltalsnamn.
Vi funderar på att döpa våran dotter till det namnet dock som andranamn då det är ett släktnamn och ha ett annat tilltalsnamn.
Varför inte köra på Gulligulligullan. Samtidigt en gest till Norrbotten-skalden från Jokkmokk. Det skulle stå sig som unikt namn också.
Det är ett kurdiskt eller syriskt namn, tror jag. Min svägerska heter så. Det är ju inget hinder, men det kan ju vara bra att vara medveten om det.
Jag tror att Gulli var ett smeknamn för Gunilla. Så hellre Gunilla, Gulli känns för "gulligt".
Det finns också ett namn Gullvi men det är kanske för ovanligt.
Jag tror att Gulli var ett smeknamn för Gunilla. Så hellre Gunilla, Gulli känns för "gulligt".
Det finns också ett namn Gullvi men det är kanske för ovanligt.