Inlägg från: Anonym (GG) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GG)

Ett hjärta fyllt med kärlek

Intressant tråd, trots FL-maffians idoga försök att skamma dig TS. Talar inte om de som varit mer nyanserade i sina ifrågasättanden utan de som uppenbarligen känner sig otroligt hotade så fort samtalsämnet trohet (/otrohet) kommer på tal. Förblindade av hat och bitterhet måste de göra allt för att försöka trycka till den som utmanar deras endimensionerade världsbild och de blir bara mer och mer frustrerade för varje nyanserat svar de får men inte kan förstå.

Jag vill tacka dig för att du stannade kvar i tråden och fortsatte ge transparenta svar trots detta, eftersom jag finner dina tankegångar intressanta. Vem vet, det kanske är en del av din och din mans framgång (om målet var att ge stabilitet åt er familj under den tid som krävdes medan ni hade hemmavarande barn) just att ni hade en del av ett känsloliv privat? Och jag tycker nog det låter som en bra idé att bo separat nu om ni har chansen. Ni verkar båda se ?kontraktsdelen? som över och skulle kunna gå ur ert förhållande som vänner.
  • Anonym (GG)
    Anonym (All i need is lowe) skrev 2023-10-31 13:24:45 följande:
    Tack för din uppmuntran.

Tror att det är lika viktigt att lyfta fram vad som är positivt och inte bara elände.
    Vet inte om vi är så speciellt annorlunda än andra i samma ålder. Vi tänker inte att livet och äventyret tar slut bara för att vi närmar oss pensionsåldern. 

När vi var unga och barnen små så hade vi familjen i focus under många år. Nu har barnen använt sina vingar och lyft så nu är mer focus på oss själva och vår framtid. 
    Och det är ju jättebra och inspirerande!

Både du och din man låter yngre i sinnet än många jag känner som är yngre än er. Föredrar själv att umgås med människor av alla åldrar som är intressanta och friare i sinnet framför att umgås med sådana som är låsta i sin trångsynthet men råkar vara jämnåriga.
Svar på tråden Ett hjärta fyllt med kärlek