Inlägg från: Anonym (Hedda..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hedda..)

Ett hjärta fyllt med kärlek

Anonym (All i need is lowe) skrev 2023-10-27 11:06:46 följande:

Tycker jag att det är på sin plats att ifrågasätta vilken människosyn som speglas här.  Ingen verkar kunna sätta sig in i en relation som inte är sexuell. Att kunna fara förälskad i en annan människa och ha en relation med denna utan att ha sex.

Vi kan säga att ja, min älskare var sexuellt otrogen med mig ett fåtal gånger innan vi bestämde att vi skulle avstå från varandra. det är snart 30 år sedan.  Om han har berättat för sin fru eller ej har jag ingen aning om eftersom jag inte frågat.

Jag har aldrig varit sexuellt otrogen mot mot man men ja, jag älskar min älskare.
    Det positiva är att jag har mött en människa som gett mig så ofantligt mycket och fyller mitt hjärta med kärlek varja gång vi pratar med varandra eller de få gånger vi ses. Många ser en en sådan relation så som otrohet, Det gör garanterat inte min man. 

Det är mycket lättare att fördöma människor än att älska dem, åtminstonde gäller detta här.

Anledningen till att jag inte vill berätta det här för min man är att jag känner att detta tillhör min privata sfär. Min man har syskon som han har nära kontakter med, jag har inga syskon och mina föräldrar är sedan länge döda. Jag ställer inga krav på min man att han ska redovisa sina kontakter med syskon vänner eller arbetskamrater, varför ska jag redovisa mina. Har några väninnor men ingen som står mig speciellt nära. 

Vad är det att vara trogen förresten?  Får man ha känslor för någon annan? Som alla vet kan man inte styra sina känslor.  Hur bär man sig åt för att sluta älska någon? 

Det vore väldigt intressant att höra av er om ni kan berätta vad  det  är att vara trogen ?  

I det här fallet har otrohet varit positivt i mitt liv.

MEN? omg..

VARFÖR skriver du att du har en älskare och om otrohet i TS? 
    Om du inte är otrogen (och aldrig varit det) och den du träffar bara är som "en bror" 🙄

Klart folk börjar undra när du skriver en sak i TS och sen ändrar dig till att ni bara är som "syskon" och rumskamrater på sin höjd..

DÅ skriver man INTE min älskare! 

Men eftersom du skrivit i TS som om han vore din älskare och om otrohet -i 2 trådar-dessutom- så låter det som att du ljuger så du tror dig själv om att du helt plötsligt ?inte? har varit otrogen..
  • Anonym (Hedda..)
    Anonym (All i need is lowe) skrev 2023-10-27 16:49:43 följande:

Tack ock lov att det finns normala människor här också. Började faktist misströsta. Verkar som om moralen övertrumfar kärleken här men en och annan vågar faktiskt vara äkta och svara ärligt. 

Det här med sexchattar vet jag inget om men nog tycker jag att det är rätt oskyldigt, i min värld har det ingenting med trohet att göra lite mera ett sexhjälpmedel och gudarna ska veta att det behövs efter 20-30 år.  Vill man ha ett levande sexliv måste det komma impulser utifrån.

Så bara för att vi (dom flesta) i tråden inte håller på som du, eller håller med dig om att "Nej lilla TS du gör absolut inget fel när du knullar både din man och din "bror" 

Så är vi nog mer äkta än vad du någonsin kommer bli..

Det är väl inte så konstigt att folk tror att du knullar din bror, när du skrev att han var din älskare, och om otrohet..

Sen helt plötsligt så hade alla missuppfattat och han var han INTE din älskare, utan ni har bara träffats och pratat och myst som syskon..(precis som om man skulle dölja för sin man när man träffar sina syskon-NEJ..Det gör man inte..)

Det märks att du inte har ngr syskon, för dom kallar man inte för älskare eller älskarinnor..

Lika lite som man kallar sin pappa för älskare...fattar du inte hur sjukt det låter så får det stå för dig!

Du låter VÄLDIGT förvirrad..Du borde nog kolla upp det!
  • Anonym (Hedda..)
    Anonym (The sea refuses no river) skrev 2023-10-27 18:12:22 följande:

Jag hör dig TS.

Jag har en vän sen 30 år som jag aldrig har haft sex med, men väl erbjudit sex vid två tillfällen. Han har tackat nej, så han har bevisligen starkare karaktär än jag. Ändå kan han inte motstå att kyssa mig farväl när vi har ätit middag. Det sker en gång om året, max.

Vi talar om allt på distans men darrar inför varandra, för attraktionen har levt i 30 år. Men ändå vill han inte ge med sig och ge mig det jag önskade för många år sen. 

2022 var han tvungen att gå ut och köpa något dyrt dagen efter för att belöna sig själv för sin trohet. Han brukar aldrig vara en prylperson annars så det var lite roligt när han postade sin nya skatt på insta.

Jag är helt neutral nu, jag har lagt ner min förförelse, men han stal kyssar av mig på förra veckans middag och jag ler när jag tänker på det.

Har han tackat nej 2 ggr?

Och du tror ändå att han är intresserad, OK (vissa behöver tydligen luftslott för att tro att dom är attraktiva)..🙄

Hade han varit intresserad av dig så hade han ju för sjutton inte tackat nej, 2 ggr dessutom..

Ge dig, du låter ju bara patetisk..
    Som tror på varenda liten lögn han säger BARA för att få dig att må bra, plus att han säkert gillar din uppmärksamhet..Vilket ger honom bättre sexliv med sin fru, fattar du inte det, eller är du lika dum som TS..😋
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Ett hjärta fyllt med kärlek